Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درجلسه اقتصاد مقاومتی ویژه جنوب استان کرمان گفت: سازمان برنامه و بودجه، مسائل و مشکلات جنوب استان کرمان را در قالب ۱۶ طرح و پروژه دسته بندی و متناسب با آن مبلغ ۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار تعریف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مبلغ اختصاص یافته برای جنوب استان تصریح کرد: معتقدیم این میزان اعتبار جوابگوی مشکلات جنوب استان نیست.

وی اظهار داشت: خود را موظف به انجام اقداماتی برای جنوب استان کرمان می‌دانم و مجددا برای ارزیابی اقدامات انجام شده به جنوب استان سفر خواهم کرد.

وی با اشاره به درخواست‌ها برای استمهال بدهی‌های کشاورزان اظهارکرد: سازمان برنامه و بودجه طرح خود را برای استمهال این بدهی‌ها به مجلس ارائه کرد، ولی با مخالفت شورای نگهبان برای تعیین سقف روبرو شدیم و سپس با تعیین سقف سالیانه ۲ هزار میلیارد تومانی، بانک مرکزی همین میزان را تأیید کرد و قرار است اعمال شود.

نوبخت با بیان افزایش سرانه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در منطقه جنوب گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان کمک هزینه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان ظرف همین ماه پرداخت خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات تحریم‌ها برای کشور افزود: تحریم‌ها از ابتدای امسال و اواخر سال گذشته، مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است و امکان صادرات نفت ما به شدت کم شده است.

وی تصریح کرد: از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت صادراتی مورد پیش بینی برای سال ۹۷، متأسفانه مقدار کمی محقق شده است و این در شرایطی است که قرار بود ۴۷ میلیارد دلار ارز از محل صادرات این میزان نفت نصیب کشور شود.

نوبخت با اشاره به معضل فروش نفت اضافه کرد: هم اکنون زمینه انتقال و برگشت ارز ناشی از فروش همان مقدار نفت فروخته شده به کشور نیز فراهم نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات فروش نفت، در بخش انتقال نفت از طریق کشتی و همچنین بیمه نیز دچار تحریم هستیم.

نوبخت اظهار داشت: باوجود همه این مشکلات در بحث پرداخت حقوق تاکنون مشکلی نداشته ایم و شب گذشته نیز ۴۲۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مشکلات کنونی کشور ناشی از بی تدبیری مسئولان داخلی نیست و ناشی از نابخردی دشمن مقابل و روی کار آمدن پدیده شوم ترامپ در آمریکاست.

نوبخت ضمن اشاره به مشکلات دولت در حوزه صادرات افزود: انتظار دولت از بخش خصوصی و صادرکنندگان این است که در شرایط کنونی کشور کنار دولت باشند تا از این شرایط عبور کنیم.

محمد جواد فدائی استاندار کرمان شامگاه پنجشنبه ۲۷ دی ماه ۹۷ در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان ویژه منطقه جنوب افزود: منطقه جنوب استان با ۷ شهرستان و حدود ۳۸ هزار کیلومتر مربع وسعت، بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 فدائی تصریح کرد: باوجود اقداماتی که از ابتدای انقلاب تاکنون برای توسعه منطقه انجام شده است، به دلیل وسعت زیاد منطقه و کندی سرعت توسعه همچنان شاهد مشکلات زیادی در منطقه هستیم.

فدائی با اشاره به فاصله زیاد منطقه جنوب با وضعیت مطلوب اظهار داشت: منطقه جنوب در بحث شاخص‌های توسعه دارای نرخ زیر متوسط کشوری و استانی است.

استاندار کرمان افزود: باتوجه به برنامه ریزی انجام شده امیدواریم طی یک برنامه دو ساله تا پایان دولت تدبیر و امید بتوانیم وضعیت منطقه جنوب را به لحاظ شاخص‌های توسعه به نرخ متوسط استانی و کشوری برسانیم.

 فدائی اضافه کرد: طبق برنامه دوساله ذکر شده یکسری پروژه‌هایی برای منطقه جنوب تعریف شده است و باتوجه به بودجه‌های اختصاصی، امیدواریم این پروژه‌ها به توسعه منطقه کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۲۷۱ پروژه پیشران اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شده است و مطابق با این پروژه‌ها اولویت‌های اجرایی و برنامه‌ای مشخص شده است.

جعفر رودری تصریح کرد: ۴۰ درصد حجم سرمایه گذاری سالانه استان به این پروژه‌ها اختصاص یافته است و ۳۰ درصد انتظارات اشتغال استان از این محل خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت سکونت جمعیت منطقه جنوب اظهار داشت: بیشتر مردم منطقه جنوب و ۶۴ درصد آن‌ها روستانشین هستند و رشد چهار و نیم درصدی جمعیت در منطقه باعث افزایش ضریب جمعیت جوان منطقه نسبت به نرخ متوسط استانی و کشوری شده است.

وی افزود: ۱۸ درصد جمعیت منطقه تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند و نسبت به نرخ ۱۳ درصدی متوسط استانی و ۸ درصدی کشور سقف بالایی است و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به ساختار اقتصادی منطقه و نیاز ۶ هزار میلیارد تومانی برای توسعه منطقه گفت: ۶۳ درصد جمعیت منطقه دارای فعالیت کشاورزی و ۱۵ درصد مشغول به فعالیت صنعتی هستند.

رودری اظهارکرد: الگوی تأمین مالی در منطقه جنوب برخلاف سایر مناطق باید بیشتر متعلق به دولت و صندوق توسعه ملی باشد به نحوی که سهم صندوق توسعه ملی در تأمین مالی منطقه جنوب حدود ۲۹ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: منطقه جنوب به عنوان پس کرانه مکران در برنامه ششم توسعه دیده شده است و می‌تواند در توسعه منطقه موثر باشد.

رودری اظهار داشت: اصلی‌ترین مخاطره منطقه بحث ریزگرد‌ها است و باتوجه به سهم ۲۵ درصدی ریزگرد‌های استان ناشی از تالاب جازموریان نیازمند اختصاص ردیف بودجه برای احیای این تالاب هستیم.

وی با اشاره به بهره مندی ۶۱/۹ درصدی مردم منطقه از آب آشامیدنی سالم گفت: نرخ متوسط کشوری در این مورد ۷۱ درصد است و رفع مشکلات این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

رودری افزود: ۴۱۷ مدرسه غیراستاندارد و ۲۷۴۴ کلاس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد در استان داریم و نیازمند تخصیص اعتبارت ملی برای این منظور هستیم.

در این جلسه احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس، یحیی کمالی پور نماینده شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس، امام جمعه منوجان به نمایندگی از ائمه جمعه جنوب استان و فرماندار جیرفت به نمایندگی از فرمانداران جنوب استان در صحبت‌هایی با اشاره به مشکلات متعدد جنوب استان در حوزه‌های مختلف خواستار توجه ویژه دولت به این منطقه شدند.

انتهای پیام/ی

شاخص‌های توسعه جنوب استان تا پایان دولت تدبیر و امید بهبود خواهد یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد

تین نیوز

مدیرکل روابط عمومی هما گفت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی هما اظهار کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

قربانعلی اذعان کرد: با ورود این هواپیما به ناوگان هما ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی های شرکت به ویژه در پروازهای داخلی افزوده می شود.

این هواپیما به منظور بهره گیری برای انجام پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی خواهد بود و با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیرهای تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در راستای افزایش توان خدمت رسانی در شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره ای را به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

متقاضیان سفر با پروازهای "هما" می توانند برای خرید بلیت ضمن مراجعه به دفاتر فروش" هما" با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ دفتر فروش تلفنی هما نسبت به خرید بلیت این پروازها اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو