Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر نفوذ گرد و غبار ناشی از وزش باد شدید نواحی مرکزی به شمال استان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به پنج برابر حد مجاز رسید.

محمود دیانتی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید در برخی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان و نصرت آباد ادامه دارد که پیامد این شرایط خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در نواحی مستعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شدت وزش باد سبب انتقال گرد و غبار به نواحی شمالی سیستان و بلوچستان شده است، گفت: این شرایط موجب شد تا امروز بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 776 میکروگرم بر مترمکعب معادل پنج برابر حد مجاز برسد و کیفیت هوای این شهر در شرایط بحرانی قرار گیرد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گرد و غبار دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را نیز به 3000 متر کاهش داد و موجب شد تا تردد در برخی محورهای مواصلاتی استان با کندی همراه شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر زابل و ‌برخی نواحی شمال سیستان و بلوچستان شرایط کیفی هوای مرکز استان نیز امروز در حالت ناسالم برای تمام گروه های سنی بوده است، گفت: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی انتظار می رود فردا نیز وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نواحی مرکزی و نیمه شمالی ادامه داشته باشد.
دیانتی تصریح کرد: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به حدود 94 کیلومتر بر ساعت رسید و سبب شد تا برای ساعاتی دید افقی در این شهر کاهش یابد.
9908**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي غلظت ذرات معلق در هوا زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ‌دو شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم»

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد.

شهریار عسکری  در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۲۷ اسفندماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه بهبهان ۱۷۰ و هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: طبق شاخص ذرات ۲.۵ میکرون وضعیت هوای مسجدسلیمان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین در این مدت هوای اهواز، اندیمشک، سوسنگرد، آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و امیدیه در وضعیت «قابل قبول» و هوای دزفول در وضعیت «پاک» بوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰۰۰ متر مربع زمین خواری در اراضی سیستان و بلوچستان
  • مسافران نگران تامین سوخت در سیستان و بلوچستان نباشند
  • رونمایی از «تخته بازی باستانی» شهر سوخته در سیستان
  • کشف ۱۰ هزار متر مربع زمین خواری در اراضی سیستان و بلوچستان
  • شهادت یک سرباز در مرز سیستان و بلوچستان
  • پل بزرگ شیله در مسیر ارتباطی زابل- زاهدان با هدف تردد ایمن نوروزی زیر بار ترافیک رفت
  • پل بزرگ شیله در مسیر زابل زاهدان ‌زیر بار ترافیک رفت‌
  • ۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- زابل زیر بار ترافیک رفت
  • ۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان ـ زابل زیر بار ترافیک رفت
  • هوای ‌دو شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم»