Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با حضور در دوره آموزش تخصصی استعدادهای قرآنی پسر استان مرکزی در خمین، نوجوانان قرآنی را حاملان مبانی قرآن دانست و گفت: جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی(ع) تنها به نوع برگزاری محدود نمی‌شود و پرورش نخبگان جوان قرآنی از اهم اهداف برگزاری جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از نوجوانان حاضر در اردوی تقویت استعدادهای قرآنی خواستار جدی گرفتن کار و دنبال کردن تخصصی مبانی قرآن شد و اظهار کرد: نباید به سادگی از کنار آموزش‌های تخصصی بگذرید، هماهنگی برپایی دوره کار ساده‌ای نیست و باید به هر موضوعی در این حوزه تخصصی نگاه کنید.
قربان‌پور با بیان این نکته که نوجوانان مستعد به نکته‌های تخصصی قرآن توجه بیشتر کنند، تصریح کرد: تحصصی و دقیق آموزش ببینید زیرا اشتباه در یادگیری به سادگی اصلاح نمی‌‌شود، لذا آموزش دقیق برای سال‌های آینده خود و جامعه مفید است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزاری دوره‌های تخصصی را فرصت مناسبی برای آموزش فعالیت گروهی دانست و گفت: افراد در کار گروهی یکدیگر را پیدا می‌کنند، کار جمعی شما را تقویت و نقاط ضعف شما را برطرف می‌کند، ارتقای افزایش روحیه همکاری زمینه رشد و ایجاد خلاقیت را اعتلا می‌بخشد.
حجت‌الاسلام محمد‌رضا شفیعی مسؤل دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه گفت: برنامه‌های استعدادیابی از سال ۹۵ در سطح شهرستان و استان و اعزام افراد مستعد قرآنی به کرج و همدان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: پرورش استعدادها به جایگزینی قاریان جوان به جای دیگر قاریان کمک می‌کند، ما برای تمام مسابقات باید نخبه‌پروری داشته باشیم. تبلیغات اسلامی متولی برگزاری مسابقه ای نیست اما تربیت نوجوانان و جوانان و پرورش استعدادها را در دستور کار قرار دارد. دوره های شناسایی استعدادها به رشد نوجوانان قرآنی و ایجاد انگیزه برای دیگر نوجوانان فراهم می‌کند.
محسن یار‌احمدی، قاری و داور مسابقات قرآن هم از بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های قرآنی در شهرستان‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: ما برای تربیت و تقویت نوجوانان مستعد در حوزه قرآن دوره‌های استعداد‌یابی را در سطح کشور برگزار ‌می‌کنیم.
یاراحمدی اضافه کرد: امسال برای اولین‌بار مسابقه استعداد‌های قرآنی دوم و سوم اسفند‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود که توانمندی استان‌ها در این مسابقه مشخص می‌شود. قاریان تلاوت مصطفی اسماعیل، منشاوی و غلوش را از سایت تلاوت دانلود کردند، بیش از ۷۰ نوجوان قرآنی در این مسابقه حضور دارند. قاریان باید با توجه به علاقمندی از هر یک از اساتید نام برده دو تلاوت را انتخاب و علاوه بر تلاوت تقلیدی حفظ کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا قربانپور استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر، رباب ملایی، در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند…

رباب ملایی، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از تعداد ۱۷۷ نفر، ۴۷ نفر در رشته ۱۰ جز، ۲۷ نفر رشته ۲۰ جز و ۱۰۳ نفر در رشته حفظ کل در این آزمون حضور خواهند یافت. کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: نتایج این آزمون طبق جدول زمان بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۲۱ خردادماه از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

ملایی با تشریح طرح اعطای مدرک حفظ گفت: بر اساس مصوّبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی، سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصّصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

کد خبر 6094878

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی