Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@13:36:37 GMT

آیت‌الله منتظری: من هم یکی از مریدان آقای خامنه‌ای هستم

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۳۸۳

آیت‌الله منتظری: من هم یکی از مریدان آقای خامنه‌ای هستم

‍‍‍‍‍‍

فارس نوشت: اولین نماز جمعه تهران پس از انقلاب در پنجم مردادماه 58 و توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد و ایشان در شهریور ماه رحلت کردند و پس از ایشان، آیت‌الله منتظری از سوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه تهران منصوب شدند، اما ایشان نیز به دلیل نقل مکان ایشان به قم از سمت خود استعفا داده و در 24 دی‌ماه 1358 حضرت امام طی حکمی آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان سومین امام جمعه تهران منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام جمعه، 28 دی‌ماه فرا رسید و اولین نمازجمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. در ابتدای نماز، مرحوم آیت الله منتظری سخنانی را در باب اهمیت نمازجمعه بیان می‌کنند و در نهایت، امام جمعه‌ی جدید را اینگونه معرفی می کنند:

«حال که من نتوانستم در خدمت شما باشم، برادر مجاهد ما حضرت حجت‌السلام و المسلمین آقای خامنه‌ای، که هم از لحاظ علمی و هم عملی مورد تایید امام و همه‌ی دوستان هستند، به امامت نمازجمعه برگزیده شده‌اند.

من هم یکی از ارادتمندان به ایشان هستم و اگر من خطیب نیستم، ایشان خطیب هستند و خطابه یکی از ارکان نمازجمعه می‌باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای از دی ماه سال 58 تاکنون، مجموعاً حدود 240 مرتبه نماز جمعه‌های تهران را اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت محسوب می‌شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای نیز خطبه‌های خود را با سپاس از امام امت آغاز کرده و می‌فرمایند: «و آن گاه سپاس از امام این امت، از آن دست معجزه‌گر، از آن حنجره‌ای که غریو الهی را در سراسر آفاق این کشور و در سراسر کشورهایی که مستضعفان جهان در آن زندگی می‌کنند، با مَنشی پیامبرانه آن چنان استوار و کوبنده سَر داد که تاریخ نظیرش را جز در بعثت‌های پیامبران به یاد ندارد.

و سپاس از امام امت، از این‌که سخنگوی این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسی قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است. «اللّهم انّ هذا مقام اولیائک و احبّائک» این مسند اولیای بزرگ خداست، این مسند صالحان و شایستگان است.»[1]

 

[1]-http://www.imam-khomeini.ir/fa/n14353/

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب

جمعی از کارگزاران حج و زائران بیت‌الله الحرام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح اخبار این دیدار منتشر می‌شود...

دیگر خبرها

  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • «نیچروان بارزانی» با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرد
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی