Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:44:21 GMT

دزدی دریایی رکورد سه ساله خود را زد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۴۷۵

سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMB) در گزارش دزدی دریایی سالانه اعلام کرد که دزدی دریایی در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرده و به بالاترین رکورد در سه سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، مرکز گزارش‌دهی دزدی دریایی IMB تعداد ۲۰۱ مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در سال ۲۰۱۸ را ثبت کرد که بالاتر از ۱۸۰ مورد در سال ۲۰۱۷ بوده و بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۵ است که ۲۴۶ مورد دزدی دریایی به ثبت رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش سازمان بین‌المللی دریانوردی آمده است: خلیج گینه همچنان برای دریانوردان به شدت خطرناک مانده است. گزارشهای حمله در آبهای ساحل عاج تا جمهوری دموکراتیک کنگو در سال ۲۰۱۸ بیش از دو برابر افزایش یافت.

منطقه غرب آفریقا شاهد افزایش موج جدید خشونت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ بوده است و ۴۱ مورد آدم ربایی در آبهای نیجریه ثبت شد. طبق گزارش سازمان بین‌المللی دریانوردی، نفتکشهای حامل بنزین از جمله اهداف اصلی این حملات بوده اند.

سخنگوی سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: نیاز فوری برای همکاری و اشتراک اطلاعات میان مقامات کشورهای منطقه خلیج گینه وجود دارد تا اقدامات موثری علیه دزدان دریایی به کار گرفته شود.

به گفته وی، هیچ کشتی در منطقه سومالی و دریای سرخ ربوده نشد، اما سه کشتی به آتش کشیده شدند که شامل یک نفتکش سوئزمکس در خلیج عدن و همچنین یک نفتکش و یک کشتی فله بر بود.

او مدعی شد که حملات به کشتی ها سال گذشته در دریای سرخ و تنگه باب المندب با اقدام شبه نظامیان حوثی یمن علیه نفتکشها و داراییهای نفتی متعلق به عربستان سعودی، افزایش یافت.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت و محصولات نفتی از طریق دریای سیاه در سال ۲۰۱۶ عبور کرد که معادل حدود ۵ درصد از تجارت دریایی بود.

حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت از عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و عمان از "العین السخنه" در دریای سرخ به اسکندریه در دریای مدیترانه در شمال مصر از طریق خط لوله سومد (SUMED) منتقل می‌شود و سازمان بین‌المللی دریانوردی خواستار احتیاط بالا در هنگام عبور از این آبها شده است.

بر اساس گزارش پلاتس، دزدی دریایی در اندونزی که یکی از مکانهای محبوب دزدان دریایی است، در سال ۲۰۱۸ برای سومین سال متوالی کاهش پیدا کرد اما حملات در آبهای مالزی همچنان مایه نگرانی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان بین المللی دریانوردی دزدی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است

به گزارش خبرگزاری خبرآلاین؛ محمود قامت معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال گفت: هرشرکتی که واگذار می‌شود شامل بدهی و دارایی است. خریداران وقتی در مزایده شرکت کردند این را پذیرفتند و در قرارداد اطلاعات مالی هم وجود دارد. خریداران وقتی به مزایده ورود کردند، باید بدهی را طبق زمان‌بندی پرداخت کنند.

در گزارش ورزش سه آمده است: وی افزود: این مشمول همه واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی است. هر واگذاری که انجام می‌شود با قراردادی است و در طول مدت آن قرارداد که برای پرسپولیس و استقلال شش سال است، تحت نظارت سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود و تعهدات مالی و غیرمالی تحت نظارت و کنترل سازمان خصوصی‌سازی است.

او با اشاره به این قرارداد اظهار داشت: البته این موضوع نافی نظارت عمومی وزارت ورزش بر تمام باشگاه‌ها نیست اما سازمان خصوصی‌سازی در طول قرارداد نظارت خود را دارد که مهم‌تر از همه مدیریت بهره‌ور و تداوم کار است که انتظار داریم در این مدت شش سال شرکت را از وضعیت فعلی به شرایط بهره‌ور برسانند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898768

دیگر خبرها

  • موج کوتاه در دریای خزر
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور