Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- آمريکا در موضوع تحريم هاي ضد ايراني دچار انزوا شده، با ايجاد جنگ رواني و اجماع سازي عليه جمهوري اسلامي، بازي نافرجامي را آغاز کرده است که پمپئو وزير خارجه اين کشور از آن با عنوان نشست لهستان ياد مي کند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، شبکه فاکس نيوز روز جمعه گذشته به نقل از مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا گزارش داد که واشنگتن ماه آينده ميلادي (فوريه) نشستي با شرکت سران کشورها درباره ايران برگزار مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پمپئو با اعلام اين که اين نشست 13 و 14 فوريه (24 و 25 بهمن) در لهستان برگزار مي شود، گفت که ما ده ها کشور را از سراسر دنيا گردهم مي آوريم. اين کشورها بر ثبات در خاورميانه و صلح و آزادي و امنيت در اين منطقه تمرکز خواهند کرد و يکي از عناصر مهم آن، اينکه اطمينان حاصل کنيم ايران نفوذ بي ثبات کننده اي ندارد.
وزير خارجه آمريکا اظهار داشت که کشورهايي از آسيا، آفريقا، نيمکره غربي، اروپا و خاورميانه در اين نشست حضور مي يابند.
انتشار اين خبر همزمان با سفر وي به منطقه خاورميانه آن هم توسط يک شبکه جنگ طلب نشان از بازي جديد ايالات متحده دارد و به نظر مي رسد جنگ رواني جديدي از سوي اين کشور در جريان است. موضوعي که در دنياي سياست بازتاب فراواني داشت و سياستمداران و نخبگان سياسي اهداف و دلايل متفاوتي را براي آن تبيين مي کنند.
** آمريکا با برگزاري نشست لهستان به دنبال خروج از انزواي سياسي است
«سيدمحمد علي حسيني» سخنگوي پيشين وزارت امور خارجه در گفت وگو با ايرنا درباره برگزاري نشست لهستان اظهار مي کند که تلاش براي خروج از انزواي سياسي- بين المللي با تمرکز بر ايران هراسي و وارد کردن اتهامات بي اساس و فرسوده و تکراري، از جمله اهداف نشست ضد ايراني در لهستان توسط آمريکاست.
سخنگوي پيشين وزارت امور خارجه تلاش براي ايجاد اختلاف در ميان اروپاييان و اعمال فشار بر برخي از اعضاي اتحاديه اروپا در همراهي بيشتر با اقدامات ضد ايراني را از ديگر اهداف اين نشست عنوان مي کند.
وي در عين حال متعقد است دولتمردان آمريکا براي براي فرار از فشارها و مشکلات سرسام آور داخلي خود اين نوع موضوعات را دنبا مي کنند.
سفير پيشين ايران در ايتاليا، استفاده از ابزارهاي مختلف ديپلماتيک اعم از رسمي، غيررسمي و ديپلماسي عمومي را از جمله اقدامات براي ناکام گذاردن اين نمايش مي داند و يادآور مي شود که اين نمايش هم مانند اقدامات گذشته آمريکا راه به جايي نخواهد برد.
حسيني در عين حال تاکيد مي کند ايجاد اجماع سازي عليه ايران از عهده و توان آمريکا خارج است.
** نشست ضد ايراني در لهستان براي سرپوش گذاشتن بر معامله قرن
«سيد محمد مرندي» تحليلگر مسائل آمريکا نيز در تحليلي متفاوت، هدف واشنگتن از برگزاري نشست لهستان را سرپوش گذاشتن بر معامله قرن عنوان کرد و گفت: اين نشست يک اشتباه محاسباتي است که از سوي پمپئو وزير خارجه آمريکا دنبال مي شود و بيشتر جنبه تبليغاتي براي دولت ترامپ دارد.
وي معتقد است اين نشست يک اشتباه محاسباتي است که از سوي پمپئو وزير خارجه آمريکا دنبال مي شود و بيشتر جنبه تبليغاتي براي دولت ترامپ دارد.
مرندي درباره چرايي انتخاب لهستان براي برگزاري اين نشست مي گويد که اين انتخاب به دليل نزديکي اين کشور با سياست هاي آمريکا در سال هاي اخير و تبعيت ورشو از ايالات متحده است.
** برگزاري نشست ضدايراني در لهستان شکستي براي اروپاست
حشمت الله فلاحت پيشه رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايرنا در اين ارتباط مي گويد که آمريکايي ها تلاش مي کنند با نشست ضدايراني لهستان استيلاي خود را بر اروپا نشان دهند که اين اقدام شکستي براي اروپايي ها خواهد بود.
وي يادآور مي شود که اين نوع اقدامات آمريکا اين کشور را به سمت ناامني پيش مي رود بنابراين آنچه که براي ايالات متحده اتفاق خواهد افتاد اثر عکس خواهد داشت.
رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس معتقد است غالب سياست هاي آمريکا انفعالي است و اظهار مي کند که اگرچه واشنگتن تلاش مي کند هر چند يک بار موضوع ايران را در دنيا مطرح کند اما موضوع نشست لهستان جزئي از يک راهبرد فعال و دائمي براي اين کشور نيست.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس همچنين گفت که اتحاديه اروپا از مولفه هاي امنيتي از جمله نزديکي جغرافياي سياسي با ايران آگاه است و از اروپا انتظار مي رفت که اين موضوع را درک کند.
به گزارش ايرنا، آمريکا که همواره به دنبال غارت منابع کشورهاي مسلمان و منطقه خاورميانه است طي چهار دهه اخير در برابر سد محکمي به نام جمهوري اسلامي قرار داشته، به همين خاطر تلاش مي کند بوسيله شيوه هاي مختلف از جمله تحريم، ايجاد جنگ رواني، حمايت از گروه هاي اپوزيسيون و .... اين مانع را از پيش روي برداشته و يا آن را با خود همراه کند.
ناکامي در وعده هايي از جمله «تابستان داغ»، «چهل سالگي انقلاب» يا «تحريم ها» از جمله توهمات عوامفريبانه اي است که آمريکا در همين راستا و در داخل ايران دنبال مي کند.
به نظر مي رسد بازسازي روحيه هم پيمانان منطقه اي در پي شکست در کشورهاي يمن، سوريه، عراق، لبنان و فلسطين از جمله اهداف آمريکا براي استفاده از اين جنگ رواني است. فرار از مشکلات داخلي و به دنبال آن فرافکني را نيز مي توان در اين دايره تعريف کرد که دولتمردان واشينگتن آن را پيگيري مي کنند.
اجماع سازي عليه جمهوري اسلامي از ديگر اهدافي است که اگرچه با تدبير دستگاه ديپلماسي تاکنون ناکام مانده است اما به نظر مي رسد سرخوردگي و شکست آمريکا در طرح چنين نقشه هايي پاياني ندارد و اين بار هم اين کشور با طرحي جديد تحت عنوان نشست لهستان تلاش مي کند به مقابله با نظام جمهوري اسلامي بپردازد. موضوعي که نتيجه آن از پيش مشخص است و کسي براي آن فرجامي را تصور نمي کند.
سيام**9314**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس، روز پنجشنبه و با دستور کار بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرده است.

در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

رایزنی باقری و بوگدانوف

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، قرار است باقری نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت‌وگو کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه