Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@13:53:03 GMT

اضافه شدن 16 اختیار جدید به شوراهای شهر

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۸۱۲۲

اضافه شدن 16 اختیار جدید به شوراهای شهر

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها از افزوده شدن ۱۶ اختیار جدید به شوراهای شهر خبر داد و تاکید کرد: شوراها باید با آشنا شدن به وظایف اصلی از تفکر شورای شهرداری بودن خارج شوند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا ضیایی در جلسه هم‌اندیشی روسای شورای شهرهای تابعه استان اردبیل که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارتقای جامعه شورایی، گام‌های مثبتی در کشور برداشته شده است به طوری که با جلسات متعدد با وزیر اقتصاد و دارایی موفق شدیم میزان مالیات بر ارزش افزوده را که تا پایان سال جاری ۳۳ درصد پیش‌بینی شده بود به ۵۰ درصد افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایجاد تغییر و تحولات در وضعیت مالی اقتصادی شهرداری‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تا سال گذشته عوارضی که به شهرداری‌ها به عنوان کمک مالی داده می‌شد ناچیز بود که ما امسال نسبت افزایش این عوارض در شورای عالی استان‌ها اقدام کردیم که امیدواریم گام‌های مثبت دیگری در راستای تحولات شورایی برداشته شود.

نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها مدیریت واحد شهری در کشورهای پیشرفته را بسیار فراتر از مدیریت واحد شهری در کشورمان اعلام کرد و گفت: ما نسبت به افزایش اختیارات ۱۶ گانه شوراها در شورای عالی استان تصمیم‌گیری کردیم و چشم‌اندازی که برای شوراهای سراسر کشور ترسیم شده چشم‌اندازی بسیار روشن خواهد بود.


ضیایی با اشاره به اینکه با افزوده شدن ۱۶ اختیار جدید به شوراها دست ما نیز در ارائه خدمات بازتر خواهد بود، بیان کرد: ما در شورای شهر باید با آشنا شدن به وظایف اصلی از تفکر شورای شهرداری بودن خارج شویم و ضروری است اعضای شورا تنها وظیفه نظارت بر انتخاب شهردار را داشته و نباید به صورت مستقیم در انتخاب شهردار و یا پیشنهاد افرادی برای تصدی پست شهرداری دخالت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رایزنی با بانک شهر در راستای اجرای دو طرح شهری در کشور خبر داد و گفت: شورای عالی استان‌ها به عنوان پایلوت این دو طرح را شهر اجرایی خواهد کرد و در صورت مناسب بودن آن به تمام شهرهای کشور تسری خواهد یافت.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای درآمد پایدار برای شهرداری‌ها می‌باشد، بیان کرد: ما از شورای شهرها و بخش‌ها انتظار داریم تا نیازها و انتظارات خود را در قالب مصوباتی به ما ارائه کنند تا ما نیز در شورای عالی استان با چکش‌کاری و کار کارشناسی بر روی آنها بتوانیم آن را به قانون تبدیل کرده و در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به شوراهای فرادستی اقدام کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است