Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین پس از گسترش ممنوعیت‌ در واردات زباله‌های خارجی به این کشور قصد دارد در کمپینی برای استفاده بهتر از منابع خود تا پایان سال آینده ۱۰۰ پایگاه جدید بازیافت در مقیاس بزرگ را راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا، رونق گسترده تولیدات در چین منجر به تحمیل میلیون‌ها تن زباله به این کشور شده که بیشتر آنها در سایت های دفن زباله پراکنده در کشور دفن یا در کارگاه‌های خیابانی قطعه قطعه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هم اکنون دولت چین متعهد شده که با ایجاد پایگاه‌های بازیافت کاملا صنعتی و قطع منابع خارجی این مشکل را حل کند.

وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین در یک سندِ خط مشی صادر شده در اواخر هفته گذشته اظهار کرد: حجم بزرگی از زباله های جامد در حال حاضر بر توسعه کیفیِ اقتصاد صنعتی تاثیر گذاشته و آن را محدود می‌کند.

در این سند اعلام شده که ۵۰ پایگاه جدید "بهره برداری جامع" برای پسماندهای جامد و ۵۰ پایگاه دیگر برای پسماندهای صنعتی از بخش‌های مختلف مانند تولیدات فلزی، معادن زغال سنگ، ساخت و ساز، کشاورزی و جنگلداری تاسیس خواهد شد.

پروژه‌ها و کارخانه‌هایی که می‌خواهند با این پایگاه‌ها همکاری داشته باشند می‌توانند از تسهیلات ویژه مالی دولت چین بهره‌مند شوند.

بازیافت‌کنندگان چینی تاکنون از پسماندهای بارگیری شده از آمریکا و اروپا که بهتر تفکیک شده و از همین رو نسبت به مواد داخلی با هزینه‌های کمتری بازیافت می‌شوند، استفاده می‌کردند. زمانی واردات پسماندها در چین به اوج خود یعنی سالانه ۶۰ میلیون تن رسید اما از سال ۲۰۱۷ میلادی چین این واردات را به طور پیوسته محدود کرده است.

آغاز ممنوعیتِ ۲۰۱۷ شامل ۲۴ نوع زباله از جمله پلاستیک و کاغذ بوده و در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۶ نوع زباله دیگر از جمله ضایعات کشتی ها و قطعات خودروها نیز به آن اضافه شد.

قرار است این ممنوعیت در چین از ماه ژوئیه شامل واردات قراضه های فولاد، مس و آلومینیوم نیز بشود و تا پایان سال ۱۶ نوع محصول دیگر از جمله قراضه های فولاد ضد زنگ و تیتانیوم را نیز پوشش دهد.

واردات پسماندهای جامد در مجموع در سال ۲۰۱۸ در چین کاهش ۴۸ درصدی داشته و این کشور قصد دارد واردات تمامی پسماندهایی را که در چین جایگزین داخلی آن وجود دارد، ممنوع سازد.

بنابر گزارش رویترز، بسیاری از بازیافت‌کنندگان چینی تلاش کرده اند با وجود برخی محدودیت‌های بیشتر در برخی نقاط جنوب شرقی آسیا مانند مالزی کسب و کار خود را به این مناطق منتقل کنند و برخی دیگر نیز بر آن واداشته شده‌اند که از مواد داخلی چینی برای بازیافت استفاده نمایند.

انتهای پیام 

مترجم: مهسا سلطانی/  دبیر خبر: معصومه انصاری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازیافت در چین بازيافت پسماند جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست

ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. - اخبار بازار -

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده که از این میزان یک میلیون و 400 هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده و رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را  در پی داشته است؛ اما نکته  این است که این اتفاق در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد، ولی  ازآنجاکه برخی شرکت‌های فولادی نتوانستند در مقابل سهام‌داران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت این است که در سال 1402 حجم واردات ورق فولادی افزایش چشمگیری داشت. ما در بخش واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی در شرایطی شاهد افزایش واردات بودیم که محدودیت‌های ارزی نیز داشتیم. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تولید و ضریب بهره‌برداری تولید برای ورق سرد در کشور ما 71 درصد، برای ورق گالوانیزه 42 درصد و برای ورق رنگی 28 درصد است. این امر نشان می‌دهد ما در داخل کشور امکان تولید این‌گونه محصولات را داریم؛ اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی ایجاد کنیم که رغبت پیدا کنند تولیدات خود را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تولید است.

وی عنوان کرد: ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد، اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. از سوی دیگر نیز باید محصولاتی را وارد کنیم که بدانیم نیاز بازار است. در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که این پروژه‌ها نیازمند ورق گرم است.

حیدری در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات این است که ما ارزی را که قرار است از بانک مرکزی صرف واردات محصولات فولادی کنیم، صرف واردات ورق گرمی بشود که قرار است در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای اینکه محصولات خود را به سایر مشتریان عرضه بکند بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد