Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، شهریار جان فدا، مجری طرح میادین عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور در نشست خبری بهره‌برداری از این میادین با تاکید بر اینکه راه‌اندازی میادین عرضه دام زنده موجب ساماندهی خرده فروشی‌های دام‌ها در سطح‌شهر و جمع آوری عرضه کنندگان دام زنده در یک مکان می‌شود خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این میادین دام به شکل بهداشتی و نظارت شده و همچنین قیمت رقابتی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جان فدا با اشاره به اینکه اولین میدان عرضه دام زنده به شکل آزمایشی از حدود یک سال در اسلامشهر آغاز به کار کرده است خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با مجمع کلاشهرهای کشور قرار است همزمان با دهه فجر کلنگ ساخت میداین عرضه دام زنده در ۱۶ کلانشهر کشور زده شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر عرضه دام زنده در کنار خیابان‌ها یا اماکن غیرمجاز امکان‌پذیر نیست خاطرنشان کرد: با این طرح عرضه دام زنده ساماندهی خواهد شود.

مجری طرح میادین عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور همچنین خاطرنشان کرد: تمام مجوزهای لازم برای آغاز به کار این مراکز از سازمان دامپزشکی کشور اخذ شده و در این میادین دامپزشک مستقر حاضر است که به محض ورود دام به میدان سلامت آن را بررسی می‌کند و از جهت سلامت دام در این میداین اطمینان کامل وجود دارد.

وی با تاکید براینکه قیمت گوشت در این میادین ۲۰ % ارزانتر از قصابی‌ها سطح شهر است خاطرنشان کرد: تلاش داریم با راه اندازی این طرح دست واسطه‌ها را از عرضه دام حذف کنیم.

این فعال صنفی در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: براساس تدایبر اندیشیده شده با جمع‌آوری و دپو فضولات دامی این فضولات به پیمانکاران شهرداری فروخته می‌شود که از این نظر برای حفظ محیط‌زیست هم موثر است.

وی با اشاره به اینکه در 14 غرفه‌ راه‌اندازی شده در میدان عرضه دام زنده در اسلامشهر حدود 100 نفر به شکل مستقیم مشغول به کار هستند ابراز امیداری کرد که با اجرای این طرح در کلانشهرها بالغ بر ۲۰ هزار نفر بطور مستقیم مشغول بکار شوند.

جان فدا همچین مبلغ سرمایه‌گذاری شده در میدان عرضه دام اسلامشهر را یک میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اکنون با گذشت یکسال از راه‌اندزای این مرکز سرمایه‌گذرای انجام شده در حال بازگشت است.

وی با اشاره به اینکه میدان عرضه دام زنده سلامشهر در روزهای عادی از ساعت 8 صبح الی 9 شب و در روزهای تعطیل به شکل 24 ساعته در حال فعالیت است اظهار کرد: در روزهای عادی بالای 50 عدد و در روزهای تعطیل دو برابر این تعداد کشتار در میدان عرضه دام زنده اسلامشهر انجام می‌شود.

مجری طرح میادین عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور با اشاره به اینکه در تمام غرفه‌های عرضه دام کارتخوان وجود دارد و هیچ مبلغ نقدی دریافت نمی‌شود خاطرنشان کرد: بابت ذبح گوسفندان هم یا هزینه‌ کمی گرفته می‌شود و یا پشم گوسفندان به عنوان اجرت محاسبه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی میدان عرضه اسلامشهر بدمت شش‌ماه از غرفه‌داران اجاره‌ای دریافت نمی‌شد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی میدان عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور این فرصت شش ماهه به غرفه‌دارن در این میادین هم داده خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال تا خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر و استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری، اجرای عملیات پروژه‌ها در حداکثر ظرفیت ضروری است.

وی با اشاره به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال افزود: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پروژه تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان- جنت‌آباد، گلوگاه‌های اجرایی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 751134

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز