Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: حائری‌زاده در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، اظهار می‌کند: در سال ۱۳۸۲ این اثر داخل دفتر موزه هنرهای معاصر تهران توسط غلامرضا نامی از من خریداری شد. این نقاشی برنده جایزه بی‌ینال ششم بود و من به نیت موزه آن را فروختم. به نظرم نقاشی باید به مجموعه موزه برگردد که متعلق به مردم است و اگر موزه آن را خریداری نکرده، خواهان بازگشت آن هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سوال این است که آیا اثر فروخته شده در «حراج تهران» حقیقتا به «موزه هنرهای معاصر» تعلق دارد؟ غلامرضا نامی به این پرسش صراحتا پاسخ منفی می‌دهد.

نامی معتقد است سوءتفاهمی در این زمینه پیش آمده و در این‌باره به ایسنا می‌گوید: من در آن زمان مسوول خرید موزه نبودم بلکه مشاور خرید و کارشناس و دبیر اجرایی بی‌ینال بودم. این خرید در دفتر موزه نبوده بلکه در فضای موزه بوده است (که نمایشگاه بی‌ینال در موزه برگزار شده بود). ما بنا داشتیم هر نمایشگاهی برگزار می‌شود آثار برندگان را برای کمک خریداری می‌کردیم بعدا تصمیم گرفته می‌شد که اثر در موزه قرار بگیرد یا نه. هزینه خرید این آثار را موسسه توسعه هنرهای تجسمی می‌پرداخت و آثار در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت. این یک موسسه غیرانتفاعی است و می‌تواند آثار را بفروشد.

او با اعتقاد به اینکه موزه جایگاه آثار تاثیرگذار است، تاکید می‌کند: اگر این اثر متعلق به موزه بود هرگز امکان فروش نداشت زیرا مصوبه دولت را می‌خواست. 

نامی می‌گوید که در جریان خرید این اثر با نام «اِن ول آب» به حائری‌زاده گفته نشده قرار است این اثر برای موزه خریداری شود و بیان می‌کند: این آثار با بودجه وزارت ارشاد برای حمایت از هنر خریداری می‌شد. نحوه آگاهی‌رسانی وزارت ارشاد خیلی مناسب نبوده است و در این زمینه سوءتفاهم‌هایی پیش آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید

سید سعید راد مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین آغاز شد و تا صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت، بالغ بر ۸۵۵ هزارتُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد، افزود: از ۵۰ هزارتُن گندم باقی‌مانده در مراکز روباز با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تأکید بر اینکه صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از تمام امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، گفت: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود