Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منتظر تصمیم طرف عراقی برای تکمیل راه آهن شلمچه به بصره هستیم، گفت: پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره عراق از پروژه های مهم و اولویت دار دولت است و رئیس جمهوری نیز بر اجرای آن تاکید ویژه دارد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر آبادان در جمع خبرنگاران بر استفاده از پسکرانه‌ها برای توسعه تجارت به ویژه صادرات به کشور عراق تاکید کرد و اظهار کرد: برای تکمیل راه آهن شلمچه به بصره مصمم هستیم و دولت اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه منتظر تصمیم طرف عراقی برای تکمیل راه آهن شلمچه به بصره هستیم، افزود: پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره عراق از پروژه‌های مهم و اولویت دار دولت است و رئیس جمهوری نیز بر اجرای آن تاکید ویژه دارد.

اسلامی اظهار کرد: راه‌آهن خرمشهر از طریق شلمچه و عبور از اروند به بصره و خط آهن کشور عراق متصل می‌شود و توافقات اولیه این پروژه نیز انجام شده و تامین مالی آن نیز توسط ایران انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه عنوان کرد: واگذاری زمین‌های دولتی با جذب مشارکت بخش خصوصی برای ساخت مسکن مهر از جمله برنامه‌های دولت برای تکمیل و اتمام کار مسکن مهر است و به دنبال آن هستیم تا این طرح را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به بحث لایروبی اروند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سهم خود از این موضوع را انجام داده است و اکنون منتظر عمل به تعهدات از سوی طرف عراقی هستیم.

اسلامی ادامه داد: خارج سازی مغروقه ها از اروند رود آغاز شده است و در این زمینه باید با همسایه‌های عراقی از طریق دیپلماسی هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا کشتیرانی مانند گذشته در رودخانه اروند رونق بگیرد و شاهد تردد کشتی‌ها در این رودخانه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا ظرفیت و کاستی‌های پروژه‌های در حال اجرا را شناسایی کرده و مشکلات را گره‌گشایی کنیم، گفت: در این سفر از پروژه‌های مربوط به راه، مسکن، بازآفرینی شهری آبادان و خرمشهر بازدید کردیم و تصمیمات بسیار خوبی نیز اتخاذ شد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدرت لجستیک ایران ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: باید فعالیت لجستیکی به نحوی باشد که فعالیت‌های اقتصادی در پسکرانه، قابلیت تولید بار و فرآوری را داشته باشند و به شناسایی مقاصد مختلف داخلی و خارجی برای فعالیت تجاری منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خوزستان وزير راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند

وزیر دفاع پاکستان به‌رغم هشدار آمریکا درباره روابط تجاری و اقتصادی با ایران در پی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان تهران و اسلام‌آباد طی سفر رییس‌جمهور ایران به پاکستان، گفت که هیچ مانعی نباید پروژه خط لوله انتقال گاز میان دو کشور را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.
اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.


او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.
آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.
با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند