Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی سبحانی در برابر بارش سنگین شبهات برون دینی با برخوردی نقادانه داشته است گفت : معظم‌له با انجام مناظرات عالمانه، به دفاع از حریم دین و شریعت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی آیت‌الله العظمی سبحانی، گفت: ایشان از علمای شاخص جهان اسلام و مکتب تشیع به شمار می‌آید و اندیشمند معاصر، فقیه، ادیب، متکلم، مورخ، عالمی محقق، محققی دقیق، صاحب نظر، استادی فرزانه و عظیم‌الشان است و در راه دفاع از حریم اهل بیت، تلاشی شبانه روزدارد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد : آیت‌الله العظمی سبحانی آثاری بی‌نظیر ، مستقل و منحصر بفرد در حوزه‌های مختلف دارد که نتیجه آن ها تألیف بیش از ۳۲۰ جلد کتاب است.
وی پرورش یافتن در مکتب درس بزرگانی همچون آیت‌الله طباطبایی و امام خمینی(ره) را نقطه عطفی در نظریه پردازی و نکته‌نگری آیت‌الله العظمی سبحانی دانست و اظهار داشت : در حوزه کلام اسلامی که پایه، اصل و اساس سایر علوم دینی است ، معظم له تمرکز ویژه دارد.
حجت الاسلام آل هاشم تأکید کرد: آیت‌الله‌العظمی سبحانی در برابر افکار منحرف و التقاطی درون دینی جهان اسلام و بارش سنگین شبهات برون دینی با برخوردی نقادانه، انجام مذاکرات و مناظرات عالمانه به دفاع از حریم دین و شریعت می‌پردازد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: آیت‌الله العظمی سبحانی بر ضرورت پرداختن به نظام سیاسی و رفع خلاءهای موجود تأکید دارند.
رئیس همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی، لزوم توجه بر تحولات بشری و نیازهای بشری و نیازهای که از این طریق حاصل می‌شود را خواستار شد و گفت: معیشیت دنیوی تغییراتی پیدا کرده و نیازهای جدیدی همچون شبیه‌سازی، تلقیح مصنوعی و دیگر مسائل علوم پزشکی مطرح می‌شود که قبلا نبوده‌اند و اکنون باید مدنظر قرار گیرد. وضع قوانین و احکام بر مبنای اقتضای زمان و نیازهای جدید مردم و جامعه، ضرورت دارد.
حجت‌الاسلام  آل‌هاشم گفت: اگر انسان امروزی را با انسان‌های اعصار گذشته مقایسه کنیم، هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که فطرت و طبیعت انسان تغییر کرده است، نه حقیقت آموزه‌های دین اسلام در باب فروعات ساکن بوده و نه نیازمندی‌های دنیوی انسان با ثبات است، این طبیعت نیازهای ثابتی هم دارد، آنچه که تغییر می‌کند، نیازهای مربوط به محتوای زندگی نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تغییر برخی احکام فرعی شریعت به معنای نسخ احکام نیست، گفت: بر اثر تغییرات و به وجود آمدن شرایط نوین، برخی احکام هم تغییر می‌کند و تغییر در موضوع نیز تغییر درحکم راهم ایجاب می‌کند؛ تمامی احکام اسلام از جمله احکام حکومتی بر اساس حکم مجهول و خفیه نبوده و هیچ حکمی بدون در نظر داشتن ملاک‌ها عوض نمی‌شود.
رئیس همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی، اسلام را دین عقل و درک دانست و افزود: مخالفان دین و شبهه پراکنان از روی غرض، در خصوص از تفکیک بین عقل و دین، شبهاتی ایجاد کردند، در حالی که عقل یکی از حجت‌های شرعی در کنار کتاب و سنت است، هرگز بین این دو جدایی و فاصله‌ای نیست، حکمی که برخلاف عقل باشد، در اسلام وجود ندارد.
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، در بیان علت عدم اجرای همایش در سطح بین‌المللی، در تبریز اظهار داشت: در ابتدا قرار بود همایش در سطح بین‌المللی برگزار شود، اما به علت عدم موافقت معظم‌له، همایش را در سطح ملی برگزار کردیم که البته ایشان به همین همایش نیز راضی نبودند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن و جهاد علمی بود و در طول عمر خود با کج روی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد