Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - اعتصاب سراسری اتحادیه کارگری تونس در پاسخ به بی توجهی دولت به افزایش دستمزدها سبب شد امروز(جمعه) همه پروازهای فرودگاه بین المللی تونس لغو شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'القدس العربی'، مسوولان فرودگاه با اعلام خبر اعتصاب به مسافران، آنها را در جریان لغو همه پروازها قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اتفاق باعث خشم و نارضایتی بسیاری از مسافران و هرج و مرج شدید در فرودگاه تونس شد.
اعتصاب به لغو پروازها محدود نشد و کارکنان حمل ونقل شهری در پایتخت تونس نیز دست از فعالیت کشید.
تعطیلی حمل و نقل شهری سبب سرگردانی بسیاری از شهروندان تونسی در ایستگاه های مترو و اتوبوس و نیز اخلال در نظم پایتخت شده است.
«سفیان الزعق» سخنگوی وزارت کشور تونس در پی اعتصابات سراسری کارگران اعلام کرد که تمامی اقدامات لازم برای برقراری امنیت و آرامش در پایتخت اتخاذ شده است.
اتحادیه کارگری تونس همچنان با دولت در کشمکش است و بار دیگر برای تحت فشار گذاشتن دستگاه اجرایی و رسیدن به خواسته‌هایی خود از جمله افزایش دستمزدها، برای برگزاری اعتصاب عمومی فراخوان داده است.
در همین چارچوب، شرکت هواپیمایی تونس از تعویق پروازها در روزهای جمعه و شنبه خبر داده و وزارت آموزش و پرورش و تحصیلات عالی و پروهش های علمی برای محافظت از دانشجویان کلاس های درس را تعطیل کرده است.
اتحادیه کارگری بارها دولت را به فلج کردن فعالیت ها تهدید کرده است، پیش از این نیز در 11 آبان ماه (2 نوامبر 2018) در پی شکست مذاکرات دولت و نمایندگان اتحادیه کارگری، اعتصاب بزرگی سراسر کشور را در بر گرفت.
تلاش‌های «محمد باجی قائد السبسی» رئیس جمهوری 92 ساله این کشور نیز که به بدتر شدن قدرت خرید شهروندان تونس اذعان دارد، برای پایان دادن به اختلافات اتحادیه کارگری و دولت راه به جایی نبرده است.
دولت تونس با فشارهای مالی از جمله پرداخت اقساط وام ها روبرو است که از صندوق بین المللی پول گرفته و برای کاهش فشارهای اقتصادی و کمبود بودجه افزایش دستمزدها را تعلیق کرده است.
«یوسف الشاهد» نخست وزیر تونس نیز با هشدار نسبت به اینکه این اعتصاب ها برای دولت بسیار پرهزینه خواهد بود افزود که دولت توان افزایش دستمزدها را ندارد.
جرقۀ قیام مردمی تونس در ژانویه 2011 میلادی در پی مرگ یک فروشنده جوان دوره‌گرد زده شد. او از سر فقر و پس از آنکه با خشونت و تحقیر پلیس روبرو شد، خود را به آتش کشید.
مرگ او قیامی را رقم زد که بنابر آمارهای رسمی دستکم 338 کشته و بیش از 2100 زخمی برجای گذاشت و در نهایت 'زین‌العابدین بن ‌علی' رییس جمهوری را نیز مجبور به فرار و پناه بردن به عربستان سعودی کرد.
خاورم ** 9469 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تونس اعتصاب سراسري تعطيلي فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت براساس این برنامه انجام می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس