Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، رضا رحمانی اظهار کرد: کاری که شما انجام می‌دهید و اینکه از یک نفر تا هر چند نفری را که بر سرکار گذاشته‌اید بسیار با ارزش است و به عنوان یک ایرانی همیشه می‌گویم دست شما را می‌بوسم. شرایطی پیش آمده و مشکلاتی را داریم که بخشی از آن همیشه هست و بخشی از آن یک حرکت جمعی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که مشکلات را پیگیری کنیم، اما بنابر گفته امام راحل مامور به پیگیری هستیم نه مامور به نتیجه، ما پیگیر امور هستیم و تلاش خودمان را هم انجام می‌دهیم و از خداوند می‌خواهیم آن را به نتیجه منجر کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در یک جنگ اقتصادی قرار داریم گفت: به تعدیل کارگر حساسیت دارم. دراین باره صحبت نکنید. تلاش ما بر این است که وضع موجود را حفظ کنیم.

رحمانی با بیان اینکه سیاست دولت تمرکز زدایی است افزود: زمانی که وارد وزارتخانه شدم ۶۰ درصد از برنامه تولید عقب بودیم و با هرجایی که تماس می‌گرفتم می‌گفتند روبه تعطیلی هستیم، اما اکنون جلوی روند نزولی گرفته شده است.

وزیر صمت در رابطه با تسهیلات برای صنایع یادآورشد: در طرح رونق تولید، صنایع کوچک و متوسط مستثنی شده‌اند. بدین معنا که اگر چک برگشتی یا بدهی غیر جاری دارند بانک به این دلایل نمی‌تواند به آنها تسهیلات پرداخت نکند. اما به شرط اینکه بتواند تولید کند و بازار فروش هم داشته باشند. این بخشنامه دولت است و اگر بانکی این موضوع را رعایت نمی‌کند با آن برخورد کنید. واقعا ظلم است که واحد تولیدی به دلیل نبود سرمایه در گردش نتواند تولیدی داشته باشد.

رحمانی اضافه کرد: نیم نگاهی به صادراتِ صنایع تولیدی در شهرستان داشته باشید. اکنون علاوه بر بازار داخل، بازار صادرات هم مهم است. قطعه سازی که اکنون مشکل دارد اگر به صادرات وصل شده بود الان با رکود خودرو ساز داخلی از پا نمی‌افتاد و دچار مشکل نمی‌شد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد

صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم‌انداز اقتصاد منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی به بررسی میزان بدهی خارجی 28 کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.

بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی ایران به همراه الجزایر کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه داشته‌اند.

در این گزارش نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 تنها 1.7 درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به‌جز الجزایر است.

بدهی خارجی ایران در سال 2023 کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است. در سال 2022 نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی 2.2 درصد اعلام شده بود که بر این اساس این رقم در سال 2023 کاهش 22 درصدی داشته است.

میزان بدهی خارجی الجزایر به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 1.3 درصد گزارش شده است. بحرین با بدهی 201.4 درصدی بدهکارترین کشور خاورمیانه شناخته شده است.

متوسط بدهی کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کل تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال 2023 برابر با 47.8 درصد برآورد شده است.

نسبت بدهی کشورهای صادرکننده نفت منطقه به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال نیز 42.9 درصد اعلام شده است. بر این اساس متوسط بدهی خارجی منطقه 28 برابر ایران بوده است .

صندوق بین‌المللی پول نسبت بدهی خارجی عربستان به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 را 26.6 درصد محاسبه کرده است که 15 برابر بدهی خارجی ایران است. بدهی خارجی امارات متحده عربی نیز معادل 94.7 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری برآورد شده که 55 برابر ایران است.

نسبت بدهی خارجی برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال عبارت است از: آذربایجان 9.8 درصد، عراق 22.8 درصد، کویت 35.8 درصد، عمان 60.3 درصد، مصر 50.1 درصد، گرجستان 71.8 درصد، اردن 84.1 درصد، مراکش 48.8 درصد، پاکستان 40.1 درصد، تاجیکستان 64.7 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند