Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@20:08:16 GMT

رابطه رژیم صهیونیستی با عربستان عیان‌تر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۰۰۷۱

کانال 2 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که «مائیر بن‌شبات» رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم، صبح سه‌شنبه از سفر هند بازگشت. او در آنجا با «نارندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

این تلویزیون اسرائیلی خاطرنشان کرد که بن‌شبان با پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا»، که بر فراز آسمان عربستان سعودی و عمان پرواز می‌کند وارد «اسرائیل»(مناطق اشغالی 1948) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق این گزارش، بن‌شبات در هند مهمان همتای هندی‌اش «آجوت دووال» بود. در جریان این سفر، مودی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگو درباره همکاری‌های امنیتی، فناوری و شهری از محورهای دیدار طرفین اعلام شده است. همچنین در این دیدارها، مسائل منطقه‌ای مطرح شده و بن‌شبات به آنچه که آن را «تلاش‌های ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه» خوانده است، پرداخته است.

منابع صهیونیستی، روز گذشته نیز اعلام کردند که یک فروند هواپیمای اماراتی روز چهارشنبه در تل‌آویو فرود آمده است. به نوشته یدیعوت آحارونوت، این هواپیما باری و مستقیما از ابوظبی به مقصد تل‌آویو پرواز کرده است.

کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اخیرا برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل رقابت می‌کنند و این روند از سطح عادی‌سازی به سطح «علنی‌سازی» رسیده است. بعد از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به کشور پادشاهی عمان و دیدارش با «قابوس بن‌سعید»، دو هیئت ورزشی این رژیم در مسابقات بین‌المللی در امارات و قطر شرکت کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تلویزیون شورای امنیت عربستان سعودی عمان فناوری ایران هواپیما رقابت قطر رژیم صهیونیستی عربستان عربستان سعودی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

منابع آمریکایی مطلع روز جمعه به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تحریم گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر در کرانه باختری شده را متوقف کرده و درحال حاضر درحال بررسی این مسئله با اطلاعات به دست آمده جدید از این رژیم طی روزهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال 1997 در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی