Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، خدمات‌رسانی به روستاهای حریم شهر را یک چالش مدیریت شهری دانست.

به گزارش قدس آنلاین ، محمد حاجیان شهری در گفتگویی در رابطه با مهم‌ترین چالش‌های توسعه سکونتگاه های روستایی و هسته های جمعیتی واقع در حریم کلانشهر مشهد گفت: در اطراف مشهد حدود 137 روستا داریم که جزء حریم محسوب می‌شود و قاعدتا خدمات رسانی به این مناطق به لحاظ قانونی چالش‌های خاص خودش را پیش رو دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی خاطرنشان کرد: بعضی خدمات مانند حوزه آموزشی، بهداشتی و امنیتی توسط فرمانداری به سکونتگاه‌های روستایی اطراف مشهد ارائه می‌شود. عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر عنوان کرد: بسیاری از مشکلات مدیریت شهری ناشی از گستردگی بیش از حد حریم روستایی اطراف است و ضرورت جلوگیری از گسترش این حریم احساس می‌شود. وی ادامه داد: سکونتگاه های روستایی و هسته‌های جمعیتی واقع در حریم کلانشهر مشهد بستری مناسب برای تامین نیروی انسانی و کارگران محسوب می‌شود .
حاجیان رونق گردشگری را یکی دیگر از فرصت های پیش رو برشمرد و افزود : رونق صنعت گردشگری از دیگر فرصت‌هایی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب در روستاهای اطراف مشهد به نتیجه خوبی رسید .
وی گفت: ﺑـﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ ﻇﺮﻓﯿـﺖﻫــﺎی ﻃﺒﯿﻌــﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕــﯽ ﻣﻮﺟــﻮد، ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی در ﻓﻀﺎﻫﺎی روﺳـﺘﺎﯾﯽ ﺑـﻪ‌ﻋﻨـﻮان روﯾﮑـﺮد و ﻓﻌـﺎﻟﯿﺘﯽ ﻣﮑﻤـﻞ، ﻗــﺎدر اﺳــﺖ ﺑــﺮای ارﺗﻘــﺎی ﮐﯿﻔﯿــﺖ زﻧــﺪﮔﯽ ﺳــﺎﮐﻨﺎن ﻧــﻮاﺣﯽ روﺳــﺘﺎﯾﯽ، ﺗﺠﺪﯾﺪ ﺣﯿﺎت روﺳﺘﺎﻫﺎ و در ﻧﻬﺎﯾـﺖ ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﭘﺎﯾـﺪار روﺳـﺘﺎﯾﯽ ﻧﻘـﺶ اﺳﺎﺳـﯽ اﯾﻔـﺎ ﮐﻨـﺪ. به گفته عضو کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس، ﮔﺮدﺷﮕﺮی روﺳﺘﺎﻳﻲ ﺿﻤﻦ اﻳﺠﺎد اﺷﺘﻐﺎل ﺑﺮای ﮔﺮوه‌ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ، در روﻧﻖ ﺻﻨﺎﻳﻊ دﺳﺘﻲ روﺳﺘﺎ، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ روﺳﺘﺎﻳﻲ موثر است.
وی با اشاره به افزایش وقوع جرم و بزهکاری در مناطق حاشیه‌ای مشهد بیان داشت : در ﻣﺤﻼت ﺣﺎﺷﯿﻪای ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﻣﺴـﺎﺋﻠﯽ ﭼـﻮن تعـﺎرض ﻓﺮﻫﻨﮕـﻰ، ﺑـﻰ‌ﺛﺒـﺎﺗﻰ اﺟﺘﻤـﺎﻋﻰ، ﺑﺰﻫﮑﺎری، ﺗﺮاﮐﻢ ﺟﻤﻌﯿﺖ، دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎت و ﺳﻼﻣﺖ زﯾﺴﺖ ﺷﻬﺮی، ﻣﺸـﺎﻏﻞ ﮐـﺎذب، ﺑـﻰ ﻫـﻮﯾﺘﻰ، اﺣﺴﺎسﺣﻘﺎرت،آﻣﺎدﮔﻰﺑﺮای آﺷﻮب وﺧﺸﻮﻧﺖ روبروییم که می تواند تهدیدی برای کلان شهر مشهد محسوب شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از دیگر مشکلاتی که در زمینه مدیریت مناطق روستایی حاشیه شهر وجود دارد این است که قانونگذار به مدیران شهری اجازه مدیریت در حیطه خارج از شهر را نداده است و این مسئله خود عامل به وجود آورنده کم توجهی به سکونتگاه های روستایی و هسته های جمعیتی واقع در حریم کلانشهرهای مشهد است.
به گفته حاجیان شهری، علاوه بر این کمبود بودجه که به فعالیت های عمرانی و بهسازی داده می‌شود عامل دیگری است که باید به آن به‌صورت جدی توجه شود . انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، احسان نجاری مقدم اظهار کرد: با شروع بارندگی از روز گذشته ۲ هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا به صورت پراکنده فعال است، بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ لغایت ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شد و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش شد که به سرعت رفع شد.

نجاری مقدم خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش ۲ هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در ۳ شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و ۵ هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد مستقر هستند.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا