Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، تسنیم نوشت: آنطور که در ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه آمده است، اعتبار لازم برای بسته حمایتی کارگران که 24 دی ماه ابلاغ شد 1450 میلیاردتومان است.

24 دی ماه 97،  محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در ابلاغیه‌ای به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتبار 1450 میلیارد تومانی بسته حمایتی کارگران مشمول تأمین اجتماعی را به حساب سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ابلاغیه آمده است، "در اجرای بسته معیشتی ویژه موضوع بند ب مصوبه 101532 شورای عالی هماهنگی اقتصادی و دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه موضوع تصویب‌نامه مورخ 28 آبان‌ماه 97 هیئت وزیران، بدین‌وسیله تخصیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌مبلغ چهارده‌هزار و چهارصد و پنجاه و سه میلیارد ریال از محل منابع حاصل از مابه‌التفاوت تسعیر قیمت خوراک و سوخت کارخانجات پتروشیمی، فولادی و پالایشگاه‌ها تعیین می‌گردد تا به‌منظور تأمین کمک جبرانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بابت حمایت غذایی از خانوارهای کم‌درآمد موضوع بند پ ماده 3 تصویبنامه فوق‌الذکر تعیین می‌گردد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است تا براساس اطلاعات هویتی مشمولین که درآمد آنها کمتر از 3 میلیون تومان است و اطلاعات آنها توسط وزارت کار به آن سازمان ارسال می‌گردد معادل ریالی سبد حمایتی غذایی را (یک تا 3 میلیون ریال) به حساب مشمولین واریز و گزارش پرداخت آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمایند.

طبق ابلاغیه نوبخت سهم هر خانوار 100 تا 300 هزارتومان تعیین شده است."

 این در حالی است که رحیم اردلان، معاون مالی و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی از واریز بسته 200هزار تومانی حمایتی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی که کمتر از 3میلیون تومان دریافتی دارند خبر داد.

از سوی دیگر محمد شریعتمداری، وزیر کار  در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولت درباره بسته حمایتی کارگران گفت: بسته حمایتی مشمول آن دسته از کارگرانی می شود که نام آنان در فهرست بیمه تامین اجتماعی قرار داشته و هیچ یک از اعضای خانواده آنان این بسته را دریافت نکرده باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته آینده یکصد هزار نفر از بازنشستگان روستایی نیز بسته حمایتی دریافت می کنند. پیش از این، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، صندوق های بازنشستگی و صندوق بازنشستگی فولاد مشمول دریافت بسته حمایتی شده بودند.مبلغ بسته حمایتی 200 هزار تومان است.

با توجه به اینکه سهم هر خانوار در ابلاغیه نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه 100 تا300 هزار تومان تعیین شده است، پرداخت رقم 200 هزار تومانی به هر خانوار تحت پوشش تأمین اجتماعی خلاف قانون است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو