Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار افزود: در این مدت نام ۳۳۸ نوزاد محمد و ۵۵۴ نوزاد فاطمه ثبت شده است.

وی ادامه داد: بررسی فراوانی نام نوزادان دختر و پسر در ده ماه امسال و سال‌های پیش نشان می‌دهد استفاده از نام ائمه اطهار در استان بوشهر بیشترین فراوانی را داراست.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر همچنین بیان کرد: در بین پسران نام‌های محمد، حسین، امیرعلی، علی، امیرحسین، رضا، ابوالفضل، علیرضا، امیرعباس و مهدی و در بین دختران نیز نام‌های فاطمه، زهرا، زینب رقیه، حلما، فاطمه زهرا، آوا، مریم، یسنا و مهرسا بیشترین فراوانی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موافقت با ۱۹۱۱ تقاضا برای تغییر نام و نام خانوادگی

اسکندر پاسالار افزود: با ۸۲۲ مورد تغییر نام و هزار و ۸۹ مورد تغییر نام خانوادگی موافقت شد.

وی، جوانان را بیشترین گروه سنی متقاضی تغییر نام عنوان کرد و گفت: تغییر نام افراد بین ۱۵ تا ۱۸ سال حتما باید با تایید، ولی باشد، اما افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند خودشان در این مورد اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: پس از بررسی فراوانی نام کنونی و نام پیشنهادی در بازه زمانی پنج سال اخیر و در صورت بیشتر بودن فراوانی نام پیشنهادی، مجوز تغییر نام صادر می‌شود.

پاسالار یادآور شد: متقاضیان تغییر نام می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال درخواست تغییر نام کنند که این درخواست بر اساس دستورالعمل ثبت احوال بررسی و نتیجه به فرد اعلام می‌شود.

وی در خصوص تغییر نام خانوادگی نیز گفت: در ۱۰ ماه امسال هزارو ۸۹ مورد تغییر نام خانوادگی داشته‌ایم که نزدیک به نیمی از آن‌ها مربوط به حذف نام مکان و طوایف بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر تاکید کرد: نام خانوادگی‌های مناسب قابل تغییر نیستند، اما نام‌های خانوادگی بدمعنی و نامانوس می‌توانند به واژگان دارای معانی مناسب تغییر یابند.

وی اشاره کرد: پسوند یا پیشوند محل، شغل، طایفه و... می‌تواند از نام خانوادگی حذف شود.

انتهای پیام/ک

۱۹۱۱ بوشهری نام یا نام خانوادگی خود را تغییر دادند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزاد ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر

کارشناسان اورژانس پیرانشهر موفق شدند با مدیریت مادر باردار فرآیند زایمان را تسهیل و نوزاد دختر را در داخل آمبولانس به‌دنیا بیاورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نوزاد عجول پیرانشهری در آمبولانس دیده به جهان گشود؛ این مأموریت در ساعت ۴:۳۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت توسط مرکز پیام آذربایجان‌غربی به پایگاه اورژانس پیرانشهر گزارش شد و کارشناسان اورژانس بلافاصله به محل فوریت اعزام شدند.

کارشناسان مادر باردار را برای انتقال به بیمارستان به داخل آمبولانس انتقال داده و در مسیر انتقال با توجه به شروع فرآیند زایمان، نوزاد را به دنیا می‌آورند.

مادر و نوزاد هم اکنون با وضعیت بالینی پایدار در بیمارستان شهید سلیمانی پیرانشهر تحت نظر می‌باشند.

گفتنی است این مأموریت در روستای گلات منگور از توابع شهرستان پیرانشهر اتفاق افتاد.

کد خبر 750301

دیگر خبرها

  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند