Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يافته‌هاي پژوهشگران نشان مي‌دهد بسياري از رده‌بندي‌هاي اينترنتي و ستاره‌هايي که به کيفيت يک محصول و يا خدمات ارائه مي‌شود توسط روبات‌ها ايجادشده و حتي نظرات مطرح‌شده در زير مطالب نيز قابل‌اعتماد نيستند.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| يافته‌هاي پژوهشگران نشان مي‌دهد بسياري از رده‌بندي‌هاي اينترنتي و ستاره‌هايي که به کيفيت يک محصول و يا خدمات ارائه مي‌شود توسط روبات‌ها ايجادشده و حتي نظرات مطرح‌شده در زير مطالب نيز قابل‌اعتماد نيستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه بيشتر کاربران مي‌دانند که نمي‌توان به‌تمامي اخبار و مسائلي که در اينترنت مشاهده مي‌کنيم، اعتماد کرده و هر چيزي را بپذيريم؛ اما چه ميزان از محتواي اينترنت جعلي است؟ پاسخ اين سؤال قطعاً بيشتر از ميزاني است که شما انتظار داريد.
علاوه بر جولان اخبار جعلي، محتويات ساخته‌شده و آمارهاي اينترنت هم به‌طور گسترده‌اي فراتر از اخبار جعلي، هک‌هاي ويروسي و تصاوير دستکاري‌شده است، کارشناسان به اين نتيجه رسيده‌اند که بسياري از نتايج اعلام‌شده ترافيک وب نيز دستکاري‌شده و غيرواقعي است و آمارهاي دريافت برنامه و نمايش ويدئوهاي يوتيوب، تعامل با آگهي‌ها و رتبه‌بندي آمازون نيز قابل استناد و واقعي نيستند. در حقيقت، به نظر مي‌رسد که حتي جمعيت کاربران اينترنت و فعاليتي که توسط آن‌ها توليد مي‌شود نيز نمي‌تواند ازنظر واقعي ارزش داشته باشد.
بنابراين بايد توجه داشته باشيد که بسياري از اطلاعات آنلايني که ملاحظه مي‌کنيد، قابل استناد نبوده و حتي مي‌توان ادعا کرد نيمي از کاربراني که در يک شرايط آنلاين مشاهده مي‌کنيد، روبات هستند. به‌عبارت‌ديگر، کاربران جعلي در فضاي مجازي در حال تماشا و توليد محتواي جعلي هستند و با توجه به ماهيت مشکوک که توسط اغلب ديدگاه‌ها در اين رابطه مطرح مي‌شود، شايد ديدگاه‌ها و نظرات ارائه‌شده در هر سايت نيز خود جعلي باشند.
به اعتقاد فرانک پاسکال (Frank Pasquale) استاد رشته حقوق در دانشگاه ماريلند و نويسنده کتاب جعبه سياه جامعه: الگوريتم‌هاي مخفي در پشت پول و اطلاعات (Black Box Society: The Secret Algorithms Behind Money & Information): دستکاري‌شده و اين نوع فعاليت‌هاي جعلي در دنياي اينترنت بسيار شايع است. در حقيقت بايد پذيرفت که تمام اين معيارها، جعلي هستند.
اگرچه به نظر مي‌رسد اين ايده تا حد زيادي سورئال، باشد؛ اما اطلاعات کوانتومي از قبيل ديدگاه‌هاي ويدئويي، رتبه‌بندي محصولات و آگهي‌ها و حتي بسياري از بازاريابي‌هاي مرتبط با حوزه دلار نيز در دنياي اينترنت قابل استناد نيستند.
بايد توجه داشت که بسياري از انتخاب‌هاي مجازي ما بر اساس اين اطلاعات شکل‌گرفته و اين اطلاعات به‌عنوان نشانگرهايي که براي ما ارزش‌دارند، شناخته مي‌شوند. اين‌که در فضاي مجازي چه چيزي براي ما جالب يا سرگرم‌کننده است و ما چه زماني با چه محتوايي درگير مي‌شويم، همگي درگرو اين معيارها است و اگر اين معيارها قابل‌اعتماد نباشند، توليدکنندگان محتواي اينترنت مي‌توانند همه‌چيزهايي را که ما در مورد دنياي آنلاين درک مي‌کنيم، تحريف کنند. به باور کارشناسان، ما در فضاي مجازي مانند آليس در سرزمين عجايب هستيم.
ارزش معيارهاي اندازه‌گيري
يکي از حوزه‌هايي که بحث دخالت و آمار سازي در آن بسيار مهم است، مي‌توان به رده‌بندي‌هاي کيفي آنلاين که نشان‌دهنده محبوبيت يک سرويس يا کالا است، اشاره کرد. در حقيقت اين حوزه، کسب‌وکار پر درآمدي براي سيستم‌عامل‌هاي آنلاين و کساني که در فضاي تبليغاتي و فروش محصولات، مشغول به کار هستند، به شمار مي‌رود و اين فروش تبليغاتي توسط معيارهاي خاصي هدايت مي‌شود. براي نمونه کاربر در هنگام خريد يک محصول، ممکن است به نظرات کاربران و رأي‌هاي داده‌شده به يک محصول نگاه کند اما شفافيت بسيار کمي در مورد اين نظرات وجود داشته و حتي اگر فرض کنيم که رتبه‌بندي و نظرات ارائه‌شده، واقعاً توسط انسان‌ها به آن محصول يا سرويس خاص داده‌شده‌اند، بازهم اين آمارها و نحوه امتيازدهي به آن‌ها شفاف نيستند. اکثر مردم در هنگام تصميم‌گيري‌هاي اينترنتي خود به رتبه‌بندي‌ها و بررسي‌ها نگاه مي‌کنند تا در تصميم‌گيري درباره مواردي از قبيل کجا غذا بخوريم و يا چه چيزي بخريم به ما ياري کنند. هنگامي‌که کاربران به دنبال يک آموزش در يوتيوب هستند، احتمالاً نتيجه‌گيري مي‌کنند که ويدئوهاي تهيه‌شده توسط افرادي که نمايش‌هاي بيشتري دارند، محبوب‌تر و درنتيجه برتر از ساير موارد است.
فرانک پاسکال در اين رابطه هشدار مي‌دهد که شرايط موجود مي‌تواند خطرناک باشد، زيرا زماني که به نظر مي‌رسد چيزي محبوب است، به آن اعتماد مي‌کنيم. به‌اين‌ترتيب از مکانيسم‌هاي مشابه براي فروش محصولات و همچنين براي فروش ايدئولوژي‌ها استفاده مي‌شود. براي تائيد اين نظريه کافي است بدانيد که بيش از نيمي از ترافيک شبکه يوتيوب به فعاليت روبات‌ها تعلق دارد. به‌هرحال بايد براي تصميم‌گيري‌هاي اينترنتي کمي بيشتر فکر کرده و تمام توجه و معيارهاي تصميم‌گيري خود را به آمارها، ستاره‌ها و رده‌بندي‌ها اختصاص ندهيم.
ترجمه: احسان محمدحسيني
منبع: cbc- سيناپرس

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي اثرات منفي تبليغات تجاري در برنامه‌هاي کودک: تبليغات صدا و سيما براي جسم و جان کودکان مضر است
مديرعامل بانک ملي ايران: روابط عمومي فعال و تهاجمي مطلوب ماست
محدوديت هاي روابط عمومي سنتي
کارگاه استراتژي و مديريت استراتژيک روابط عمومي در خراسان جنوبي برگزار مي شود
مدير روابط‌عمومي ‌نظام‌‌ پزشکي‌ از سمت خود کناره گيري کرد
مارتي، ربات کنترل از راه دوري که مواظب تميزي فروشگاه‌هاست
گردهمايي روابط عمومي اداره هاي جغتاي
سومين اجلاس مديران و رؤساي روابط عمومي صنعت پتروشيمي برگزار شد
مناقشه عجيب بر سر يک روابط عمومي! / منتقدان: برخي رسانه ها پولکي شده اند و نمک گير!
آنچه بايد بدانيم!/ تعريف روابط عمومي



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پنج ويژگي يک متخصص روابط عمومي ممتاز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • بازداشت شیادان بی‌سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور