Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: اولین نماز جمعه تهران پس از انقلاب در پنجم مردادماه ۵۸ و توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد و ایشان در شهریور ماه رحلت کردند و پس از ایشان، آیت‌الله منتظری از سوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه تهران منصوب شدند، اما ایشان نیز به دلیل نقل مکان ایشان به قم از سمت خود استعفا داده و در ۲۴ دی‌ماه ۱۳۵۸ حضرت امام طی حکمی آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان سومین امام جمعه تهران منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام جمعه، ۲۸ دی‌ماه فرا رسید و اولین نمازجمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. در ابتدای نماز، مرحوم آیت الله منتظری سخنانی را در باب اهمیت نمازجمعه بیان می‌کنند و در نهایت، امام جمعه‌ی جدید را اینگونه معرفی می‌کنند:

 

 

«حال که من نتوانستم در خدمت شما باشم، برادر مجاهد ما حضرت حجت‌السلام و المسلمین آقای خامنه‌ای، که هم از لحاظ علمی و هم عملی مورد تأیید امام و همه‌ی دوستان هستند، به امامت نمازجمعه برگزیده شده‌اند.

من هم یکی از ارادتمندان به ایشان هستم و اگر من خطیب نیستم، ایشان خطیب هستند و خطابه یکی از ارکان نمازجمعه می‌باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای از دی ماه سال ۵۸ تاکنون، مجموعاً حدود ۲۴۰ مرتبه نماز جمعه‌های تهران را اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت محسوب می‌شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز خطبه‌های خود را با سپاس از امام امت آغاز کرده و می‌فرمایند: «و آن گاه سپاس از امام این امت، از آن دست معجزه‌گر، از آن حنجره‌اى که غریو الهى را در سراسر آفاق این کشور و در سراسر کشورهایى که مستضعفان جهان در آن زندگى مى‌کنند، با مَنشى پیامبرانه آن چنان استوار و کوبنده سَر داد که تاریخ نظیرش را جز در بعثت‌هاى پیامبران به یاد ندارد؛ و سپاس از امام امت، از این‌که سخنگوى این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسى قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است. «اللّهم انّ هذا مقام اولیائک و احبّائک» این مسند اولیاى بزرگ خداست، این مسند صالحان و شایستگان است.» [۱][۱]-http://www.imam-khomeini.ir/fa/n۱۴۳۵۳/

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله منتظری اولین نماز جمعه تهران انقلاب رهبر انقلاب آقای خامنه ای عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد