Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شهريار جان فدا کارآفرين و مجري طرح عرضه دام زنده در کلانشهرها در نشستي خبري از راه اندازي 16 پايگاه فروش دام زنده با مشارکت شهرداري هاي 16 کلانشهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مجري طرح عرضه دام زنده در کلانشهرها گفت: هدف از اجراي اين طرح، تسهيل دسترسي هم وطنان به مراکز عرضه دام، قيمت مقرون به صرفه دام، فروش دام بهداشتي و همچنين جلوگيري از تقلب هاي پيچيده و گاه عجيب در بازار فروش گوسفند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در اين راستا نخستين مرکز عرضه دام در شهرستان اسلامشهر آغاز به کار کرده است. اين مرکز به آبشخور، جايگاه غذا و نگهداري دام‌ها، باسکول، تخليه، بارگيري و غرفه هاي سرپوشيده و شناسنامه دار براي فروشندگان مجهز است.
اين فعال صنفي درباره جزييات اين طرح اظهار کرد: طرح ميادين عرضه دام زنده که از چندي قبل به صورت آزمايشي آغاز  به کار کرده قرار است با مشارکت بخش خصوصي و با دريافت مجوزهاي لازم از مجمع کلانشهر ها در 16 استان عملياتي شود و اين مهم در دهه فجر امسال و همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي آغاز به کار کند.
وي با بيان اينکه اين طرح با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در راستاي حمايت از کار و سرمايه ايراني است، گفت: هدف از راه اندازي ميادين عرضه دام زنده که نخستين مرکز آن نيز در اسلامشهر به بهره برداري رسيده، ساماندهي عرضه و بازار دام زنده و توزيع محصول بهداشتي به همراه حذف واسطه ها است.
به گفته جان فدا ، بسياري از محصولات دام و طيور که توسط دلال ها عرضه مي شود متاسفانه غير بهداشتي است و موجبات بروز بيماري هاي مختلف را فراهم مي آورد بنابراين بهترين راهکار در عرضه و توزيع دام، وجود ميادين بهداشتي به همراه نظارت مناسب است.
وي در خصوص فعاليت هاي مرکز متبوع خود نيز توضيح داد: به دنبال اين هستيم تا در کلانشهر ها ميادين عرضه دام زنده و حتي شترمرغ، بوقلمون و ...راه اندازي کنيم و بدين ترتيب متقاضيان به صورت مشهود چرخه توزيع را از نزديک احساس مي کنند؛ ضمن اينکه اين برنامه ريزي در کاهش قيمت محصولات زنده دامي تاثيرگذار خواهد بود .
کارآفرين و مجري طرح احداث عرضه دام زنده در کلانشهرهاي کشور تصريح کرد: قيمت هاي مراکز ما که نخستين آن در اسلامشهر راه اندازي شده است توسط ستاد تنظيم بازار تعيين مي شود و حدود 15
تا 20 درصد از واسطه ها و مراکز غير معتبر پايين تر است و در قيمت گوشت تاثير مثبتي خواهد داشت.
جان فدا با بيان اينکه مجوزهاي لازم براي راه اندازي ميادين عرضه توزيع دام زنده به صورت کامل از مراجع ذيصلاح دريافت شده است، گفت: در مرکز اسلامشهر که بهره برداري از آن به صورت کامل در حال انجام است، تمامي فرآيندها زير نظر دامپزشک و به صورت کاملا بهداشتي و قانوني انجام مي گيرد.
وي افزود: دام خريداري شده در اين مرکز و 16 مرکزي که در آينده اي نزديک راه اندازي مي شود زير نظر دامپزشک انجام مي گيرد، يعني اگر دام دچار بيماري يا مشکل باشد کشتار انجام نمي گيرد و دام سالم بايد تحويل مشتري شود.
اين فعال صنفي تصريح کرد: اکثر خريداراني که به مرکز توزيع عرضه دام زنده در اسلامشهر مراجعه مي کنند از استان تهران هستند بنابراين براي رفاه حال مردم اين مراکز در کلانشهر ها گسترش مي يابد.
جان فدا با بيان اينکه گوشت دام زنده از گوشت هاي عرضه شده در قصابي ها نيز مناسب تر است، گفت: اگر خانواده ها حتي به صورت تجميعي نيز از گوشت دام بهره بگيرند به نفع آن ها خواهد بود چرا که گوشت قصابي ها اکثرا از گوسفندهاي ماده است اما دام زنده و گوسفندهاي به فروش رفته نر هستند و گوشت گوسفندهاي نر از نظر کيفيت بهتر خواهد بود.
وي افزود: در مرکز ميادين عرضه دام زنده فقط گوسفند به مردم عادي به فروش مي رسد و به قصاب ها يا ساير افراد همانند واسطه ها ، دام فروخته نمي شود.
تين فعال صنف فروشندگان دام تصريح کرد: اپيليکيشني به منظور خريد راحت تر و ساده تر مردم طراحي شده و به زودي معرفي خواهد شد؛ ضمنا اين برنامه ريزي ها موجب مي شود در ايام شلوغ و پيک خريد مردم همانند اعياد، محرم و .... شاهد خريد راحت تر مشتريان باشيم.
وي افزود: در ايام خاص و زماني که مردم براي نذورات و خيريه ها مراجعه دارند نيز آمادگي کامل براي عرضه و توزيع وجود دارد.
کارآفرين و مجري طرح احداث عرضه دام زنده در کلانشهرهاي کشور با بيان غرفه هاي ميادين عرضه دام زنده به دامداران تحويل داده شده است، گفت: دامداران دام هاي خود را به صورت کاملا بهداشتي و با قيمت مناسب عرضه مي کنند و هدف ما براي اين منظور نه تنها توجه به اشتغال‌زايي بلکه تحويل دام مناسب به مردم است.
جان فدا اظهار کرد: دامداران از حضور در ميدان عرضه مستقيم دام به صورت قانوني و بهداشتي استقبال مي کنند اما متاسفانه ما فضاي کافي در نخستين مرکز)اسلامشهر( نداريم و انشاالله بعد از راه اندازي ي 16 مرکز در کلانشهر ها ، اين تقاضاي حضور دامداران در غرفه ها برآورده مي شود.
وي افزود : به طور حتم اين ميادين عرضه و توزيع دام زنده از لحاظ قيمت براي مردم و حتي براي فروشنده ها)دامداران( مناسب است.
کارآفرين و مجري طرح احداث عرضه دام زنده در کلانشهرهاي کشور اظهار کرد: مشتري در اين مراکز بعد از خريد دام، به صورت کامل فرآيند ذبح و خرد کردن گوشت را به صورت مکانيزه و بهداشتي شاهد خواهد بود.
به گفته جان فدا، عشاير که قصد فروش دام خود را دارند نيز مي توانند از فرصت ايجاد شده در ميادين عرضه دام زنده استفاده کنند و ما از اين افراد حمايت لازم را خواهيم داشت.
وي در خصوص اشتغالزايي صورت گرفته نيز توضيح داد: در نخستين ميدان که در اسلامشهر راه اندازي شده حدود 100 نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي شده است و انشاالله بعد از راه اندازي 16 مرکز در کلانشهر ها حدود 20 هزار نفر مستقيما اشتغالزايي مي شود.
جان فدا تاکيد کرد: ما براي منافع شخصي اين مرکز را راه اندازي نکرده ايم چرا که حتي در ايامي که قيمت گوسفند زنده و گوشت افزايش يافته بود، هيچ اجاره بهايي از دامداران دريافت نکرديم؛ هدف اصلي ما اشتغالزايي و خدمتي نوين به مردم است.
وي خواستار همراهي بيشتر مسوولان ذيربط در اين رابطه شد و اين برنامه ريزي را راهکاري مناسب در راستاي کارآفريني دانست.
جمال ملکي رييس هييت مديره شرکت شميم سحر ياران که به کارآفريني در عرصه دام زنده پرداخته است نيز توضيح داد: راه اندازي اين مرکز در محيط زيست نيز اثرگذار خواهد بود.
وي افزود: فضولات گوسفندان در اين ميدان جمع آوري و تحويل فضاي سبز شهرداري مي شود بنابراين از رها سازي اين فضولات و آلودگي محيط زيست نيز جلوگيري مي شود.
اين کارآفرين نيز خواستار حمايت بيشتر دستگاههاي ذيربط از کارآفرينان شد و راهبردهايي از اين دست را موجب بروز اشتغالزايي ‌ و کمک به اقتصاد کشور دانست.
صمد محمدي عضو ديگر هيبت مديره و از کارآفرينان  عرضه ميادين دام زنده نيز تصريح کرد: بهره برداري از مرکز اسلامشهر حدود 6 ماه است که آغاز شده و با راه اندازي 16 مرکز در کلانشهر ها شاهد تحول در عرصه توزيع زنده در کشور خواهيم بود.
در حاشيه اين نشست، اصحاب رسانه از بخش هاي مختلف نخستين مجموعه راه اندازي شده  عرضه دام در شهرستان اسلامشهر استان تهران ديدن کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دام زنده کلانشهرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود