Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد پیش از ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو طی سخنانی با اشاره به تقارن این حادثه با شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در سنین نوجوانی و با شهادت این دنیا را ترک کردند، آتش نشانان نیز با فدا کردن جان خود سعی در ایجاد امنیت برای شهروندان داشتند و راه حضرت زهرا(س) را پیمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: حضرت زهرا(س) عمر مبارک خود را در راه انجام وظیفه صرف کردند و آتش نشانان نیز از این بانوی بزرگوار پیروی کردند، چه افتخاری بالاتر از این که انسان اولا وظیفه شناس باشد و ثانیا وظیفه ای که بر عهده دارد، در خدمت شهروندان عزیز باشد و ثالثا در راه انجام وظیفه خویش به لقا خدای متعال بشتابد و حضرت زهرا(س) نیز در این راه و انجام وظیفه در دفاع از مسئولیت خطیر خویش به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در این حادثه می توانست، ده ها شهروند عزیز زیر آوار قرار بگیرند، اما فداکاری آتش نشانان مانع شد و دنیا این فداکاری را هرگز فراموش نمی کند، آتش نشانان برای این در پلاسکو ماندند، که حتی یک شهروند زیر آوار قرار نگیرد، آن ها با تجربه طولانی که داشتند، می دانستند، که این ساختمان در حال فروریختن است، اما آن را ترک نکرده و انبارها و حجره ها را جستجو می کردند، مبادا کسی زیر آوار بماند.

ابوترابی فرد شجاعت شهدای آتش نشانان را مثال زدنی خواند و افزود: این جوانان با افتخار مسئولیت خود را انجام داده و اجازه ندادند، آتش پلاسکو به مصیبتی بزرگ برای ملت ایران و مردم تهران تبدیل شود و با تقدیم جان خویش در اینر اه بزرگ ایثار کردند و به لقاء خدای متعال شتافتند، این همان مردسه شهادت است.

وی شهدای دفاع مقدس را آموزگاران راستین شهدای آتش نشان خواند و گفت: امروز ملت بزرگ ایران به برکت فداکاری شهدای دفاع مقدس در این جایگاه فاخر و عزتمند قرار گرفتند و آتش نشانان عزیز و والامقام راه برادران شهید خود را پیمودند و برگ زرینی در تاریخ خدمت و انجام شایسته مسئولیت خلق کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری

یاسر شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به دلیل گودبرداری غیراصولی، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحدهای خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل شهرداری منطقه ۲، مأموران شرکت آب، برق، گاز و نیروی انتظامی دادند.

کد خبر 6087101

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی