Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزجمعه ۲۳ آذرماه، یک خانواده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان واقع در شمال تهران رفته بودند که مورد حمله دو سگ بدون قلاده قرار می‌گیرند. در این حادثه دختر ١٠ ساله خانواده از ناحیه دست و پا دچار جراحت سنگین شد که با ورود دستگاه قضایی، پرونده تشکیل خواهد شد. در مطلب پیش رو شرح ماوقع را از زبان یک شاهد عینی می خوانید ضمن اینکه در جریان آخرین وضعیت پرونده قرار خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

من مرتضی از خانواده ای هستم که به همراه خانواده دختر آسیب دیده در حمله سگ های آموزش دیده گارد و شکاری(پیتبول و ژرمن) در لواسان و پارک دریاچه حاضر بودند و آخر هفته خود را می گذراندند.

حادثه روز ۲۳ آذر اتفاق افتاد.خانواده ام برای پیکنیک به پارک دریاچه لواسان رفتند.خانواد در محدوده پارک بودند.خودروی ما در پارکینگ پارک بود و با سه دوچرخه به پیست دوچرخه سواری پارک مراجعه شد.بعد از ظهر در پیست دوچرخه سواری پارک و در کنار محل استراحت خانواده...

دو سگ بدون قلاده و صرفا با گردنبند چرمی به همراه صاحبانشان به خانواده ما نزدیک شدند.

ابتدا سگ به دور پدر من می چرخید و ناگهان مربی سگ که متوجه شد چه اتفاقی در حال رخ دادن است گفت کسی از جایش تکان نخورد. به ناگاه سگ پیتبول دو دستش را به روی سینه پدرم گذاشت...

دختر که از این صحنه می ترسد به سمت مادرش برای پناه می دود سگ پیتبول به دختر یورش برده و باسن دختر را می گیرد.سگ دوم هم به دست بچه حمله می کند. عکس را سیاه و سفید و سانسور کردم تا حالتان بد نشود.در بیمارستان لواسان ...

در بیمارستان لواسان پزشک اعلام کرد سوراخ های باسن بچه به هم وصل شده و ران بچه به نقل دکتر قلوه کن شده و دندانهای سگ به هم رسیده است.گوشت دستشان هم کنده شده و استخوان در آن پیداست.

صاحب اهل لواسان سگ از اینکه به سگش ضربه زده می شد تا کودک را رها کند عصبانی شد و شروع به توهین کرد.سپس وارد عمل شد و سگ ها را از گردنبندشان کشید و این باعث پارگی بیشتر بدن دختر و کشیده شدن بچه و آسیب به صورت بچه شد.

امروز شهردار لواسان اعلام کرد سگ ها قلاده داشتند و در محدوده پارک این اتفاق نیوفتاده. من هم با شهرداری و هم با آن خبرگزاری که این مطلب را منتشر کرد تماس گرفتم و اعتراض کردم. مستندات هر دو صحبت خلاف مجود است. از قبض پارکینگ و عکس های خانوادگی ...

عکس سگ ها هم نشان می دهد که قلاده نداشتند و در حال نصب قلاده پس از حادثه هستند. تاکید می کنم حادثه در محدوده پارک لواسان رخ داد.

حالا کودک علاوه بر زخم ها اسیر کابوس های شبانه و توهم های روزانه غرش سگ شده.نه شب ها می تواند بخوابد و نه روزها آرام است. ۴ شب بیمارستان خوابید و از شدت جراحت باید برای شست و شو کودک بیهوش می شد و ۴ بار به اتاق عمل رفت. کشیدن بخیه ها طی ۴ ساعت انجام شد

در این بین رفتارهای ناشایست صاحبان سگ و عدم رسیدگی هایی که مورد انتظار ما از دادستانی و مجتمع قضایی بود و همچنین بحث اینکه این عمل مجرمانه تلقی شود تا جان کودکی دیگر در خطر قرار نگیرد من سعی کردم این موضوع را رسانه ای کنم.

متاسفانه قانون در زمینه این عمل مجرمانه سکوت کرده و نتیجه آن این است که صاحب سگ هر طور می خواهد تهمت بزند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.در کلام تهدید کند و رسیدگی ها را بی اهمیت جلوه دهد.

هدف ما از رسانه ای شدن موضوع:

۱.تعیین مصادیق مجرمانه بودن عمل
۲.رسیدگی بیشتر به این پرونده برای جلوگیری از پیش آمدن موضوعات مشابه
۳.مجازات خاطیان و همچنین پرداخت کامل هزینه های درمان جسمی و روحی وجراحی ترمیمی کودک
اگر نظر یا سوالی بود من حاضرم به آن پاسخ دهم./ کانال یاسر عرب

 

آخرین وضعیت پرونده حمله سگ به یک خانواده در لواسان

 

رییس دادگستری لواسانات در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمله سگ به یک خانواده در لواسان گفت: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم.

روزجمعه ۲۳ آذرماه، یک خانواده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان واقع در شمال تهران رفته بودند که مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند، که در این حادثه دختر ١٠ ساله خانواده از ناحیه دست و پا دچار جراحت سنگین شده که در این زمینه بلافاصله با ورود دستگاه قضایی، پرونده تشکیل می‌شود.

شریعتی رییس دادگستری لواسانات ضمن ابراز تاثر از وقوع چنین اتفاقی، در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: پدر این دختر به دادگاه مراجعه کرد و بنده نیز پدر متهم را خواستم و عنوان کردم که این اتفاق به دلیل سهل انگاری پسر شما رخ داده است و ایشان نیز قول داد که تمام هزینه‌های انجام شده و حتی هزینه جراحی پلاستیک را پرداخت نماید، هرچند تالمات روحی واره قابل جبران نیست.

رییس دادگستری لواسانات با بیان اینکه پرونده به شعبه ارجاع شده و در حال رسیدگی است، ادامه داد: پرونده طول درمان دارد و به دلیل اینکه هنوز نظر قطعی پزشکی قانونی در رابطه با تعیین میزان دیه ارسال نشده، رای صادر نگردیده است.

شریعتی با اشاره به تودیع قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای متهم، گفت: به طور تقریبی دو برابر میزان دیه وثیقه تعیین گردیده و متهم با قرار آزاد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در قانون برای فردی که حیوان او به شخصی حمله کند حتی با فرض اینکه خدای ناکرده منتهی به فوت شود مجازاتی غیر از دیه تعیین نشده است که این نقص قانون هست و ضرورت دارد قانونگذار به این موضوع ورود کرده و مجازات‌ها دیگری نیز تعیین نماید و از ورود سگ به اماکن عمومی ممانعت گردد که این ممانعت از ورود سگ به اماکن عمومی از قبیل پارک‌ها با دستور قضایی دادستان‌ها در راستای پیش گیری از جرم امکان پذیر هست.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به دستور کتبی و شفاهی به کلانتری پس از وقوع این اتفاق، تصریح کرد: در این دستور که در راستای پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته تاکید شده که اجازه ندهند شخصی به همراه سگ در اماکن عمومی حاضرشود و اگر کسی علیرغم تذکر کلانتری به این کار ادامه دهد و به دستور قضایی توجه نکند دستور بازداشت وی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون شاکی می‌تواند ضرر و زیان مادی و معنوی ناشی از جرم را مطالبه نماید و در این پرونده نیز تمام ضرر و زیان مادی و هزینه‌های بیمارستان و ضرر و زیان معنوی از جمله تالمات روحی وارده به پدر و مادر و دختر خردسال مصدوم قابل مطالبه هست و با درخواست شاکی به این موضوع نیز رسیدگی میشود.

شریعتی با رد ادعای (به اصطلاح) آقازاده بودن متهم، تصریح کرد: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و متهم فردی عادی است که متاسفانه با بی احتیاطی و سهل انگاری باعث وقوع چنین حادثه ناگواری شده است.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به اینکه سهل انگاری متهم محرز است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم./ میزان

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند

به گزارش تابناک، روزنامه ایران نوشت: یک سال قبل دختر ۱۷ ساله‌ای به نام مهتاب به همراه مادرش با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد از سوی 4 پسر مورد تعرض قرار گرفته است.وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: دو هفته قبل در مسیر مدرسه با پسری به نام نیما آشنا شدم و چند روز باهم مکالمه تلفنی داشتیم و او به من ابراز علاقه کرد، بعد از یک هفته هم با هم قرار گذاشتیم تا همدیگر را ببینیم.

من هم برای اینکه تنها نباشم با دوستم نسرین به سر قرار رفتم. نیما هم با برادر، پسرعمو و یکی از دوستانش به نام شهرام سر قرار آمد، آنها ما را سوار خودروی‌شان کردند و به بهانه تفریح و گشت وگذار در خارج از شهر ما را به بیابان‌های ورامین بردند. وقتی به آنجا رسیدیم ناگهان حس بدی پیدا کردم چون آنجا محلی برای تفریح نبود، از نیما خواستم تا برگردیم اما آنها بدون توجه به اعتراض من و دوستم به ما حمله کرده و به زور به ما تعرض کردند، بعد هم ما را در نزدیکی خانه‌مان از ماشین پیاده کردند. وقتی وارد خانه شدم آن‌قدر وضعیت پریشانی داشتم که مادرم خیلی سریع با دیدن من متوجه شد اتفاقی برایم افتاده است. من هم موضوع را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. البته نسرین به خاطر ترس از اینکه خانواده‌اش متوجه موضوع نشوند شکایت نکرد.

با ثبت این شکایت، مأموران 4 پسر جوان را ردیابی و بازداشت کردند.پس از بازداشت متهمان، نسرین هم با مراجعه به پلیس آگاهی از 4 متهم شکایت کرد.در ادامه دو شاکی پرونده با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شدند و کارشناسان این سازمان پس از معاینه و بررسی آثار ضرب و شتم، تعرض به دو دختر جوان را تأیید کردند.با تکمیل تحقیقات برای 4 متهم پرونده کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه مهتاب به جایگاه رفت و گفت: اعتماد بی‌جای من باعث شد تا زندگی خودم و دوستم نابود شود. ما در آن بیابان التماس می‌کردیم و اشک می‌ریختیم اما نیما و آن 3 نفر بدون توجه به التماس و گریه‌های ما به طرز وحشیانه‌ای کتک‌مان زدند و تعرض کردند. از آن روز به بعد یک لحظه آرامش ندارم و به لحاظ روانی آسیب زیادی دیده‌ام. به همین خاطر حاضر نیستم آنها را ببخشم و برای آنها درخواست اشد مجازات دارم.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و درحالی که اشک می‌ریخت، گفت: همه واقعیت را مهتاب گفت اما من فقط این را می‌گویم که این 4 نفر کاری کردند که از ترسم نمی‌خواستم به خانه‌مان برگردم و در نهایت هم به خاطر عواقب این موضوع واقعیت را به خانواده‌ام نگفتم. حتی از ترس اینکه آنها دوباره آزارم دهند یا خانواده‌ام پی به این ماجرا ببرند، تصمیم گرفتم شکایت نکنم تا اینکه متوجه شدم آنها دستگیر شده‌اند و بعد شکایت کردم. حالا هم نه رضایت می‌دهم و نه می‌بخشم و درخواست حکم اعدام برای متهمان دارم.سپس 3 متهم یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام تجاوز به عنف را نپذیرفتند و ادعا کردند که با 2 شاکی پرونده دوست بودند و رابطه با میل و خواسته دوطرف صورت گرفته بود.

شهرام ۱۷ ساله هم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود، اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد مهتاب و دوستش را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، گزارش‌های کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس، دو برادر و پسر عموی‌شان را به اعدام محکوم کردند و از آنجا که شهرام در زمان ارتکاب جرم زیر سن 18 سالگی بوده، به ۵ سال حبس محکوم شد.

دیگر خبرها

  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • فیلم| تیراندازی به دختر فلسطینی به بهانه تلاش برای حمله
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز