Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز-ایرنا- امام جمعه شهرستان بناب با تاکید بر نقش انکارناپذیر ولی فقیه در رهبری شجاعانه نظام اسلامی، گفت: اگر رهبری نبود وضع ایران به مراتب بدتر از عراق، افغانستان و یمن بود.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نمازجمعه بناب، افزود: امروز عده ای معدود در داخل، نظام را متهم می کنند و با انکار دستاوردهای نظام، دشمنان را تبرئه و بزک می کنند، در حالی که از اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش دشمنان و در رأس آنها آمریکا و غربی ها این بود که با نظام جمهوری اسلامی سر ناسازگاری گذاشته و در نهایت آن را ساقط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: منافقین را آمریکا علیه ما تدارک دید، حزب بعث عراق را آنها علیه ما تجهیز کردند، هشت سال جنگ نابرابر را آنها علیه جمهوری اسلامی راه انداختند و 40 سال است که این هجمه ها در قالب های مختلف علیه این نظام در حال انجام است.
باقری بنابی اظهار داشت: کسانی که با سپاه مشکل دارند یقین بدانند که اگر آمادگی رزمی و توانمندی دفاعی نبود، سپاه قدس نبود، مدافعان حرم نبودند، الان وضع ما در داخل ایران به مراتب بدتر از اوضاع غزه، فلسطین و ناامن تر از موصل بود.
وی با اذعان به اینکه تمامی دولت ها در طول انقلاب دارای نقاط ضعف و قوت بوده اند و در کنار موفقیت ها جاهایی نیز کم آورده اند، گفت: ولی با وجود تمامی کم و کاستی ها این نظام جشن 40 سالگی خود را به طرز باشکوهی برگزار خواهد کرد.
باقری بنابی ادامه داد: اداره امور در این شرایط بحرانی آسان نیست ولی در کنار فشارهایی که از ناحیه قدرت های خارجی به نظام تحمیل می شود، بیشتر از آن را از داخل به نظام فشار وارد می کنند و اقرار می کنیم که در اداره کشور نقایصی داریم و مدیریت کشور با مشکلاتی مواجه است و قطعاً می شد بهتر از این کشور را اداره کرد.

** امام جمعه مرند: دستاوردهای 40 ساله انقلاب باید ارایه شود
امام جمعه شهرستان مرند گفت: تغییرات و دستاوردهایی که در 40 سال گذشته در شهرستان به دست آمده است به صورت مستند تهیه شده و در اختیار مردم قرار گیرد.
حجت الاسلام علی نعمت زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند ، افزود: ملت بعنوان صاحبان اصلی انقلاب و مسوولین خدمتگذار باید بدانند که امروز انقلاب اسلامی در دنیا تاثیرگذار است چنانچه اکنون معترضان جلیقه زرد در فرانسه یکی از الگوهای خود را انقلاب اسلامی ایران معرفی می کنند.
وی اضافه کرد: امروز دیگر حرف آمریکا در دنیا نافذ نیست و این ملت ها هستند که حرف اول را در جهان می زنند.
حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه قرن 21، قرن ظهور اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: آمریکا با وجود اینکه کشور قدرتمندی است اما در برابر مقاومت و ایستادگی ما شکست خورده و پس از هزینه های زیاد در منطقه، اکنون بصورت قاچاقی وارد منطقه شده و نیز قصد خارج کردن نیروهای خود از منطقه را دارد.
وی تاکید کرد: ما نباید از اولویت اصلی خود که دور زدن تحریم ها و اصرار و پافشاری بر اقتصاد مقاومتی و منافع ملی ایران است، غفلت کنیم.

**امام جمعه هریس: انقلاب اسلامی پویایی و هویت به ایران بخشید
امام جمعه شهرستان هریس با اشاره به 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: دستاورد انقلاب اسلامی استقرار حاکمیت تشریعی خدا، ولایت الهی، نفی حاکمیت های دروغین و طاغوتی و تحقق نظام ولایی است و موجب پویایی و هویت بخشی به ملت ایران شد.
حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته هریس، افزود: آنچه نظام ولایی ایران را 40 سال ساخته، وابستگی فکری و عملی روز افزون امت با ولی امر است و آن عاملی که انقلاب اسلامی را از گردنه های سخت و فتنه های بزرگی به سلامت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، همین ولایت محوری برخاسته از بصیرت و استقامت امت انقلابی و مومن است.
وی ادامه داد: مومنان واقعی و سنگرنشینان انقلاب اسلامی باید شناخت عمیقی از نظام ولایی و مهندسی حکومت دینی و اسلامی داشته باشند، ولایت را در زندگی فردی و اجتماعی خود محور قرار دهند، مبانی و اصول ولایت محوری را بشناسند، به الزامات و راهکارهای ولایت محوری پایبند باشند، موانع ولایت محوری را شناسایی کنند و نسبت به آثار و کارکردهای ولایت محوری واقف باشند.
احمدی به اهداف نشست لهستان اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه آمریکا هدف خود از سفر به برخی کشورهای منطقه را معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عنصری بی ثبات ساز منطقه معرفی کرده که در نهایت قرار است منجر به برگزاری یک همایش بین المللی دو روزه طی روزهای 24 و 25 بهمن در کشور لهستان شود.
وی اظهار داشت: آمریکا طرح 19 ماده ای را تهیه کرده که اخیراً جهت اعمال فشار مضاعف بر ایران در دستور کار قرار داده است، بر اساس این طرح هدف اصلی آمریکا فشار بر ایران در جهت تغییر رفتار ایران در منطقه است و نوک پیکان فعالیت‌های منطقه ‌ای آمریکا تحدید فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران است.
9916/3038/7227/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عبادي نماز جمعه شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: بخشی از عملیات وعده صادق مربوط به گذشته بود، زدند و به بهترین شکل جواب آن‌ها را دادیم و بخشی از آن هم مربوط به آینده است یعنی آن که اگر بخواهند دوباره غلطی انجام دهند سیلی محکم تری خواهند خورد. نظام ما نظام اسلامی است و اسلامی هم عمل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته مناسبت‌هایی را در ارتباط با نیرو‌های مسلح کشورمان داشتیم. نیرو‌های مسلح بازو‌های پر قدرت ملت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم. مردم ما به این عزیزان نیاز دارند تا به آن‌ها خدمت کنند نیرو‌های مسلح ما باعث امنیت در تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی در کشور هستند. امنیت کنونی ما افتخاری برای نیرو‌های مسلح است. نیرو‌های مسلح ما شایسه تکریم هستند. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج ما ویژگی‌های مهمی برای خلق امنیت در کشور را دارند.

خاتمی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس روز‌های گذشته بود. کارتر می‌گفت ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه داشتند. هواپیماه‌ها و بالگرد‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل داشتند و عملیات را آغاز کردند، اما با اذن خدا طوفان شن به وجود آمد و این عملیات برای آن‌ها به شکست انجامید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمودند نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌‌ها هستند و اگر حال این نیمی از جمعیت خوب باشد حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. رهبری در مناسبت‌های روز کار و کارگر کلماتشان منشور است و باید این سخنان را ترسیم کنیم و باید‌های رهبری را در رابطه با کارگر‌ها از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنیم. فرمایشات رهبری را باید به عنوان دستورالعمل اجرایی ببینیم.

وی درباره علامه شهید آیت الله مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود. پای مبارزه و زندان رفتن بود و به زندان رفت در مقابل مارکسیست‌ها و دشمنان اسلام ماند و میدانداری کرد. شهید مطهری با علم در میدان بود و می دانست او را شهید می‌کنند، اما به پاس داری از دین و علم ادامه داد.

خاتمی درمورد موضوع غزه گفت: صدا و سیما در این مورد بسیار خوب عمل کرده است و باید از آن‌ها تشکر کرد. اما اکنون پدیده‌ای جدید در دنیا بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است و آن تظاهرات و خروش دانشجویان در امریکا و اروپا بر علیه صهیونیست‌ها بوده است. این کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند صد‌ها نفر از معترض‌ها را دستگیر کرده اند و با آن‌ها برخورد کرده اند. واقعا که مرگ بر امریکا حق آنان است.

وی درباره عملیات وعده صادق افزود: این عملیات نمایش ایران اسلامی و قدرت ما بود. دشمنان بدانند دیگر برجامی وجود ندارد و مذاکره موشکی نکرده و نخواهیم کرد و این قدرت را بر سر دشمنان ایران می‌کوبیم.

وی ادامه داد: در این عملیات دشمن فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم و با کسی تعارفی نداریم و این سیره مولا علی (ع) است.

خاتمی تاکید کرد: ما در این عملیات عجله نکردیم و بیمارستان و مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم و فقط پادگانی را زدیم که از آن به کنسولگری ما تجاوز شده بود و این اسمش تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: در این عملیات یک جا را زدیم، اما بسیاری از مکان‌ها را هشدار دادیم، اما همه بدخواهان ایران را سر جای خود نشاندیم و به این دشمنان اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و فهمیدند که دشمنی با ایران با پاسخی جدی مواجه می‌شود دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و آن‌ها رسوای دو عالم خواهند بود.

وی افزود: دنیا فهمید، شما عزیزان ایران اسلامی هم دیدید همان اندازه که از اسلام دفاع می‌کنیم از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنیم. مراکز دیپلماسی را زدن یعنی تجاوز به خاک آن کشور است. ما مقاوت کردیم و پاسخ کوبنده دادیم.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها درباره موضوع حجاب گفت: در رابطه با حجاب می‌گویم. حجاب از ضروریت های دین است و صد‌ها روایت و ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب داریم . رهبری فرمودند بی حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. نظام اسلامی مقابل این خلاف می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام ما می‌ایستد عقب نشینی هم نخواهد کرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم در مسئله حجاب و عفاف دو قطبی شکل ندهیم و باید منطقی بحث کرد و انگ به یکدیگر نزنیم . دلسوزان حجاب در میدان هستند، اما نباید به یکدیگر انگ بزنیم. باید منطقی و استدلالی حرف بزنیم. مطمئن باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی فدایی دین بوده و هستند و خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند