Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: راهبرد جدید آمریکایی‌ها ساماندهی اعتراضات جمعی از طریق عوامل نادان فریفته غرب است. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: طبق فرمایش امام حسن عسکری(ع) هیچ عزیزی حق را ترک نکرد مگر آنکه ذلیل شد و هیچ ذلیلی دنبال حق نرفت مگر آنکه عزیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به روزهای 13 و 3 جمادی الاول خاطرنشان کرد: طبق روایات مختلف این دو روز روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است که ما در این ایام مصیبت‌زده هستیم و این واقعه را خدمت امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنم.

آیت‌الله فلاحتی با ذکر مصیبت‌هایی که آن بانوی بزرگوار در طی زندگی متحمل شد تصریح کرد: غصب ولایت امام علی(ع)، پهلوی شکسته و فرزند سقط شده باعث شد که ایشان وصیت کنند که او را شبانه دفن کنند.

امام جمعه رشت: تدبر در قرآن نیاز به طهارت درونی داردامام جمعه رشت: آمریکا دنبال بازگرداندن گروهک منافقین به عراق استامام جمعه رشت: حضور آگاهانه مردم و تفکرات بسیجیان سبب نابودی محاسبات دشمنان شد

وی با بیان جایگاه حضرت فاطمه(س) نزد خداوند افزود: هنگامی که این بانوی بزرگوار به محراب عبادت می‌ایستاد خداوند به ملائکه می‌فرمود بنگرید که او با قلبش مرا عبادت می‌کند و بند بند وجودش از خود من لرزان است؛ من شما را گواه می‌گیرم که شیعیان خالص او را از جهنم امان دهم.

امام جمعه رشت با اشاره به میتینگ خانگی پمپئو و جان بولتون در لهستان گفت: تلاش‌های آنها مانند آب در هاون کوبیدن است زیرا مردم لهستان مهربانی‌های مردم ایران در جنگ جهانی دوم که در داخل کشور از آنها پرستاری می‌کردند را فراموش نخواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه راهبرد جدید آمریکایی‌ها و رهبران جهودیشان ساماندهی اعتراضات جمعی در داخل کشور است افزود: آنها قصد دارند از طریق عوامل نادان فریفته غرب در داخل کشور میتینگ‌هایی را در استان‌ها در قالب اعتراضات مردمی برگزار کنند.

وی با تاکید بر حیله دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و همچنین ساماندهی اپوزیسیون قصد ایجاد آشوب در قالب اعتراضات مردمی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اعتراض به گله‌مند بودن مسئولان تصریح کرد: متاسفانه به جای مردم، مسببان اوضاع اقتصادی آشفته ما گله‌مند هستند و دشمن با استفاده از عوامل داخلی، اعتراضات را رهبری می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: نباید اشتباه برخی کشورها مثل ترکیه که دست گدایی به سمت غرب دراز کرد را تکرار کنیم بلکه باید به مردم و استعدادهای جوانان خود تکیه و اعتماد کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم از انقلاب است گفت: دشمنان داخلی انقلاب بدانند که این انقلاب با وجود همه ریزش‌ها و رویش‌ها و با وجود تمامی مشکلات با هیچ دسیسه‌ای شکست نخواهد خورد.

امام جمعه رشت با اشاره به پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی رتبه علمی ما در منطقه نخست و در جهان شانزدهم شد، همچنین سرعت پیشرفت علم در ایران با وجود همه سختی‌ها 11 برابر دنیا است.

آیت‌الله فلاحتی افزود: هشتمین کشور تولیدکننده اورانیوم 20 درصد جهان، سومین کشور تولید کننده داروی ام اس و تنها تولید کننده ایمپلنت چشمی و همچنین در حوزه سایبری نیز جز 5 کشور برتر دنیا هستیم.

وی با اشاره به تولید لوله های چدنی 2 هزار میلی‌متری گفت: تولید دکل‌های انتقال برق، زیردریایی، پهپادهای رادارگریز، کیک زرد و داروی گیاهی رتبه نخست در حوزه فناوری نانو و تولید موشک بالستیک دوربرد از جمله افتخارات ایران پس از انقلاب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم ما در مکتب امام علی(ع) و امام حسین(ع) بزرگ شده‌اند خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات و سختی‌ها مردم همیشه پای انقلاب ایستاده و از آن دفاع می‌کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهداف تربیتی از نگاه اسلام اظهار داشت: پرورش ابعاد وجودی شخصیت انسان و آگاه‌سازی او از جایگاه خود در نظام هستی از اهداف متعالی اسلام برای تربیت انسان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسلمانان به جایگاه ابدی خود آگاه نیستند افزود: باید باور کنیم که این دنیا فانی و گذرا است و ما متعلق به سرای آخرت هستیم؛ طبق حکمت 149 نهج البلاغه انسانی که از جایگاه و ارزش خود آگاه نیست هلاک می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به خطبه نخست نهج البلاغه خاطرنشان کرد: هدف خداوند از بعثت پیامبران این بود که مردم را وادار سازد به فطرت و نعمت‌هایی که خداوند در درونشان به ودیعه گذاشته توجه کنند.

وی با تأکید بر نقش پیامبران برای آگاه‌سازی مردم به گنجینه‌های درونی و توانمندی‌های پنهان عقل انسان‌ها گفت: طبق خطبه 32 نهج البلاغه مردمانی که ارزش خود را تنها در دنیا می‌بینند و بهای خود را با آنچه که نزد خداوند است معاوضه می‌کنند متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا

مجمع جهانی بیداری اسلامی در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: اعتراضات دانشجویی در آمریکا نشان داد که شکاف بین حاکمیت و جامعه مدنی به ویژه دانشگاه فراتر از آن چیزی است که دولتمردان و سیاسیون آمریکایی تصور می‌کنند.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
تاریخ در حال تکرار است و دانشگاه‌های آمریکایی بعد از ۵۷ سال که از جنبش دانشجویی دانشگاه کلمبیا می‌گذرد، مجدداً به صحنه اعتراض و انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه  آمریکا در قبال مسأله فلسطین و غزه تبدیل شده است.
 
در آوریل ۱۹۶۸ دانشگاه کلمبیا مبدأ اعتراضاتی در آمریکا شد که باعث عقب‌نشینی این کشور از جنگ ویتنام گردید. در هفته‌های اخیر نیز این دانشگاه که دژ اصلی لابی صهیونیسم در آمریکاست، پیشگام خیزش بزرگ دانشجویی علیه سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی شده است که در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر آمریکایی تسری کرده است.  

اعتراضات دانشجویان و اساتید به دلیل آنکه دانشجویان هیچ وابستگی  به موسسات اقتصادی و احزاب و گروه‌ها و لابی رنت‌های تکنوکراسی ندارند و نوعا باطن پاک‌تر و ضمیر صاف‌تری دارند از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالایی و در نتیجه اثرگذاری بیشتری برخوردار  می‌باشند و دولت آمریکا را عملاً در «وضعیت سخت و دشوار» قرار داده است که این مسأله در اظهارنظر مقامات کنونی و سابق آمریکایی به وضوح مشخص است.
 
برخلاف اظهارات مضحک بایدن رئیس جمهور آمریکا که با فرار به جلو و توسل به حربه یهودستیزی تلاش می‌کند دانشجویان و اساتید معترض را به یهودستیزی متهم کند، اساتید و دانشجویان یهودی به ویژه در دانشگاه کلمبیا نقش مؤثر و برجسته‌ای در تحرک و سازماندهی جنبش دانشجویی دارند.

اینک لازم است افکار عمومی جهان و منطقه را به نکات زیر جلب می‌نماید:
 
یک؛ اعتراضات دانشجویی در آمریکا، قطعاً پدیده جدید و عجیبی است که تا پیش از این کمتر قابل پیش‌بینی و تصور بود. اولین‌بار در دهه‌های اخیر است که مسأله‌ای سیاسی تبدیل به جنبش دانشجویی با این گستردگی می‌شود و این یعنی نخبگان جامعه آمریکا علی‌رغم سانسور گسترده رسانه‌ای پیام مهمی را می‌گیرند و به درک درستی از آنچه که در فلسطین می‌گذرد رسیده‌اند.
 
دو؛ با وجود روایت‌گری دروغین دولت آمریکا و محافل رسانه‌ای و سیاسی همسو با آن پیرامون تحولات فلسطین و جنگ غزه، لیکن اعتراضات دانشجویی در آمریکا نشان داد که شکاف بین حاکمیت و جامعه مدنی به ویژه دانشگاه فراتر از آن چیزی است که دولتمردان و سیاسیون آمریکایی تصور می‌کنند. امروز در جامعه آمریکایی عملاً با پدیده‌ای مواجه هستیم که نشان می‌دهد دولت و حامیان رژیم صهیونیستی در داخل آمریکا عملاً قدرت اقناع جامعه مدنی، اساتید و دانشجویان در خصوص سیاست‌های حمایتی خود از اسرائیل را از دست داده‌اند که این مسأله قطعاً به مبدأ و نقطه آغازی بر تحولات و دیدگاه‌های ضد دولتی در آمریکا تبدیل خواهد شد.
 
سه؛ دولت آمریکا برخلاف ادعاهای حقوق بشری، برخورد خشن و سرکوبگرانه را با دانشجویان و اساتید معترض که مطالبات کاملاً برحق، مشروع، قانونی و انسان‌دوستانه دارند، در دستور کار قرار داده است. ماهیت و چگونگی رفتار آمریکا با معترضان و بازداشت هزاران دانشجو و استاد معترض، در حقیقت نقاب از چهره دموکراسی آمریکایی انداخته و رژیم آمریکا را بیش‌ازپیش در افکار عمومی جهان بی‌اعتبار ساخته است.
 
چهار؛ با توجه به اینکه دانشگاه نقش برجسته‌ای در زیست اجتماعی و روندهای سیاسی دارد و به عنوان لوکوموتیوی که جامعه را هدایت می‌کند و در مقام نیروی محرکه راهبردی، تمام فرآیندهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... را در جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین هرگونه برخورد خشن واشنگتن با جنبش دانشجویی معترض نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه برعکس جماعت بیشتری از مردم بی‌طرف را در آمریکا به سمت «حمایت از فلسطین» و «ضدیت با رژیم جنایتکار صهیونیستی» سوق می‌دهد؛ آنهم در شرایطی که آمریکا بزرگ‌ترین متحد راهبردی اسرائیل در دنیا محسوب می‌شود و صهیونیست‌ها نیز به لطف حمایت‌های آمریکا افزون بر ادامه نسل‌کشی در غزه، در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوان و هزینه‌های هنگفتی برای به حاشیه راندن فلسطین از متن تحولات منطقه و جهان کرده‌اند.
 
پنج: سیاست سرکوب دانشجویان آزاده قطعا نتیجه عکس خواهد داد و استمرار و توسعه اعتراضات انسانی دانشجویان در دیگر نقاط جهان و از جمله کشورهای اروپایی را موجب خواهد شد.

شش؛ حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، بلندترین صدایی است که امروز در کشوری که موتور محرک ادامه حیات و بقاء موجودیت اسرائیل در دنیا است، شنیده می‌شود. این از پدیده‌ها و تحولات عجیبی است که برای نخستین بار در بیش از ۷۵ سال گذشته که از تأسیس اسرائیل می‌گذرد در آمریکا در حال وقوع است. بدون شک اتفاقات کنونی دانشگاه‌های آمریکایی که باعث وحشت سران صهیونیستی و کابینه جنگ نتانیاهو شده است، با وجود سرکوب و مقاومت در مقابل درخواست معترضان، دیر یا زود به ثمر خواهد نشست و بر روندهای تصمیم‌ساز دولت آمریکا در قبال جنگ غزه و رویکردهای حمایتی شدید از رژیم صهیونیستی اثر خواهد گذاشت.  
 
با توجه به تعمیم خواسته دانشجویان آمریکایی در جهت توقف نسل کشی صهیونیست ها در غزه، دیگر ملت ها و به خصوص طبقه منورالفکر و تحصیل کرده و در حال تحصیل در سراسر جهان برانگیخته شده و حلقه محاصره را علیه صهیونیست ها و حامیان آنها تنگ‌تر خواهد کرد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن سرکوب گسترده این اعتراضات دانشجویی از همه ملت های آزادی‌خواه اعم از مسلمان و غیر مسلمان می‌خواهد اقدامات لازم را در جهت متوقف کردن جنایات این  رژیم صفاک انجام دهند.
 
 مجمع جهانی بیداری اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی