Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره مهندسی و نگهداری اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نحوه رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشکی و ضوابط مربوط به آن را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا ، نسیم تربتی با اشاره به تدوین دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشکی، گفت: با توجه به اینکه حوزه تجهیزات پزشکی وسیع بوده و این تجهیزات در کلاس‌های خطر متفاوت طبقه بندی می شوند و از آنجایی که مسئولین فنی حوزه تجهیزات پزشکی باید بر حسن اجرای ضوابط و مقررات حوزه تجهیزات پزشکی در واحدهای تولیدکننده، واردکننده و توزیع کننده، نظارت خوبی داشته باشند، دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی با هدف تعیین حداقل الزامات مربوط به هر یک از حوزه های تجهیزات پزشکی از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دستورالعمل درباره تمام مسئولین فنی تجهیزات پزشکی که متقاضی فعالیت در واحدهای تولیدکننده، واردکننده و توزیع کننده هستند، کاربرد دارد. باید توجه کرد که این رتبه بندی به نوعی میزان دانش، تجربه و توانمندی مسئول فنی در حوزه تجهیزات پزشکی را نشان می دهد و بر اساس میزان امتیازی که مسئول فنی کسب کرده است، رتبه ای کسب خواهد کرد.

تربتی با بیان اینکه این رتبه بندی ها شامل خبره، ارشد، یک، 2 و 3هستند، گفت: اگر مسئول فنی بخواهد رتبه خبره را دریافت کند، باید ۱۵۰ امتیاز دریافت کند. همچنین برای گرفتن رتبه ارشد به ۱۲۰ امتیاز، رتبه یک به ۸۰ امتیاز، رتبه دو به ۵۰ امتیاز و رتبه سه به ۳۰ امتیاز نیاز دارد.

تربتی حداکثر امتیاز قابل کسب توسط مسئول فنی را ۲۷۰ امتیاز عنوان کرد و گفت: همچنین رتبه های تعیین شده حداکثر سه سال اعتبار دارند، اما اعتبار رتبه خبره دائمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رتبه مسئول فنی بر اساس امتیازهای کسب شده در چهار شاخص مشخص می شود، گفت: اولین شاخص مورد توجه، مقطع تحصیلی است که طبق این دستورالعمل مقطع لیسانس دارای ۳۰ امتیاز، کارشناسی ارشد دارای ۵۰ امتیاز و دکتری دارای ۹۰ امتیاز خواهد بود. شاخص دوم نیز گذراندن دوره های آموزشی است که بر اساس این دستورالعمل حداکثر قابل تخصیص در این شاخص ۴۰ امتیاز بوده و هر یک از دوره های آموزشی و امتیازات مربوط به آن هر سال از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی تدوین و ابلاغ می شود.

به نقل از وبدا، تربتی ادامه داد: شاخص سوم هم ثبت اختراع مرتبط بوده که بر اساس آن، هر ثبت اختراع مرتبط ۱۰ امتیاز خواهد بود و حداکثر امتیاز قابل تخصیص در این شاخص نیز ۴۰ امتیاز است. چهارمین شاخص کسب امتیاز، سوابق شغلی مرتبط است به این صورت که سنوات شغلی یک تا سه سال ۱۰ امتیاز، سه تا پنج سال ۳۰ امتیاز، پنج تا هفت سال ۶۰ امتیاز، هفت تا ۱۰ سال ۸۰ امتیاز و ۱۰ تا ۱۵ سال ۱۰۰ امتیاز به همراه دارد. معیار پذیرش سنوات شغلی هم بر اساس سابقه بیمه بوده و حداکثر امتیاز آن ۱۰۰ امتیاز است.

رییس اداره مهندسی و نگهداری اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه هر گونه اظهارنظر خلاف واقع و عدم رعایت دستورالعمل های ابلاغ از سوی مسئول فنی، منجر به لغو رتبه او می شود، گفت: با توجه به اینکه مسئول فنی رابط میان اداره کل و محل اشتغالش است، در صورت عدم اقدام به موقع و مؤثر از سوی مسئول فنی در حوزه های مختلف از جمله پیگیری اطلاعیه ها، فراخوان ها، رفع نواقص پرونده، رسیدگی به شکایات و...، اداره کل تجهیزات پزشکی می تواند نسبت به لغو و یا تقلیل رتبه مسئول فنی اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

رضا حاج منوچهری گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی ها و قابلیت های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار ها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند