Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@09:09:32 GMT

۳ سناریوی مجلس برای قیمت بنزین در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۲۱۶۱

۳ سناریوی مجلس برای قیمت بنزین در سال ۹۸

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور از ارائه پیشنهاد نمایندگان برای قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده خبرداد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای تشکیل کمیته تعیین تکلیف قیمت حامل‌های انرژی، گفت:اخیراً نمایندگان 3 پیشنهاد درباره قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل به کمیسیون تلفیق ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

طرحی برای افزایش پلکانی قیمت بنزین رابطه خط قرمز مصرف بنزین و تولید خودروهای پرمصرف تصویب پیشنهاد حذف درآمد فروش نفت

وی ادامه داد:یکی از پیشنهادات این است که درصدی از نیاز مردم به بنزین که روزانه 60 میلیون لیتر می‌شود را با همان کارت سوخت به قیمت 1000 تومان عرضه کنیم و مازاد مصرف نیز که حدود 20 تا 30 میلیون لیتر می‌شود به قیمت فوب خلیج فارس که بین 2تا 3 هزار تومان است، عرضه شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه پیشنهاد دیگر نمایندگان عرضه  روزانه 80 میلیون لیتر بنزین به صورت کارت است، افزود:به دلیل اینکه تولید بنزین در کشور روزانه بالای 100 میلیون لیتر است پیشنهاد شده تا مازاد تولید به قیمت فوب خلیج فارس به سایر کشورها صادر شود و منابع حاصل از آن به وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و بخش دفاعی کشور اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور تصریح کرد:یک پیشنهاد دیگر این است که در ماه به هر کارتی  60 تا 100 لیتر بنزین اختصاص داده شود و هر فردی که بیشتر از این نیاز داشت به قیمت فوب خلیج فارس تهیه کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس عنوان کرد:در این پیشنهاد نمایندگان ذکر شده است که مازاد درآمد حاصل از این روش نیز به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش،بهداشت و تقویت بنیه دفاعی برای بستن مرزهای کشور اختصاص داده شود.

حسن‌بیگی اظهار داشت:در هرکدام از این پیشنهادات ارائه شده از فروش مازاد حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل حدود 3 هزار تا 15 هزار میلیارد تومان دولت درآمد کسب می‌کند که در کمیته تشکیل شده بنا بر این است که پیشنهادات ارائه شده بررسی و تصمیم درست در این زمینه اتخاذ شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی قیمت بنزین کارت سوخت مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

عبدالعلی رحیمی مظفری گفت: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی برای پالایشگاه‌سازی اعتماد کنیم و به دور چالش‌های قانونی که سر راه سرمایه‌گذاران خصوصی قرار می‌دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد، ورود کند.

به گزارش انرژی پرس، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با انتقاد از بی توجهی نسبت به ساخت پالایشگاه در کشور به «انرژی پرس» گفت: مهمترین چیزی که مانع از ساخت پالایشگاه بوده، این است که به معنای واقعی قوانینی که در حوزه مردمی سازی و سرمایه گذاری مردمی بوده و امسال به درستی مورد تاکید رهبری قرار گرفته است را در این حوزه اجرا نکرده ایم.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس یازدهم ادامه داد: نیاز است به بخش خصوصی به طور واقعی اعتماد کنیم و اجازه دهیم در حوزه پالایشگاه ها ورود کنند و سرمایه گذاری خصوصی انجام شود؛ چرا که ساخت پالایشگاه در داخل کشور یکی از ضروریات انکار ناپذیر است که از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: اول اینکه در سیاست کلان کشور دائم تاکید می کنیم که خام فروشی ممنوع است. اگر خام فروشی ممنوع است، چرا فروش نفت خام باید برای ما افتخار باشد؟ در حالی که اصلا افتخار نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نکته دیگر اینکه باید با کمک مردم و بخش خصوصی بتوانیم نفت خام را به فراورده ها تبدیل کنیم و ناترازی فراورده و انرژی را بتوانیم در کشور حل کنیم. همچنین باید در کشور اشتغال ایجاد کنیم و هم ارزش افزوده ایجاد کرده و از خام فروشی که برخلاف سیاست کلی است بپرهیزیم.

او تاکید کرد: یکی از راه های مهمی که می تواند درحوزه نفت تحریم ها را بی اثر کند، این است که پالایشگاه سازی کنیم.

رحیمی مظفری همچنین اضافه کرد: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی اعتماد کنیم و به دور از روش های دست و پا گیر و چالش هایی قانونی و بوروکراسی اداری که سرراه سرمایه گذاران خصوصی قرار می دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد ورود کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر این چالش ها و موانع برداشته شوند، شک نکنیم بخش عمده مشکلات ساخت پالایشگاه هم در کشور حل می شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت