Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، کمبود فضاهای آموزشی را یکی از مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) عنوان کرد و خواستار توجه مسئولان به دغدغه‌های این قشر از دانش‌آموزان شد. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شهباز بیگی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی مجمع خیرین آموزش و پرورش استثنایی تهران  ضمن تقدیر از زحمات خیرین مدرسه‌ساز و رئیس آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: پرداختن به مقوله مدرسه‌سازی امری مهم و ارزشمند است و خیرین در این امر همواره یک قدم جلوتر از مسؤلان حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان تهران افزود: کمبود فضاهای آموزشی تنها بخشی از مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بوده و باید همه مسئولین پرداختن به دغدغه‌های این دانش‌آموزان را در رأس امور خود قرار دهند.

محمدرضا حافظی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور هم در این مراسم اظهار کرد: با اشاره به مشارکت 50 درصدی جامعه خیرین مدرسه‌ساز  در امر مدرسه‌سازی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز حتی در برخی کشورها نظیر آلمان، ترکیه، امارات و هندوستان مدارس ایرانی بنا کردند و به زودی در کانادا و آمریکا نیز این امر را گسترش می‌دهند تا دانش‌آموزان ایرانی مجبور نباشند در مدارس بیگانه تحصیل کنند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) باید مورد توجه خیرین باشند.

حافظی همچنین از برگزاری همایشی در آینده نزدیک در ارتباط با آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم بخشی از دغدغه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مرتفع سازیم.

شهناز کریمی؛ رئیس آموزش و پرورش استثنایی در شهر تهران هم با اشاره به تحصیل 6 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در پایتخت گفت: متأسفانه این دانش‌آموزان با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه هستند این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان طیف اوتیسم رو به افزایش است و در این خصوص نیازمند حمایت خیرین مدرسه‌ساز هستیم. 

 دفتر نمایندگی مجمع خیرین آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به منظور توجه به امکانات آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با حضور محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، شریعتی و روزبهانی اعضای هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، ساکی کارشناس مدیریت مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس، شهباز بیگی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و پازوکی مسئول نمایندگی خیرین مدرسه‌ساز در آموزش و پروش استثنایی، افتتاح شد. 

کوتاهی شهرداری در سرویس دهی رایگان به دانش‌آموزان استثناییآتش‌سوزی اتوبوس دانش‌آموزان استثنایی/ همه دانش‌آموزان سالم هستندبرقراری حقوق معلمان بازنشسته مدارس استثنایی در بن‌بستسرویس مدارس برای دانش آموزان استثنایی و افراد کم توان حرکتی رایگان شدچرا آموزش و پرورش استثنایی مسئول طراحی آزمون تیزهوشان شد؟مدارس استثنایی نباید داشته باشیم/دانش‌آموزان مهارت زندگی با بیماران نادر را بیاموزندجزییات بخشنامه احتساب سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی

انتهای پیام/

R1332/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مدرسه آموزش و پرورش شهر تهران سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدرسه آموزش و پرورش شهر تهران سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش مدرسه آموزش و پرورش شهر تهران سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری

محمد صفرزاده اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضا‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهاد‌های دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، اضافه کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد، بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

صفرزاده افزود: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: هم‌اکنون سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع و استان ۸.۲۵ متر مربع است که این آمار براساس آمار طرح شناسنامه سال‌ها ۹۳ است و باید این اطلاعات به روز رسانی شود.

صفرزاده ادامه داد: در سرانه فضای آموزشی در کل نسبت به کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم، اما دربرخی مناطق آموزشیبا کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و باید آمار مدارس براساس منطقه به منطقه استخراج شود تا بتوان وضعیت فضا‌های آموزشی را در همه مناطق استان به سطح متوسط و استاندارد برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند