Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه گفت: به رغم شکست مذاکرات با واشنگتن درباره معاهده منع موشک‌های میان‌برد، اما مسکو آماده ادامه مذاکرات برای نجات این معاهده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز(جمعه) در کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس، همتای آلمانی خود هشدار داد، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های کوتاه و میان‌برد، ضربه محکمی به ساختار کلی امنیت بین‌المللی از جمله معاهده تسلیحات استراتژیک و فرآیند کنترل سلاح‌های هسته‌ای و عدم اشاعه آن وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف با بیان اینکه پیامدهای تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از پیمان منع موشک‌های میان‌برد بسیار مورد توجه قرار گرفته است، گفت: روشن است که شکست این معاهده عواقب منفی بسیاری را برای ثبات استراتژیک جهان به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه به رغم شکست مذاکرات با واشنگتن در این خصوص، اما مسکو  آماده ادامه مذاکره برای نجات معاهده موشکی است، افزود: نسبت به اجرای سریع توافقات ایجاد شده در نشست سران روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان در مورد سوریه امیدوار هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: خواهان شنیدن نقطه نظرات گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه در مورد چگونگی آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه هستیم.

از سوی دیگر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت، کشورش به حفظ معاهده موشکی اهتمام می‌ورزد و معتقد است سرنوشت این پیمان در دست روسیه است.

وی گفت: برای نجات معاهده موشکی، روسیه باید موشک 9М729 را به روشی قابل اطمینان نابود کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا روسیه مذاکره موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است