Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@10:38:59 GMT

اولین واکنش عربستان به تظاهرات سودان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۳۲۲۶

عربستان در اولین واکنش به تظاهرات سودان، بر حمایت همیشگی خود از دولت و ملت این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی بن حسن، سفیر عربستان در خارطوم از حمایت دایمی ریاض از سودان برای حرکت به سمت تحقق ثبات و امنیت خبر داد.

این اولین اظهارات عربستان پیرامون تظاهراتی به شمار می‌رود که شهرهای مختلف سودان از مدت‌ها قبل شاهد آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا فیصل حسن ابراهیم، معاون رئیس جمهور سودان توضیحاتی را به سفرای کشورهای عربی در مورد تظاهراتی که سودان از ماه دسامبر شاهد آن است ارائه و با آنها در مورد بحران اقتصادی خارطوم و اقدامات لازم برای حل و فصل آن گفتگو کرد.

بنا بر اعلام روسیا الیوم، سفیر عربستان در اظهاراتی عنوان داشت، این مقام سودانی در گفتگو با سفرا، بر رویکرد دولت خارطوم در طرح مذاکره به عنوان مبنای روند مسالمت آمیز در این کشور تاکید کرد.

وی افزود، معاون رئیس جمهور سودان همچنین به تاکید سفرای گروه عربی بر ایستادن کشورشان در کنار سودان و حمایت از امنیت و ثبات آن اشاره کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خاورمیانه عربستان سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عکس/ تظاهرات اسکاتلندی‌ها در حمایت از فلسطین و غزه
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است