Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان عراق در صدد هستند تا قانون الزام نیروهای بیگانه به خروج از این کشور را در آینده‌ای نزدیک تصویب کنند. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الحیات، فراکسیون "صادقون" در پارلمان عراق روز گذشته از قریب‌الوقوع بودن تصویب قانونی برای الزام نیروهای بیگانه به خروج از این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن سالم نماینده فراکسیون صادقون وابسته به جنبش عصائب اهل الحق در بیانیه‌ای گفت که این فراکسیون و سایر فراکسیون‌ها قصد دارند قانونی برای اخراج همه نیروهای بیگانه از عراق تصویب کنند.

وی گفت که هشدارهای آمریکا برای ما اصلا اهمیت ندارد و ما این هشدارها را بیانگر تصمیم آمریکا برای باقی ماندن در عراق به منظور اجرای طرح‌هایش می دانیم، اما این رؤیای آمریکایی‌ها هرگز محقق نخواهد شد و این قانون با وجود هشدارهای آمریکا و سایر کشورها تصویب خواهد شد.

سایر فراکسیون‌های بزرگ پارلمان عراق از جمله "سائرون" به ریاست مقتدی صدر رهبر جریان صدر، "الفتح" به ریاست هادی العامری و "دولت قانون" به رهبری نوری المالکی نیز از حامیان تصویب این قانون برای ملزم کردن نیروهای خارجی به خروج از عراق هستند.

ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی واشنگتن نوزدهم آگوست سال گذشته اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تا زمانی که نیاز باشد در عراق حضور خواهند داشت.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بیست و ششم دسامبر گذشته بعد از اعلام تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت که ما در عراق می مانیم.

 وجیه عباس عضو فراکسیون صادقون روز دوشنبه گفت تعداد نظامیان آمریکایی در عراق، 9 هزار نفر است.

سفر ظریف به عراق و نگرانی‌های واشنگتن

جزئیات دیدارهای پامپئو با سران عراق

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد