Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: ما می‌توانیم اینترنت ایرانی- اسلامی داشته باشیم چنانکه اروپایی ها، چینی‌ها و دیگر کشورهای دنیا برای خود حریم زیرساختی، ​موضوعی و معنوی تعریف می‌کنند.

سردار غلامرضا جلالی در حاشیه نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با تبیین مسائل مطرح در این نشست گفت: دبیرخانه خبرگان و کمیسیون‌های ذیربط، ​دغدغه‌ها و مطالباتشان را درباره موضوعات و نگرانی‌های مردمی مرتبط با حوزه فضای مجازی جمع بندی کرده بودند که در این نشست تبیین شد و مسئولان ذیربط میهمان نیز توضیحات لازم را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از نکات مهم که در جمع بندی اکثر نمایندگان مطرح شد نگرانی از نبودن کنترل و تسلط دستگاه‌های داخلی بر شبکه‌های اجتماعی بود و موضوع مهم دیگر نفوذ و تهدیدهایی است که از شبکه‌های اجتماعی خارجی علیه کشورمان مطرح است.

سردار جلالی گفت: در حوزه مرتبط با مسئولیت بنده تلاش کردم نمونه‌های موفقی از الگوی حکمرانی بر فضای مجازی را که در کشورهای دیگر نیز ایجاد شده است ارائه دهم و پس از آن آسیب‌ها و تهدیدها در این زمینه علیه امنیت ملی را تبیین کردم.

وی افزود: در این نشست اعلام کردم که ما می‌توانیم اینترنت ایرانی- اسلامی داشته باشیم چنانکه اروپایی ها، چینی‌ها و دیگر کشورهای دنیا برای خود حریم زیرساختی، ​موضوعی و معنوی تعریف می‌کنند و این ضرورت جدی و اساسی برای کشور ما نیز وجود دارد که امیدوارم به آن به طور جدی پرداخته شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر توضیح طرح تولید تلفن همراه ملی برای مسئولان کشور گفت: امروزه گوشی‌های هوشمند ابراز توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری شده اند و به تعبیری با توسعه کارکردهای این گوشی‌ها، مخاطرات آن نیز به همان اندازه افزایش یافته است.

سردار جلالی افزود: تبعات گوشی تلفن همراه هوشمند می‌تواند از نظر قدرت پردازش، قابلیت‌های و دسترسی‌ها با رایانه بسیار بزرگ قدیمی مقایسه شود و کم انگاری در قبال قابلیت‌های این گوشی‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند توسعه یافته و طبعاً کارکردهای آن نیز در مقایسه با گذشته بسیار متنوع، جدی و اساسی‌تر شده است.

سردار جلالی افزود: به همین علت در صنایع دفاعی کشورمان، نمونه و الگوی اولیه‌ای از سه نوع گوشی هوشمند بومی تولید و در اختیار بخش دفاعی قرار داده شده است.

وی گفت: برای بخش‌های غیردفاعی هم منتظر سرمایه گذاری داخلی هستیم تا بتوانیم آن را به مسیر صنعتی و تولید بومی تبدیل کنیم.

سردار جلالی در پاسخ به اینکه آیا این گوشی‌های هوشمند ملی در اختیار مسئولان کشوری نیز قرار خواهد گرفت؟ گفت: ما آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم، اما در حال حاضر صرفا بخش‌های دفاعی از آن استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین درباره تمهیدات لازم برای مواجهه با قطع احتمالی اینترنت از جانب آمریکا گفت: چون تهدیدات آمریکا مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت است، این شبکه قطع نخواهد شد یعنی اگر در این باره اقدام کنند خود را از امتیازات بسیاری محروم کرده اند.

وی افزود: با این حال ممکن است توسعه تحریم در حوزه خدماتی و سرویس دهی شبکه اینترنت اعمال شود تا ما نتوانیم از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

سردار جلالی گفت: تدبیر شورای عالی فضای مجازی این بوده است که با گسترش شبکه ملی اطلاعات بتواند جایگزینی مناسب برای اعمال احتمالی تحریم‌ها در این شبکه ایجاد کند.

وی افزود: در این چارچوب ماموریتی را به سازمان پدافند غیرعامل دادند که قابلیت‌های شبکه ملی اطلاعات و کارکردهای آن را در حوزه‌های ضروری مانند بانک‌ها، حوزه انرژی، ​ارتباطات، حمل و نقل و دیگر عرصه‌ها بطور مرحله به مرحله ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: براین اساس از ابتدای پاییز رزمایش‌ها و آزمون‌های تخصصی را آغاز کردیم و تاکنون بیش از ۴۰ رزمایش برگزار شده است.

سردار جلالی افزود: طبق برنامه و با هماهنگی وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی نتایج قطعی مربوط به آزمون‌ها و رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات را ارزیابی می‌کنیم تا مشخص شود که اشکالات کجاست و به چه شکلی باید رفع شود./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناروی آنا، «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» عنوان طرح پژوهشی بابک حسین خلج است که توسط بنیاد ملی علم ایران اجرایی شده است.

حسین خلج با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق - مخابرات - سیستم از دانشگاه استنفورد آمریکا درباره این طرح پژوهشی، توضیح داد: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختار‌های نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختار‌ها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

این محقق ایرانی در ادامه بیان کرد: روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

خلج اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختار‌های نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربرد‌های این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختار‌های ابری موبایل و هم ساختار‌های سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختار‌های سنتی به ساختار‌های نوین که براساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها  اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

وی در پایان اضافه کرد: ساختار‌ها و روش‌های پیاده‌سازی و تخصیص منابع در این ساختار‌ها متفاوت بوده و  برای تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی، نیاز به ابزار‌های جدیدی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی