Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دولت زیمبابوه اعلام کرده است که سه نفر در تظاهرات صورت گرفته در اعتراض به افزایش 150 درصدی قیمت سوخت در این کشور کشته شده‌اند.

وکلا و فعالان اما بر این باورند که تلفات این درگیری‌های اعتراضی بسیار بیشتر از آمار اعلام شده از سوی دولت است و نیروهای امنیتی در مواجهه با معترضان دست به خشونت زده و اقدام به دستگیری گروهی برای مقابله با ناآرامی‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که زندگی در هراره به حالت عادی خود بازمی‌گردد، پلیس به گشت‌زنی در خیابان‌های این شهر ادامه می‌دهد.

در همین حال سخنگوی جنبش تغییر دموکراتیک که حزب اپوزیسیون زیمبابوه است، ابراز نگرانی کرده است که قطعی اینترنت مقدمه خشونت‌های بیشتر باشد.

این سخنگو به خبرگزاری رویترز گفت: قطع کامل اینترنت برای دست زدن به جرایم علیه بشریت است. جهان باید سریعا به این مساله وارد شود تا این پوشش تاریکی را که بر کشور افکنده شده، بردارد.

مسئولان زیمبابوه هنوز درباره اتهامات مطرح شده مبنی بر سرکوب معترضان به دست نیروهای امنیتی اظهار نظر نکرده‌اند اما عده زیادی در این کشور معتقدند که امرسون منانگاگوا، رییس جمهور این کشور به روش‌های رابرت موگابه، همتای پیشین خود برای سرکوب مخالفانس متوسل شده است.

مسئولان زیمبابوه نخستین بار در روز سه‌شنبه دسترسی به اینترنت را قطع کردند و روز چهارشنبه دسترسی به برخی سرویس‌ها را بازگرداندند اما امروز قطعی اینترنت ایمیل‌ها را هم دربر گرفته است.

اکونت، بزرگ‌ترین اپراتور اینترنت بی‌سیم زیمبابوه اظهار کرد: دولت دستور داده است تا اطلاع ثانوی خدمات خود را از دسترش خارج کنیم.

اکونت در بیانیه‌ای اظهار کرد: دستوری دریافت کرده‌ایم مبنی بر قطعی کامل اینترنت تا دریافت اطلاع ثانوی. وکلای ما توصیه کردند که از این دستور پیروی کنیم.

به گفته یک شاهد وابسته به رویترز، به دنبال قطعی اینترنت، بانک‌های زیمبابوه خدمات محدودی را ارائه می‌دهند و هیچ‌یک از دستگاه‌های خودپرداز فعال نیستند. در فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها نیز صف‌های طولانی تشکیل شده‌اند.

وکلای حقوق بشر زیمبابوه اظهار کرده‌اند که در جران درگیری‌های اعتراضی، بیش از 130 نفر دستگیر شده‌اند.

در همین حال، اداره حقوق بشر سازمان ملل نیز امروز، جمعه از دولت زیمبابوه درخواست کرده است که "سرکوب معترضان" و "افراط در توسل به زور" توسط نیروهای امنیتی را متوقف کند.

راوینا شمدسانی، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل از "ارعاب و آزار و اذیت عمومی" از سوی نیروهای امنیتی زیمبابوه در جست‌وجوهای خانه‌به‌خانه شبانه، ضرب‌وشتم از سوی نیروهای پلیس و قطع کردن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد.

وی افزود: انجمن‌های پزشکان می‌گویند بیش از 60 نفر که جراحاتی ناشی از اصابت گلوله داشته‌اند، در بیمارستان‌ها مداوا شده‌اند. این روش مناسب برای واکنش نسبت به شکایت‌های اقتصادی مردم نیست.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

همچنین براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088829

دیگر خبرها

  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد