Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@21:12:36 GMT

یوروی نیمایی ۱۰ هزار تومان را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۳۷۷۹

یوروی نیمایی ۱۰ هزار تومان را رد کرد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بانک مرکزی میانگین نرخ فروش حواله یورو در سامانه نیما طی هفته گذشته را ۱۰ هزار و ۱۰۷ تومان اعلام کرده و این در حالی است که مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در طول این هفته حدود ۳۶۵ میلیون یورو بوده است.

در مقابل مجموع تامین ارز برای واردات در هفته مذکور نیز به حدود ۲۶۱ میلیون یورو رسیده که به این ترتیب مجموع معاملات در سامانه نیما در طول هفته‌ای که گذشت حدود ۶۲۶ میلیون یورو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین نرخ فروش حواله یورو نیز در این هفته در حالی به ۱۰ هزار و ۱۰۷ تومان رسیده که در دیگر سو، میانگین نرخ خرید حواله یورو در همین مدت ۹۱۳۶ تومان بوده است.

دولت با تغییر سیاست‌های ارزی خود از فروردین‌ سال‌جاری تصمیم گرفت برنامه‌ای را اجرایی سازد که بر اساس آن صادرکنندگان و واردکنندگان بتوانند ارز موردنیاز و صادرات خود را در بازار ثانویه معامله کنند.

با اجرای این سیاست‌ها، به تدریج میزان ورود ارز به این سامانه افزایش یافت، اما معافیت‌هایی برای برخی صادرکنندگان در نظر گرفته شده بود که باعث شد به اندازه انتظار ارز به این سامانه وارد نشود.

در همین راستا، از نیمه مرداد دولت تصمیم گرفت تا با لغو معافیت‌ها، همه صادرکنندگان ارزی را وارد این سامانه کند تا علاوه بر تأمین ارز موردنیاز برای واردکنندگان، ورود ارز به این سامانه را نیز افزایش دهد.

با این‌حال هنوز، انتظار می‌رود که با توجه به میزان صادرات قطعی اعلام‌شده توسط گمرک، باز هم حجم ورود ارز به این سامانه افزایش پیدا کند؛ در واقع انتظار از این سامانه بیشتر از این ارقامی است که تاکنون وارد شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سامانه نیما بانك مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از احتمال کاهش پنج درجه‌ای دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

مظاهر عظیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ابتدای هفته آینده با فعالیت سامانه بارشی در استان روبه‌رو باشیم که کاهش محسوس پنج تا هشت درجه دمای هوا را از ابتدا تا اواسط هفته آینده به دنبال دارد. فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و سبب وزش باد لحظه‌ای شدید در بیشتر مناطق نیمه جنوبی، بارش باران در بعضی ساعت‌ها، رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نیمه جنوبی استان می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های گرمه، جاجرم، اسفراین، سملقان، بام و صفی‌آباد، مانه، بخش‌هایی از شیروان، فاروج، بجنورد و راز و جرگلان تحت تاثیر این سامانه قرار گیرند.

وی درباره آثار و مخاطره‌های فعالیت این سامانه بارشی، گفت: صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها از جمله اتفاق‌هایی است که احتمال وقوع دارند و به همین دلیل، هشدار زرد صادر شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: احتیاط هنگام کار در ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت سرعت مطمئن و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر از جمله توصیه‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ضربه بزرگ به فرانسه! مصدومیت احتمالی لوکاس هرناندز برای یورو
  • ترس در پاریس؛ رباط صلیبی لوکاس هرناندز پاره شد؟
  • آخر هفته بارانی مازندران
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی