Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آئینی با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات ساخت قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر به شیراز به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان آغاز شد. به گزارش جنوب نیوز، وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه تکمیل راه‌آهن بوشهر -شیراز اظهار داشت: اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد اسلامی ادامه داد: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی برخی از قطعات این پروژه هستیم که امیدواریم شاهد تکمیل این پروژه و اتصال بوشهر به خط ریلی کشور باشیم.

وی افزود: بخش آخر قطعه باقی‌مانده شرقی غربی که در جنوب کشور اجرا شده است، امروز افتتاح شد.

اسلامی اضافه کرد: برنامه وزارت راه و شهرسازی این است که مسیرهای اصلی ما و جاده‌هایی که بار ترافیکی سنگین دارند را به منظور ایمن‌سازی و بالابردن راندمان سفر به بزرگراه تبدیل کند.

 وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیار خوبی در راستای توسعه بزرگراه‌ها در کشور صورت گرفته است و امروز قطعه آخر ۶۰ کیلومتر مسیر گناوه - دیلم نیز افتتاح شد.

وی یکی دیگر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در استان بوشهر را اتصال این استان به خط ریلی کشور بیان کرد و ادامه داد: بخشی از اقدامات این پروژه انجام شده و امروز همزمان عملیات اجرای دیگر قطعات این خط ریلی آغاز می‌شود.

اسلامی از بررسی وضعیت راه‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در استان بوشهر داریم، توسعه مسکن و بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از طراحی برنامه گسترده برای رونق‌بخشیدن به بازار مسکن خبر داد و افزود: در استان بوشهر نیز با تعریف برنامه‌ای که صورت گرفته شاهد بهبود راه‌ها، اتصال به خط ریلی و بهبود وضعیت مسکن و بافت فرسوده باشیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل نیز در این آئین اظهار داشت: جابجایی سالانه یک میلیون نفر مسافر و جابجایی شش میلیون تن بار در سال از مزایای اتصال بوشهر به خط ریلی کشور است.

عباس خطیبی اعتبار اجرای قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر به شیراز به طول ۲۵ کیلومتر را ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: راه آهن شیراز - بوشهر و شهرهای در مسیر دارای ۴۵۰ کیلومتر مسافت است.

وی با اشاره به اینکه قطعه ۱۰ یکی از سخت‌ترین قطعات این مسیر است، گفت: راه‌آهن شیراز - بوشهر دارای شش کیلومتر پل خاص است که سه کیلومتر از این پل‌ها در قطعه ۱۰ این خط ریلی در استان بوشهر قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ادامه داد: ۲۲ تونل در مسیر ۴۵۰ کیلومتری خط ریلی ساخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵۰ کیلومتر مسیر اول از طریق فینانس دنبال و با همکاری شرکت چینی و کنسرسیوم پیمانکاری ایرانی عملیاتی می‌شود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری در این سفر، با هدف ارزیابی مشکلات و چگونگی تسریع در توسعه پروژه فیبر نوری استان بوشهر، با استاندار، مدیران و پیمانکاران این طرح دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد، طی برگزاری جلسه‌ای مشترک با شهرداری‌ها، چالش‌های موجود پیرامون انعقاد و اجرای قرارداد‌ها برطرف شود و اپراتور‌ها نیز برنامه به‌روزرسانی شده خود را ارائه کنند.

مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های استان بوشهر، ضمن بررسی‌های میدانی وضعیت پیشرفت پروژه، از شهر کنگان و منطقه یک بوشهر نیز بازدید کرد. با هماهنگی میان مدیران ارشد شهر کنگان و اپراتور مقرر شد تا حداکثر ۶۰ روز آینده ۴۰ کیلومتر حفاری فیبر نوری کنگان کامل می‌شود.

این گزارش حاکی است، اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری در سال جدید، در حدی است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است. طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر پانزده روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

با تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، تا کنون، اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۳۰ شهر کشور آغاز و یا نهایی شده و بیش از ۷ هزار کیلومتر مورد حفاری قرار گرفته است که ۷ میلیون خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

گفتنی است، با انجام موفق پروژه فیبر نوری در سراسر کشور، سرعت اینترنت به صورت صد برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود. از مزایای دیگر استفاده از فیبر نوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر