Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-09@02:14:08 GMT

صعود دلار در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۴۵۹۵

با افزاش امیدواری‌ها نسبت به نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، ارزش دلار در برابر ین و یورو تقویت شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارد تا تعرفه‌های اعمالی بر روی کالاهای وارداتی از چین را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که وزارت خزانه‌داری این گزارش را تکذیب کرد، اما بازارهای جهانی با استقبال از این خبر در روز جمعه روی خوشی به دلار نشان دادند.

کومیکو ایشیکاوا، تحلیل‌گر موسسه سونی فایننشیال هولدینز گفت: پکن و واشنگتن به مذاکره بر سر موارد اختلافی با یکدیگر ادامه می‌دهند. انتظار این است کارها در مسیر مثبت به پیش رود.  

در معاملات امروز، ارزش دلار در برابر ین با ۰.۱ درصد افزایش به  ۱۰۹.۳۵ ین رسید. چهارمین روز رشد متوالی دلار در برابر ین باعث شد تا دلار در نزدیکی قله دو هفته اخیر خود در برابر ارز ژاپنی قرار گیرد.

شاخص دلار نیز که نرخ برابری دلار در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۰۵۶ واحد افزایش یافت. شاخص دلار از زمان تصمیم سال گذشته بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در مسیر نزولی قرار گرفته بود.

در برابر یورو نیز، دلار عملکرد نیرومندی داشت، اما در برابر پوند تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته مبادله شد. هر پوند به ۱.۲۹۷۲ دلار و هر یورو به ۱.۱۳۹۷ دلار رسید. ایشیکاوا با بیان اینکه انتظار تداوم صعود دلار در برابر یورو طی روزهای آینده را دارد افزود که نگرانی‌ها از وضعیت منطقه یورو تشدید شده است: بانک مرکزی اروپا می‌گوید مصمم به افزایش نرخ بهره است اما احتمال چنین اتفاقی در حال حاضر بسیار بعید است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: صعود دلار بازارهای جهانی نرخ برابری دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی ثابت شد

قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت بود، در حالی که فعالان بازار منتظر سرنخ‌های تازه مقامات فدرال رزرو آمریکا برای شفافیت بیشتر در مورد جدول زمانی کاهش احتمالی نرخ بهره بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا  ۲۳۱۴ دلار و ۲۹ سنت بود و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

نرخ‌های پایین‌تر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر شاهد ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه سپتامبر هستند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه شنبه گفت که تورم متوقف شده که تا حدی به دلیل قدرت بازار مسکن تقویت شده است به این معنی است که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید هزینه‌های استقراض را برای یک دوره طولانی و احتمالاً در تمام سال ثابت نگه دارد.

ذخایر اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۳۰.۴۷ تن در روز سه شنبه از ۸۳۲.۱۹ تن در روز دوشنبه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، یک مطالعه نشان می‌دهد که با افزایش بدهی‌های جهانی به رکورد ۳۱۵ تریلیون دلاری در سه ماهه اول سال، که ناشی از استقراض در بازارهای نوظهور، ایالات‌متحده و ژاپن بوده است، یک معیار کلیدی از بدهی جهانی دوباره صعود خود را از سر گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۲۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۸۱.۱۰ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۷۴.۵۹ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • طلای جهانی ثابت شد
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار امروز چند شد؟
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد