Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری جزایر کومور با انتقاد از حملات رسانه‌ای به عربستان سعودی بعد از قتل خاشقجی، به پادشاه این کشور گفت که نگران این مسئله نباشد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری کومور اقدام عربستان سعودی در قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های این کشور در کنسولگری سعودی مسئله ناچیزی دانست که نباید به خاطر آن ریاض را سرزنش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«غزالی عثمانی»، دیروز پنجشنبه به هنگام افتتاح طرح احداث جاده‌ای که با سرمایه‌گذاری سعودی‌ها ساخته شده است، گفت: «چه مشکلی در ترور شهروند سعودی در سفارتخانه سعودی است؟».

رئیس جمهور کومور در هنگام افتتاح این پروژه که سفیر سعودی نیز حضور داشت، خطاب به وی گفت: «از شما تقاضا دارم که این مسئله را به گوش پادشاه سعودی برسانید و به او بگویید که نگران نباشد؛ هر روز صدها و صدها نفر در کوشه و کنار جهان کشته می‌شود و کسی آن را محکوم نمی‌کند».

این اظهارات رئیس جمهوری کومور خشم و انتقاد رسانه‌های این کشور و اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران فرانکفورت آلمان را در پی داشت به گونه‌ای که این اتحادیه از این اظهارات وی ابراز انزجار کرد.

به گزارش رویترز، اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران فرانکفورت از روزنامه‌نگاران کومور خواسته از رئیس‌جمهورشان بخواهند اظهاراتش در مورد قتل خاشقچی را پس بگیرد؛ چرا که این اظهارات وی نه تنها اصحاب رسانه بلکه افکار عمومی را جریحه دار کرده است.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست و مقیم آمریکا دهم مهر (دوم اکتبر) داخل ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول ترور شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند دستور این قتل را «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی صادر کرده است. این مسئله باعث آغاز موجی از فشارها و انتقادها علیه مقامات سعودی و شخص بن سلمان شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی بن سلمان جمال خاشقجی جمال خاشقچی رئیس جمهور کومور کومور محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟

برخی رسانه‌های اسرائیلی ازجمله جروزالم پست وبرخی از رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال درخبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است، این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند.

برخی رسانه‌های اسرائیلی ازجمله جروزالم پست وبرخی از رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال درخبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است و او نیروی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

بنابر گزارش تسنیم، پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی است که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به‌نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد؛ همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به‌ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

خود رسانه‌های آلمانی هم پیشتر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال‌های 2009 و 2010 یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)