Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در آمریکا تایید کرد که خبرنگار شبکه «پرس تی‌وی»، بدون اتهام و صرفاً به عنوان یک «شاهد کلیدی» در یک پرونده نامشخص بازداشت شده است.

به گزارش مشرق، دادگاهی در آمریکا روز جمعه تایید کرد که «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری سیاه پوست و مسلمان شبکه پرس تی‌وی، در واشنگتن در بازداشت به سر می‌برد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بر اساس اسناد این دادگاه که به دستور «بریل هاول» قاضی دادگاه منطقه‌ای منتشر شده، هاشمی به عنوان «شاهد کلیدی» یک پرونده نامشخص بازداشت شده و اتهامی علیه او مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکنون دو بار برای ادای شهادت در یک دادگاه منطقه‌ای در برابر قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده حاضر شده و به گفته مقام‌های آمریکایی پس از تکمیل شهادت، آزاد می‌شود. با این وجود هیچ زمانی برای آزادی وی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: موج توییتری برای آزادی مرضیه هاشمی +تصاویر

بر اساس یک قانون قدیمی در آمریکا، دولت فدرال آمریکا می‌تواند افراد را بدون اتهام و صرفاً به عنوان شاهد کلیدی یک پرونده، بازداشت کند. «ریکاردو باسکواس» استاد برجسته حقوق دانشگاه میامی روز گذشته به خبرگزاری فارس گفت دولت آمریکا زمانی از این روش استفاده می‌کند که قصد دارد کسی را بازداشت کند، اما دلیل قابل قبولی برای این کار ندارد.

هاشمی یکشنبه هفته گذشته در حالی که در فرودگاه «سنت لوئیس» به سر می‌برده، توسط پلیس فدرال آمریکا بازداشت و به واشنگتن منتقل شده است. بر اساس بیانیه خانواده او، هاشمی تا ۴۸ ساعت نتوانسته وضعیت خود را به خانواده‌اش اطلاع دهد. به گفته او، در زندان حجاب وی به اجبار برداشته شده و غذای حلال نیز در اختیار وی قرار نگرفته است.

پلیس فدرال و وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرده بودند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی پرس تی وی مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی اهداف پروازی قطر؛ پرورش‌نیا رکورد تراپ بانوان را شکست

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، در جریان مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و توزیع سهمیه المپیک در دوحه قطر و در پایان مرحله مقدماتی تراپ بانوان، مرضیه پرورش نیا با ثبت امتیاز ۱۱۴ رکورد برون مرزی تراپ بانوان را ارتقا داد.   رکورد قبلی تراپ بانوان را نیز مرضیه پرورش‌نیا با امتیاز ۱۱۳ ثبت کرده بود. وی در این رقابت‌ها در جایگاه هجدهم ایستاد.

دیگر خبرها

  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • تیراندازی اهداف پروازی قطر؛ پرورش‌نیا رکورد تراپ بانوان را شکست
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی