Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در جهان طی سال میلادی گذشته ۱۹ درصد کاهش یافت و اقتصاد آمریکا تحت تاثیر سیاست های حمایتگرانه ترامپ افت ۵۱ میلیارد دلاری جذب سرمایه های خارجی را تجربه کرد. ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود از افت 19 درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال 2018 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 2018 سومین سال متوالی بوده که سرمایه گذاری خارجی در جهان کاهش یافته است.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی وابسته به سازمان ملل در سال 2018 بالغ بر 1.188 تریلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان انجام شده است. این در حالی است که در سال پیش از آن 1.47 تریلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در جهان انجام شده است.

سیاست های حمایتگرانه دولت جدید آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ عامل اصلی افت سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال 2018 عنوان شده است. آمارهای آنکتاد نشان می دهد دود این سیاست بیش از همه به چشم اقتصاد آمریکا رفته است.

کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در آمریکا طی سال 2018 نسبت به سال قبل از آن 18 درصد(51 میلیارد دلار) کاهش یافته و به 226 میلیارد دلار رسیده است. در سال پیش از آن 277 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در آمریکا انجام شده بود. در عین حال این کشور همچنان بزرگترین کانون جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان باقی مانده است.

چین با جذب 142 میلیارد دلار و انگلیس با جذب 122 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از نظر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2018 قرار گرفته اند. سرمایه گذاری خارجی انجام شده در چین نسبت به سال قبل 3 درصد و در انگلیس 20 درصد رشد داشته است. هنگ کنگ، سنگاپور، اسپانیا، هلند، استرالیا، برزیل و هند نیز در رتبه های چهارم تا دهم جهان از نظر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2018 قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در کشورهای توسعه یافته طی سال 2018 با افت 40 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به 451 میلیارد دلار رسیده است. سرمایه گذاری خارجی انجام شده در کشورهای توسعه یافته طی 2018 کمترین رقم سرمایه گذاری خارجی انجام شده در این کشورها از سال 2004 به این سو بوده است.  اما سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای درحال توسعه طی سال 2018 بالغ بر 3 درصد رشد داشته و به 694 میلیارد دلار رسیده است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در اقتصادهای در حال گذار نیز طی سال 2018 با افت 8 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به 44 میلیارد دلار رسیده است.

پیش بینی رشد منفی 2.4 و تورم 34.9 درصدی اقتصاد ایران در سال 2019

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78,79,85/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اقتصاد بین‌الملل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اقتصاد بین الملل اخبار آمریکا اقتصاد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است

روزنامه پالیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی امروز (جمعه) گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی با شرکت‌های دفاعی آمریکایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده در حال انجام اقداماتی نهایی در یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی خود به اوکراین است که ممکن است امروز (جمعه) اعلام شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس گزارش پالیتیکو، این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

این بسته به بودجه ۶۱ میلیارد دلاری اوکراین که روز چهارشنبه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شد، اضافه می‌شود.

این روزنامه همچنین نوشت، تسلیحات مذکور احتمالا تا چندین سال به اوکراین ارسال نمی‌شود چون این مبلغ تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تخصیص می‌یابد. در ارتباط با این ابتکارعمل، پنتاگون قراردادهایی را با شرکت‌های دفاعی ایالات متحده برای تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید برای اوکراین، در مقابل برداشت از ذخایر فعلی آن، منعقد می‌کند.

روز سه‌شنبه، سنای آمریکا بسته‌ای از لوایح را برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه چین تصویب کرد.

در ۲۰ آوریل، این لوایح در مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد. حجم کل بسته بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار است که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید