Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:54:49 GMT

وسایل نقلیه علت 75 درصد آلودگی هوا است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۵۷۴۱

وسایل نقلیه علت 75 درصد آلودگی هوا است

قزوین - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت:وسائل تقلیه علت 75 درصد آلودگی هوااست که باید سیاست گذاری ویژه ای در این خصوص انجام شود.

حسن پسندیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرساله 29 دی ماه به مناسب روز هوای پاک فرصتی برای ما فراهم می شود تا نگاه دقیقی به کانون های آلودگی هوا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ما برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، حرکت از سوی خودرو محوری به سمت انسان محوری است.
پسندیده با بیان اینکه باید ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود، اظهار داشت: اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو و کارگروه های آموزشی از جمله مواردی است که می تواند میزان آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیهرا کاهش دهد.
به گفته این مسئول انجام دقیق معاینه فنی خودرو از جمله مواردی است که در کاهش آلودگی هوا موثر است و امروز به مناسبت هوای پاک در شهر آوج این معاینه به صورت رایگان انجام می شود.
پسندیده به نبود حتی یک روز هوای ناسالم در طی سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: سال گذشته 15 روز هوای ناسالم داشتیم که این رقم در سال جاری به صفر رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: راه حل حفظ محیط زیست و داشتن هوای پاک، مشارکت همه جانبه می خواهد و باید با آگاهی بخشی از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.
استان قزوین 2 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قزوین و شهرستان آبیک دارد.
9925

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط هواي پاك قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه و تأکید ایشان بر لزوم تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور با هدف حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، مزایده فروش یکهزار و ۳۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود. 

وی در ادامه افزود: علاوه بر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، تعداد قابل توجهی انواع کالاهای دیگر نیز در این مزایده فروخته خواهد شد.

قهرمانی گفت: این مزایده در خصوص وسایل نقلیه موجود در پارکینگ های زرون، نود، قائم، یاسر، دریا و گامبرون شهر بندرعباس،  پارکینگ شهرداری فین،  پارکینگ بندرلنگه، پارکینگ‌های آنامیس و مکران شهرستان میناب، پارکینگ المهدی شهرستان جاسک و پارکینگ طاها شهرستان حاجی آباد به صورت حراج حضوری انجام می شود و عموم مردم می توانند، امروز و فردا، نهم و دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ با مراجعه به این پارکینگ ها از جزئیات مزایده مطلع شوند و از وسایل نقلیه موجود بازدید کنند.

وی همچنین افزود: در خصوص وسایل نقلیه موضوع این مزایده پس از طی مراحل قانونی، حکم  قطعی قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ های استان تأکید کرد: دستگاه قضایی از هیچ کوششی برای حفاظت از اموال عمومی و خصوصی، فروگذار نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ