Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار پس از پیگیری های فراوان و اخد موافقت کمیسیون ماده 23 برای تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا علیم یارمحمدی جمعه شب در همایش فرصت‌های سرمایه ‌گذاری سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: ساخت آزادراه و تکمیل راه آهن چابهار - مشهد سبب تسریع در توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا در چابهار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: راه یکی از مهمترین مولفه های توسعه هر منطقه است و نمی شود یک منطقه را بدون راه مناسب به توسعه رساند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی نیاز است به توسعه زیرساخت های پسکرانه ‌ای آن توجه ویژه ای شود.
وی بیان کرد: جاده های فعلی سیستان و بلوچستان مناسب برای تردد کامیون نیست و برای بهره گیری از ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار باید جاده های منتهی به این بندر تبدیل به بزرگراه شوند.
یارمحمدی گفت:سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف وجود دارد و دستگاههای اجرایی هر گونه همکاری و همراهی را خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد:موفق شدیم در مدت زمان یک ماه و نیم گذشته نظر مثبت کمیسیون ماده 23 را برای بررسی و اخذ منابع برای توسعه محور ترانزیتی چابهار - میلک اخذ کنیم و امیدواریم با مشارکت دولت و بخش خصوصی این محور را که مکمل توسعه و عملیاتی شدن بندر است را توسعه دهیم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، تکمیل راه آهن چابهار- مشهد و زیرساخت های جاده ای و 2 بانده شدن مسیرهای جاده حمل و نقل کالا تاکید کرد و افزود: فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن و شیلات مهیاست.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان 28 و 29 دی در سالن همایش های منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امورزيربنايي زاهدان همايش سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

 اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان