Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان با حضور ۲۰۱ ناشر از سراسر کشور به‌کار خود پایان داد. ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، ششمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان با استقبال پرشور و بی‌نظیر مردم جنوب استان کرمان همراه بود و شامگاه جمعه به‌کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اسحاقی مدیرکل ارشاد جنوب کرمان در حاشیه آئین اختتامیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در دو سال گذشته تلاش شده است که برنامه‌های فرهنگی در جنوب استان کرمان در حدی برگزار شود که در شان و شخصیت مردم این منطقه باشد که تاکنون چنین بوده است.

وی با بیان اینکه مردم باید مطالبات خود را از مسئولان را با جدیت دنبال کنند و حق مردم این منطقه برگزاری برنامه‌های‌خوب و در خور شان آنها است گفت: مردم برنامه‌ای می‌خواهند که فرهنگ و هنر خود در آن دیده شود و به فرهنگ عمومی‌ منطقه توجه شود که این اتفاق در حال انجام است.

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان عنوان کرد: تمام تلاش خود را بر این گذاشتیم که سال به سال بر رونق نمایشگاه کتاب جنوب کرمان افزوده شود تا جوابگوی مردم کتابخوان جنوب استان باشیم.

وی با بیان اینکه تمامی بن‌های نمایشگاه دو ساعت قبل از اختتامیه به پایان رسید، بیان کرد: این مهم نشان داد که کتاب در سبد کالای مردم شهرستان‌های جنوب کرمان وارد شده و این یک کار فرهنگی بزرگی است و پیش‌بینی می‌شود فروش نمایشگاه بیش از یک میلیارد بوده است.

650 میلیون تومان بن خرید کتاب در نمایشگاه کتاب کرمان عرضه می‌شودشاخص‌های توسعه جنوب کرمان از متوسط استانی بسیار پایین‌تر استششمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان در جیرفت گشایش یافت

برگزاری 25 برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب جنوب کرمان

سید‌علی بخارایی‌زاده مدیر ششمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان هم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بازدید از نمایشگاه رشد بیش از 30 درصدی نسبت به سال قبل داشت و فروش کتاب نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود برای سال‌های آینده رشد بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 200 ناشر از سراسر کشور حضور داشتند، عنوان کرد: در چهار کتاب فروشی در سطح شهرستان همزمان با نمایشگاه امکان فروش کتاب توسط بن کارت و با تخفیف 20 درصد نمایشگاه به مردم خدمات ارائه می‌کنند.‌

مدیر ششمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان عنوان کرد: با سیاست‌گذاری‌های مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، امسال بیش از 25 برنامه جنبی در این نمایشگاه پیش‌بینی شد که مهم‌ترین آن حضور قاری بین‌المللی قرآن حمید شاکرنژاد در برنامه شبی با قرآن بود که بسیار مورد استقبال مردم قرا گرفت.

وی اظهار داشت: امیدواریم در سال‌های آتی هم نمایشگاه کتاب در جنوب کرمان با مردمانی کتاب‌خوان برگزار شود و شاهد رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشور باشیم.

گرانی کتاب قدرت خرید مردم را کم کرده است

 محمدرضا دارابی انتشاراتی برگ زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تبلیغات برای نمایشگاه بسیار خوب بود اما قدرت خرید مردم با توجه به تورم‌هایی که گریبان‌گیر کشور است پایین بود.

وی عنوان کرد: می‌طلبد مردم با خرید کتاب به چاپ کتاب کمک کنند و نگذارند این امر مهم فرهنگی متوقف شود چرا که اگر چاپ کتاب پایین آید فرهنگ جامعه هم پایین می‌آید. 

دارابی با یادآوری اینکه در سال‌های قبل قدرت خرید کتاب مردم بسیار بالا بود افزود: متاسفانه امسال به دلیل گرانی کتاب قدرت خرید مردم کم شده است.

محمد گنابادی نشر نیماژ هم در  گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به استقبال مردم جنوب استان کرمان از این نمایشگاه گفت: اتفاقی که در جیرفت افتاده مثال‌زدنی است و بسیار کار خوبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه در همه نمایشگاه‌های استانی شرکت می‌کنم اما استقبال مردم در خیلی از مراکز استان‌ها از این منطقه ضعیف‌تر بودند افزود: جیرفت فرهنگ غنی دارد و باید اتفاق‌های فرهنگی زیادی در این منطقه برگزار شود.

علی بیات‌موحد ریاضی‌دان و نفر دوم جام‌جهانی محاسبات ذهنی هم که در این نمایشگاه حضور داشت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه سال اولی است که حضور داشتم نمایشگاه خوبی بود و باید امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: برای بار اول خیلی رضایت داشتم استعداد بسیار خوبی در این منطقه وجود  دارند که باید از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان در خصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعه این بازارچه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب محل بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند و تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم تا همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوه باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قراردادهای شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

محمدرضا حاج‌عباسی رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

وی با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، خاطرنشان کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی افزود: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

امیر هاشمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

وی با بیان اینکه پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاوردهای آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغه همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است، گفت: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، سه بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان غدیر ۲، بلوار پزشک و شهرک شهید مطهری انتهای بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، از اول فروردین‌ماه سال‌جاری کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کد خبر 747921

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد