Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: چابهار با توجه به همجواری با آبهای آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.

به گزارش ایرنا محمدعلی طهماسبی جمعه شب در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: دمای هوای چابهار، خاک حاصلخیز، نوع تابش و درجه حرارت این شهرستان با سایر نقاط کشور متفاوت و بهترین موقعیت برای کشت های گلخانه ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: دسترسی مناسب چابهار به بازارهای جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه به‌ وجود آورده است و می توان علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی از کشورهای دنیا نظیر هلند، اسپانیا و ترکیه با حدود 40 هزار هکتار گلخانه به عنوان قطب‌ های کشت گلخانه ‌ای دنیا مطرح هستند ولی قابلیت چابهار را ندارند.

وی بر تکمیل زیرساخت های حمل و نقل، صدور مجوز برای اجرای طرح های کشاورزی و شیلاتی، توجه بیشتر به حل مشکلات کشاورزان و اختصاص اعتبار برای توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان بویژه سواحل مکران تاکید کرد.

طهماسبی تصریح کرد: زمینه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف توسط سرمایه گذاران وجود دارد و جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز آماده هرگونه همکاری با فعالان اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان 28 و 29 دی در سالن همایش های منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت کشاورزی گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان