Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی رمضانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ذرات معلق در هوای گچساران هم اکنون 720 میکروگرم بر متر مکعب است.
وی اظهار کرد: حد مجاز هوای سالم در شرایط عادی 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
رمضانی از شهروندان خواست با نوشیدن آب و خودداری از فعالیت ورزشی در هوای آزاد و استفاده از ماسک از اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر سلامتی خود بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت : گرد و خاک دید افقی در این شهرستان را به یک هزار متر کاهش داد.
دید افقی در شرایط استاندارد 10 هزار متر است.
احسان کوهکن افزود: کاهش دید افقی به دلیل پدیده ریزگرد از روز گذشته در گچساران آغاز شده و در کمترین میزان به 500 متر رسید.
کوهکن با اشاره به اینکه ریزگردها از کشورهای عربستان و عراق وارد ایران شده افزود: انتظار می رود تا ساعت های آینده غلظت آن در گچساران بیشتر شود.
وی حداکثر و حداقل دمای هوای این شهرستان را در 24 ساعت گذشته 4 تا 13 درجه سانتی‌گراد ذکر کرد.
کارشناسان، استفاده از ماسک‌های استاندارد، انجام ندادن حرکات ورزشی در هوای آزاد و بیرون نرفتن از خانه در روزهای با پدیده ریزگرد را سفارش می‌کنند.
برخی مناطق شهرستان گچساران به‌ویژه در حوزه دهستان‌های لیشتر و بی‌بی حکیمه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی تأسیسات نفتی، آلودگی زیست محیطی بیشتری دارد.
بیماران قلبی عروقی، تنفسی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در بسیاری از روزهای آلوده هوای این شهرستان خانه نشین بوده‌اند.
سوزش‌های چشمی، حساسیت‌های پوستی و احتمال بروز بیماری‌هایی مانند سرطان که از سوی بسیاری از متخصصان مطرح می‌شود لزوم تلاش برای پیشگیری از پدیده گرد و غبار را دوچندان کرده است.
کاهش تولید محصولات کشاورزی و دامی به‌ویژه عسل از دیگر پیامدهای آلودگی هواست.
کارشناسان، مشارکت مردم برای توسعه فضای سبز را از جمله راهکارهای کاهش آثار زیان‌بار آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌دانند.
هم اینک مسئولان، سرانه فضای سبز شهر دوگنبدان را هشت تا 11.3 مترمربع ذکر کرده‌اند.
همسایگی با استان خوزستان و وجود تأسیسات نفتی، گچساران را در شرایط آلودگی زیست محیطی قرار داده است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها سالمندان کهگیلویه و بویراحمد گرد و خاک گرد و غبار ماسک جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای ماهشهر، هندیجان و مسجدسلیمان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه هجدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۳۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز با میانگین ۸۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قابل قبول و همچنین شهرهای ماهشهر ۱۲۷، هندیجان و مسجدسلیمان ۱۱۰ در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 751336

دیگر خبرها

  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • شیراز چگونه کلان‌شهری بدون آلودگی هوا شد؟
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است