Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی هاشمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای شرکت آبفار طی چهار دهه گذشته گفت: در حال حاضر استان همدان نزدیک به یک میلیون و ۷۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۶۲۰ هزار نفر در روستاهای استان ساکن هستندکه این عدد معادل ۳۶ درصدجمعیت استان است.

وی ادامه داد:با توجه به موارد مذکور؛ ساکنین روستاهای استان ۱۰ درصد بیش از میانگین کشوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه، چنانچه شهر همدان از آمارجمعیتی حذف شود در ۵ شهرستان استان جمعیت روستانشین غالب بر شهر نشین میباشند، اظهارداشت: به عنوان مثال در شهرستان کبودراهنگ ۸۰ درصد جمعیت، در رزن ۵/۷۷ درصد جمعیت ودر شهرستان بهاربیش از ۵۵ درصد جمعیت روستا نشین هستند.

وی افزود: منهای شهرستان همدان و ملایر که جمعیت شهری غالب بر جمعیت روستایی است، در عمده شهرستانهای استان جمعیت روستایی  بر جمعیت شهری غبه دارد که البته این خود وظیفه ما را سنگین تر می کند.

۷۹۵ روستای استان تحت پوشش خدمات آبفار

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان همدان یک هزارو ۶۲ روستا وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: از مجموع روستاهای مذکور؛ ۷۹۵ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی است که از این از رهگذر تمامی عملیاتهای تامین، تعمییر، نگهداری و گندزدایی آب آشامیدنی بر عهده مااست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اذعان به اینکه در حال حاضر ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شرکت آبفار است، عنوان کرد:تعدادی از روستاها تحت مدیریت شورای اسلامی روستا و یا دهیاران روستاها قراردارند که از همین جا تقاضا داریم اینگونه روستاها نیزتحت پوشش خدمات ما قرار گیرند تا دغدغه اصلی که بحث بهداشت آب آشامیدنی است رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد:در حال حاضرشرکت آبفار ۱۵۳ هزار مشترک فعال در سطح استان دارد.

سید مصطفی هاشمی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به تاسیسات موجود در روستاهای تحت پوشش گفت: آب شرب دریک هزارو ۶۲ روستای دارای سکنه استان؛ از طریق ۸۸۰ حلقه چاه، قریب به ۲۲۹ دهنه چشمه و ۶۲ دهنه قنات  با ظرفیت ۳ هزارو ۸۰۰ لیترتامین میشود.

وی همچنین افزود: همچنین در سطح روستاهای استان همدان قریب به ۲ هزارو ۱۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۹۶۶ باب مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره ۱۲۱ هزار متر مکعب و قریبا به ۴۶ ایستگاه بین راهی تامین آب وجود دارد.

برخورداری بیش از ۷۶ درصد جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان همدان از آب شرب بهداشتی برخوردارند، اظهار کرد: البته این به این معنا نیست که ۲۴ درصد روستاییان ازآب شرب بهداشتی محروم هستند بلکه این سطح بندی بر اساس تعریف وزارت نیرو انجام شده است.

وی توضیح داد: بر اساس تعریف وزارت نیرو؛ روستاهایی با بیش از ۸۰ درصد تاسیسات آبرسانی در سطح یک، روستاهایی با ۲۰ تا ۸۰ درصد تاسیسات آبرسانی در سطح دو و روستاهایی با کمتر از ۲۰ درصد تاسیسات آبرسانی در سطح سه تعریف شده اند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت بهداشت آب در روستاها گفت: توجه به اصول بهداشتی آب یکی از خطوط قرمز وزارت نیرو است و به همین منظور ۹ باب آزمایشگاه در سطح ستاد و شهرستانهای استان دایر شده که این آزمایشگاهها به صورت ماهیانه به منظور سنجش آلودگی میکروبی وبه صورت سالیانه به منظورسنجش آلودگی های  شیمیایی اقدام به نمونه برداری می کنند و در مجموع سالیانه چیزی در حدود هزار مورد نمونه برداری از آب های آشامیدنی روستاها انجام می شود.

وی همچنین توضیح داد: دربحث رعایت سطوح بهداشتی آب؛ دانشگاه علوم پزشکی در کنار شرکت آبفاربه صورت روزانه میزان کلر باقی مانده در آب را سنجش می کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان همچنین توضیح داد:دستگاههای کلر زن به صورت اتوماتیک عملیات گندزدایی را انجام میدهند ضمن اینکه درهمین مدت؛ پیشرفته ترین دستگاهها در بحث گندزدایی نظیر دستگاه الکترولیز نمک طعام نیز به کارگیری شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به  تفاهم نامه منعقد شده با دانشکده علوم پزشکی یادآور شد:بر همین اساس تفاهم نامه برنامه جامع پایش سلامت آب استان در دستور کار قرار گرفت و بر همین مبنا  در یک دوره یکساله در دو مرحله تر و خشک نمونه برداری ها انجام میشود و با این اقدامات نقشه ای از میزان سلامت آب استان تهیه خواهد شد.

فعالیت ۶۳ مجتمع آبرسانی در سطح استان
وی همچنین در خصوص مجتمع های آبرسانی توضیح داد: به منظور پایدار و مستمر کردن خدمات در روستاها ۶۳ مجمتع های آبرسانی را در سطح استان مطالعه، طراحی و بهره برداری کردیم که این مجتمع ها ۳۵۵ هزار نفر، معادل ۵۷ درصد جمعت روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.

در ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب از میانگین کشور فراتر رفته ایم
مهندس هاشمی در ادامه این گفتگودر خصوص وضعیت شبکه های جمع آوری فاضلاب در روستاهای استان نیزتوضیح داد: در حال حاضردر کل کشور کمتر از یک درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند که در سطح روستاهای استان همدان نیزتاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب عملیاتی پرهزینه ای است که در این رابطه توفیقات چندانی نداشتیم اما از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر در سطح دو روستای استان شبکه جمع آوری فاضلاب داریم  ضمن اینکه در ۷ روستا در مرحله احداث و اجرای شبکه هستیم و در ۴۶ روستا نیز مطالعات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلابشان انجام شده و در انتظار اجرا هستند.

مصطفی هاشمی یادآور شد:در بحث راه اندازی شبکه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب از محل اعتبارات ملی و صندوق تسهیلات بانک توسعه اسلامی تامین اعتبار می نماییم.  

کد خبر 4516686

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب روستایی مصطفی هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در مراسمی که به همین مناسبت در محل نمازخانه شرکت آب و فاضلاب آذر بایجان غربی برگزار شد،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان نقش کارگران در رشد و توسعه اقتصادی جامعه اظهار داشت:رکن رکین تولید در همه عرصه ها نیروی انسانی و کارگر است.

محمداشرفی با اشاره به نامگذاری سال جاری بعنوان«رشدتولید با مشارکت مردمی»گفت:مقام معظم رهبری در نامگذاری سالهای اخیر به تولید توجه ویژه ای داشته و در همه سالها اقتصاد و تولید مورد توجه معظم له بوده است.

وی افزود: در این راستا کارگران با هما و تلاش خود می توانند در راستای منویات مقام معظم رهبری و به گردش درآوردن چرخ های تولید کشور گام بردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به خدمات شرکت آب وفاضلاب به مردم اظهار کرد: این خدمات در سایه تلاش کارگران شاغل در کشور امکان پذیر شده است.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح از تلاش های کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان