Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: درآمد استان خوزستان در هفت ماهه امسال 5 / 13 میلیون دلار بابت مراجعه و درمان بیماران خارجی به مراکز درمانی این استان درآمد داشت.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، دکتر خجسته حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار این گروه اظهارداشت: استان، در سال 96 نیز بابت درمان بیماران خارجی 5 / 17 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی نژاد گفت: استان خوزستان، دومین استان پذیرنده بیمار خارجی در کشور است و هر روز حدود 100 بیمار خارجی به صورت سرپایی معاینه و درمان می شوند و حدود 20 بیمارخارجی هم در مراکز درمانی استان، بستری می شوند.
حسینی نژاد اظهارداشت: در زمان حاضر، مراکز درمانی استان از جمله بیمارستان امام، گلستان، رازی، بقایی 2، نفت، آریا ، آپادانا، اروند، مهر و سینا بیماران خارجی را پذیرش می کنند که بین 80 تا 90 درصد این بیماران از کشور عراق و بقیه نیز از کشورهای اطراف خلیج فارس هستند.

** اعمال زیبایی پوست در صد مراجعات سرپایی خارجی ها
این مقام مسئول در علوم پزشکی جندی شاپور گفت: بیشتر مراجعه کنندگان خارجی که برای اعمال درمانی سرپایی به خوزستان می آیند، برای اعمال پوست و زیبایی مراجعه دارند.
حسینی نژاد، جراحی قلب، اورولوژی، جراحی عمومی و نیز ارتوپدی را علت عمده بستری شدن بیماران خارجی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بیان کرد.
وی متولی گردشگری سلامت در کشور را شورای راهبردی متشکل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، نظام پزشکی و وزارت خارجه بیان کرد و گفت: تمام بیماران خارجی، معمولا توسط شرکت هایی که در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می کنند به ما معرفی می شوند.
وی افزود: دو سوم اعضای این شرکت ها را تیم های پزشکی تشکیل می دهند که فعالیت های آنها باید تاییدیه اداره صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی استان و میراث فرهنگی را داشته باشد.
مدیر اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، گفت: کار پذیرش بیماران خارجی از سال 93 در استان خوزستان نهادینه شد و در زمان حاضر فقط 2 بیمارستان این استان هر سال تا هزار بیمار خارجی را نیز در فهرست بستری های خود گزارش داده اند.
پژوهشم ** 1776

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سلامت گردشگری سلامت خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان