Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@19:33:20 GMT

◄ کاهش عمر آسفالت راه‌ها به 5 سال

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۵۷۵

◄ کاهش عمر آسفالت راه‌ها به 5 سال

تین‌نیوز | 

یک کارشناس حمل‌ونقل بر ضرورت بازنگری و به‌روز کردن روکش آسفالتی راه‌ها تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: مناسب‌ترین ماده‌ای که برای روسازی راه‌ها کاربرد دارد، آسفالت است چرا که از مواد دیگر ارزان‌تربوده و در شرایط مختلف جوی پایدارتر و خاصیت ارتجاعی بیشتر داشته و به فراوانی هم در کشور ما یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: اما در سال‌های اخیر به‌دلیل عمر بالای کارخانه‌های تهیه آسفالت و ما‌شین‌آلات فرسوده پخش، خرابی‌های زودرس نظیر ترک خوردگی، شیار افتادگی در مسیر عبور چرخ‌ها، قیر زدگی، نشست و...باعث کاهش عمر مفید راهسازی (عمر بهره‌برداری از روسازی) و نیز کاهش ایمنی استفاده کنندگان و افزایش مخارج بهسازی راه‌ها و همچنین افزایش مخارج بهره‌برداران از راه شده است.

وی گفت: این مشکلات موجب شده سالانه صدها میلیارد تومان اعتبار جهت روکش و بهسازی راه‌ها هزینه  شود و به دلیل کمبود بودجه، عمر آسفالت راه‌ها در حال حاضر به کمتر از پنج سال تقلیل یافته است.

این کارشناس اظهار کرد: در این شرایط استفاده از فناوری‌های جدید اعم از نوسازی کارخانه‌های آسفالت و ماشین‌آلات پخش و مهم‌تر از آن استفاده از تکنولوژی‌های نوین تهیه آسفالت، جهت افزایش طول عمر و کاهش خرابی‌های راه، افزایش استحکام آسفالت، بالابردن چسبندگی مصالح و کاهش هزینه‌های ترمیم و بهسازی راه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مرادی خاطرنشان کرد: به‌طور نمونه چند مصالح نوین جهت مخلوط در مواد تشکیل دهنده آسفالت (مصالح دانه بندی سنگی، فیلر، انواع قیرهای خالص و امولسیونی) شامل آسفالت‌های با الیاف پلیمری، آسفالت گوگاس (سولفور پلیمر 30الی50 درصدگرانول بجای قیر)، نانوذرات اکسید سیلیس و اکسید تیتانیم، آسفالت آمیخته با مواد پلاستیکی و لاستیک فرسوده و... پیشنهاد می‌شود که از جمله مواد و مصالحی می‌باشند که در افزایش عمر راه‌ها و کاهش هزینه‌های نگهداری تاثیر به‌سزایی خواهند داشت.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: روکش آسفالت رضا مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • دستگاه بلوک زنی
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید