Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@21:58:19 GMT

ثبت‌نام سفر به عتبات در اسفندماه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۵۸۳

ثبت‌نام سفر به عتبات در اسفندماه آغاز شد

رویداد۲۴ نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات در اسفند سال جاری از ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۹ دی‌ماه به همت سازمان حج و زیارت آغاز شد.

بر همین اساس تمامی علاقه‌مندان به سفر عتبات از اول تا ۲۳ اسفندماه امسال می‌توانند با مراجعه به یکی از دو هزار و ۵۰۰ دفتر مجاز حج و زیارت اقدام به نام‌نویسی کنند.

در ماه‌های اخیر سازمان حج و زیارت هر ماه یک هزار و ۵۰۰ کاروان از شهر‌ها و نقاط مختلف کشور به صورت زمینی و هوایی به عتبات اعزام می‌کرد که این روند همچنان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با توجه به ازدحام جمعیت در ایام ولادت حضرت هادی (ع) در سامرا، ممکن است برخی از کاروان‌ها در این ایام به سامرا مشرف نشوند که بر اساس زمان‌بندی هزینه آن از چنین کاروان‌هایی اخذ نخواهد شد.

همچنین پس از ۲۳ اسفندماه و پایان اعزام‌های کاروان‌های این دوره، دور جدید سفر به عتبات در قالب سفر‌های نوروزی به اعتاب مقدسه عراق آغاز می‌شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سفر عتبات ثبت نام سفر عتبات اسفند ثبت نام سفر عتبات سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳