Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا نژاد بهرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بسیاری از موارد بین مالکان و بهره برداران ساختمان ها برای پرداخت هزینه های ایمن سازی اختلاف نظر وجود دارد و این موضوع موجب می‌شود تا ساختمان ها ایمن سازی نشوند .
وی با بیان اینکه در حال حاضر مناطق 11 و 12 جزو مناطق پرخطر از نظر ایمنی ساختمان ها قرار دارند، اظهار داشت: ساختمان‌های ناایمن در پایتخت شناسایی شده اند که در بسیاری از موارد قدمت ساختمان و گاهی نیز نبود تجهیزات ایمنی موجب ناایمن بودن این ساختمان ها شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در بسیاری از موارد بهره برداران ساختمانها با مالکان ساختمان یکی نیستند و برای ایمن سازی ساختمان ها اختلاف نظر وجود دارد .
عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه ما نیازمند ابزار قانونی از سوی قوه قضاییه و دادگستری برای ایمن سازی ساختمان ها هستیم، گفت: در این موارد که اختلاف مالک و بهره بردار موجب نا ایمن ماندن ساختمان شده است، از قوه قضاییه و دادگستری می خواهیم که به موضوع ورود کنند.
نژادبهرام ادامه داد: برای اینکه ساختمان‌ها ایمن شود نیازمند فرهنگ سازی موثر هستیم و انسانها همانقدر که بفکر معیشت خود هستند باید برای حفظ جانشان هم اهمیت قائل شوند.

*243 ساختمان ناایمن در مناطق 11 و 12 وجود دارد
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در مناطق 11 و 12 شهر تهران، 243 ساختمان پرخطر شناسایی شدند، گفت: در این میان ساختمان 19 بیمارستان نا ایمن است.
نژادبهرام خاطرنشان کرد: 24 درصد ساختمان‌های این دو منطقه فرسوده هستند که در حال حاضر وضعیت 18 ساختمان بهبود یافته و ایمن سازی 21 ساختمان دیگر آغاز شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران برای ساختمان های پرخطر اخطاریه ارائه می کند، یادآور شد: ارائه اخطاریه یک موضوع است و عمل به آن موضوع دیگری است.
وی با یادآوری حادثه پلاسکو اظهارداشت: ساختمان پلاسکو چندین مرتبه اخطار دریافت کرده بود اما مدیریت شهری اهرم قانونی لازم برای ممانعت از ادامه فعالیت این ساختمان را نداشت.
وی تأکید کرد: ابزارهایی که در اختیار شهرداری است محدود است و شورای شهر و مدیریت شهری تنها می توانند اخطار ارائه کنند.

*25 درصد ساختمان های ناایمن پایتخت دولتی است
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه 25 درصد ساختمان‌های ناایمن پایتخت دولتی هستند، گفت: مدیریت شهری اهرم قانونی لازم برای ورود به این ساختمان های نا ایمن و بهبود وضعیت موجود را ندارد .
وی گفت: همان‌قدر که انتظار داریم شهروندان برای حفظ جانشان اهمیت قائل شده و ایمن سازی انجام دهند از بخش دولتی هم انتظار داریم که به موضوع ایمن سازی ساختمان ها بپردازد.
نژاد بهرام اظهار داشت: ضروری است که در بودجه‌های سالانه نسبت به بهینه سازی اماکن عمومی که مردم در آنها رفت و آمد دارند توجه شود .
وی در ادامه گفت: شهرداری تهران نمی‌تواند از فعالیت بیمارستان ها و مدارس نا ایمن در پایتخت جلوگیری کند.
تهرام/7244/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پایتخت شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری قوه قضاییه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد

پس از حوادث مکرر برای گردشگران و مرگ ۲ مسافر در محدوده تفرجگاهی آبشار لوه گالیکش، با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، مسیر دسترسی به آبشار تا ایمن‌سازی منطقه مسدود شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیدسعید جباری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پی فوت ۲ مسافر طی کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود می‌شود.

وی افزود: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب گالیکش ادامه داد: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده بود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

گفتنی است؛ مدیریت آبشار لوه برعهده شهرداری صادق آباد شهرستان گالیکش است و در حال حاضر برای هر خودرو مبلغ ۲۰ هزار تومان ورودی اخذ می‌شود. در عملیات فنس کشی و ایمنی سازی محوطه آبشار اول اجرایی شد، اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از فنس‌های محدوده مذکور به سرقت رفته است و همین امر حوادث و اتفاقات حادث شده در این محدوده را به طور چشمگیری افزایش داده است.

افزایش آبخوری و شیر آب‌شرب در نقاط مختلف تفرجگاه، بهسازی و افزایش نمازخانه و سرویس بهداشتی، احداث سکوی نشستن، احداث آلاچیق، احداث مغازه و از همه مهمتر ایمن‌سازی تفرجگاه برای جلوگیری از مسدوم و فوت شدن هموطنان و پارکینگ خودرویی از جمله مطالبات مردمی برای این تفرجگاه است

دیگر خبرها

  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه