Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا همایون پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: در ۹ ماهه سال ۹۷ بر اثر حوادثی مانند سو مصرف مواد مخدر، برق گرفتگی، گازگرفتگی، غرق شدگی، سوختگی، سقوط از بلندی و حوادث کار ۱۱۰ نفر در سطح استان کردستان به کام مرگ کشیده شده اند.

وی افزود: بنا بر آمارهای موجود و ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی سطح استان کردستان در این مدت ۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان ادامه داد: همچنین در این ۹ ماهه سو مصرف مواد مخدر در استان جان ۲۴ مرد را گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۱ نفر بوده اند، ۱۴ درصد رشد داشته است که از مجموع کشته شدگان سال ۹۶، تعداد ۱۹ نفر مرد و دو نفر نیز زن بوده اند.

همایون پور به آمار کشته شدگان بر اثر حوادث کار اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت ۱۲ نفر جان خود را از داده اند که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که ۱۲ نفر بوده اند، آمار مرگ و میر در این بخش تغییری نداشته و تمامی فوت شدگان نیز مرد بوده اند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: همچنین در این ۹ ماهه جان ۱۷ مرد بر اثر غرق شدگی گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ نفر بوده اند، ۲۱ درصد رشد داشته است و از مجموع کشته شدگان سال ۹۶، تعداد ۱۳ نفر مرد و یک نفر نیز زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان به آمار کشته شدگان بر اثر گازگرفتگی اشاره کرد و گفت: در این مدت پنج مرد و یک زن جان خود را از داده اند که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که ۹ مرد و دو زن بوده اند، ۳۷ درصد کاهش را شاهد هستیم.

همایون پور در ادامه اظهارداشت: همچنین بر اثر برق گرفتگی در ۹ ماهه سال جاری ۱۰ مرد و دو زن به کام مرگ کشیده شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته که تنها هفت مرد بوده، رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در این ۹ ماهه سوختگی در استان جان شش مرد و شش زن را گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هشت نفر بوده اند، ۵۰ درصد رشد داشته است که از مجموع کشته شدگان سال ۹۶، تعداد چهار نفر مرد و چهار نفر نیز زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان ادامه داد: همچنین در این ۹ ماهه جان ۲۳ مرد و سه زن بر اثر سقوط از بلندی گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۹ نفر بوده اند، ۳۴ درصد کاهش داشته است و از مجموع کشته شدگان سال ۹۶، تعداد ۳۰ نفر مرد و ۹ نفر نیز زن بوده اند.

همایون پور در بخش دیگری از سخنان خود به آمار عملکرد مراجعین سرپایی در مراکز پزشکی قانونی سطح استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت هشت هزار و ۸۲۹ نفر جهت انجام معاینات پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هشت هزار و ۱۸۱ نفر بوده اند، هفت درصد رشد داشته ایم.

وی بیان کرد: از این تعداد در سال جاری شش هزار و ۵۴۰ نفر مرد و دو هزار و ۲۸۹ نفر زن بوده اند و همچنین در سال گذشته نیز از تعداد کل مراجعه کنندگان پنج هزار و ۹۸۳ نفر مرد و دو هزار و ۱۹۸ نفر نیز زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: همچنین در ۹ ماهه سال ۹۷ براساس آمارهای موجود ۲۷۵ نفر بر اثر حوادث کار مورد معاینه قرار گرفته اند که سال گذشته این تعداد ۲۷۶ نفر بود.

همایون پور با بیان اینکه مصدومین ناشی از حوادث کار در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته اند، اظهارداشت: از این تعداد در سال جاری ۲۶۸ نفر مرد و هفت نفر زن بوده اند و در سال گذشته نیز ۲۷۴ نفر مرد و دو زن جهت معاینه بر اثر سوانح کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

کد خبر 4516846

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکی قانونی سنندج مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو